طرز تهیه دمپخت گوشت خوشمزه

0

در این قسمت میخواهیم طرز تهیه دمپخت گوشت ( کازرونی ) را آموزش دهیم .

مواد لازم :

  1. برنج : ۴ پیمانه
  2. کلم قمری : ۱/۲ عدد
  3. پیاز : ۳ عدد
  4. سیر تازه : ۴ شاخه
  5. ترخون خشک : ۱ قاشق غذا خوری
  6. شوید تازه : ۵۰۰ گرم
  7. گوشت گوسفندی : ۵۰۰ گرم
  8. لوبیا چشم بلبلی : ۱/۳ پیمانه
  9. نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه : به مقدار لازم
  10. پودر دارچین ، پودر زنجبیل و پودر لیمو عمانی : به مقدار لازم

آموزش غذای محلی طرز تهیه دمپخت کازرونی طرز تهیه غذای فوری کتاب آشپزی مجله آشپزی

طرز تهیه :

ابتدا برنج را با نمک و آب به مدت ۲ ساعت خیس کنید . پیاز ها را بشورید و پوست بگیرید . ۱ عدد پیاز را روی تخته برش نگینی خرد کنید . لوبیا ها را در آب خیس کنید و کنار بگذارید . گوشت را بشورید و آن را روی تخته برش به قطعات درشت تقسیم کنید . کلم قمری را بشورید و اجازه دهید آب اضافی آن برود و آن را روی تخته برش خرد کنید . شوید را پاک کنید و بشورید و بگذارید تا خشک شود . سپس سیر تازه را بشورید و روی تخته برش خرد کنید .

در زودپز مقداری روغن بریزید و پیاز های نگینی خرد شده را با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود . سپس تکه های گوشت را به همراه فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و با پیاز تفت دهید تا از خامی خارج شود . سپس لوبیا چشم بلبلی از قبل خیس کرده را به همراه ادویه ها که شامل پودر دارچین ، پودر زنجبیل و پودر لیمو است اضافه کنید و کلم قمری را به زودپز اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه با درب بسته بگذارید تا بخار کند .

بعد ۵ دقیقه درب زودپز را باز کنید و ۵ لیوان آب بریزید و سپس درب زودپز را بگذارید و اجازه دهید تا مواد پخته شوند . بعد از پخته شدن گوشت را از مواد جدا کنید . ( میتوانید در قابلمه هم بگذارید ، مدت پخت بیشتر میشود )

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.