بررسی معایب و محاسن چانگان CS35 شاسی بلند سایپا

0

بررسی چانگان CS35 محصول جدید شاسی بلند سایپا

 http://www.iranjib.ir/uploads/23310.jpg
سایپا هم هوشمندانه دریافته که ایرانیان این روزها شدیدا علاقمند ماشین های بزرگ و یا اصطلاحا شاسی بلند هستند.

ماشینهایی زیبا و بسیار گران که هر کسی را وسوسه می کند و این روزها مشخصه و نمایانگر کلاس و طبقه ی اجتماعی بالاست.

جدید ترین محصول سایپا اولین شاسی بلند سایپاست که با نام CS35 عرضه می شود که در واقع طراحی و تولید شرکت چانگان چین است .

این اولین تجربه این خودروساز در زمینه ی تولید ماشینهای شاسی بلند و در واقع سدان بزرگ بوده و پس از آن سایپا اقدام به مونتاژ خودروی شاسی بلند چینی دیگری با نام v5 محصولی از شرکت برلیانس نمود که در مقاله دیگری به آن می پردازیم.

سایپا امیدوار است این محصول نیز به موفقیتی بزرگ مشابه خودروهای قبلی ساخت این شرکت نائل شود و برای کاهش ریسک، دست همکاری به سوی شرکتی چینی دراز کرده است.

موتور اولین خودروی شاسی بلند سایپا با نام اصلی چانگان cs35، ۴ سیلندر و  ۱.۶ لیتری و ۱۲۵ اسب بخار است که از دیدگاه بعضی کمی برای این ماشین ضعیف است و از نقاط منفی  در نظر مشتریان به شمار می رود.

ماشین مجهز به دو ایربگ است .شاسی بلند جدید سایپا در دو مدل دستی و اتومات عرضه می شود ظرفیت سوخت ۵۲ لیتری و ترمز دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب و فرمان هیدرو لیک از دیگر مشخصه های این  ماشین است .

در واقع این ماشین را نمی توان شاسی بلند نامید و باید آن را سدان بزرگ یا suv دانست.

http://saipasearch.com/Upload/subdomain/saipasearch/ImageLarge/saipasearch1393-10-11-11-27-0.jpg

در نمای نزدیک نباید انتظار یک ماشین درشت جثه همانند خودرو های تویوتا یا هیوندایی را داشته باشید . حتی از لحاظ جثه آن را کوچکتر از x60  و x33 می بینید که شاید ناشی از خطای چشم باشد زیرا ابعادش با Lifan X60 تقریبا یکی است.

طول ماشین ۴۱۶۰ میلی متر و عرض آن ۱۸۱۰ میلی متر است و ارتفاع آن ۱۶۷۰ میلی متر است که تقریبا جثه ای مشابه لیفان x60 و mvm x33 دارد با این تفاوت که طول آن در حدود ۱۵ سانتی متر کوتاه تر از x60 می باشد .

وزن ماشین ۱۲۷۰ کیلوگرم است که در مقایسه با لیفان X60 شصت کیلو سبک تر است.قیمت این خودو تقریبا بین ۶۵ الی ۶۷ میلیون تومان در بازار می باشد و تقریبا هم قیمت لیفان x60 است.

مزایا :
۱.طراحی بیرونی و ظاهر زیبا
۲.ابعاد مناسب برای رانندگی درون شهری و ترافیک
۳. مصرف کم سوخت
۴.کنترل سیستم صوتی روی فرمان

۵. دارای ۴ ایربک در مدل گیربکس اتوماتیک

۶.فرمان برقی

۷.دارای مانیتور و دوربین عقب

نقاط ضعف :
۱.    فضا و ارتفاع کم به نسبت یک شاسی بلند
۲.    تک دیفرانسل بودن خودرو
۳.    سیستم تهویه مطبوع دستی
۴.    موتور ۱.۶ لیتری
۵.    طراحی نه چندان زیبا و قدیمی صفحه کیلومتر

با توجه به اینکه این خودرو امکانات تقربا مشابه ای با رقیب مشابه و هم قیافه خود یعنی لیفان ایکس ۶۰ دارد و از آنجا که استقبال عمومی به خودرو ایکس ۶۰ شرکت لیفان خوب بوده ، شرکت سایپا در رقابت بازار، می بایست نسبت به کاهش قیمت این خودرو اقدام نماید یا اینکه اقدام به نصب آپشن های ویژه ای نمایید. آپشن هایی که فقط توسط خود شرکت قابل نصب باشند و نه اینکه خریدار بتواند در بازار آزاد آن آپشن را با قیمت بسیار پایینتر از قیمت خود شرکت نصب نماید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.