سایپا کوییک در مقابل پژو ۲۰۶ تیب ۲!پیر فرانسوی یا تازه‌ وارد سایپا؟

0

قیمت کوییک ،ثبت نام کوییک ،مشخصات فنی کوئیک ،کوییک سایپا ،نمای داخلی کوییک

در همه جای دنیا هاچبک‌‌ها طرفداران زیادی دارند و معمولا این قانون برایشان به کار می‌رود: کوچک‌تر و سریع‌تر، بهتر! در ایران هم با عرضه پژو ۲۰۶، این فرانسوی قدیمی عده زیادی از جوانان را به سمت خود کشاند. حالا با معرفی سایپا کوییک، مدل هاچ‌بک و شاید هم مینی کراس ساینا، همه دوست دارند تا بدانند آیا خرید کوییک عقلانی است؟ آیا بهتر نیست که این خودرو را نادیده بگیریم و همان ۲۰۶ را بخریم؟

مسلما تا زمانی که کوییک به بازار نیاید و به دست کارشناسان نرسد، صحبت کردن از تجربه رانندگی مانند آن است که از یک هندوانه سربسته صحبت کنیم. پس بررسی بخش سواری و هندلینگ را به بعد از عرضه رسمی‌اش واگذار می‌کنیم. اما حالا وقت آن است در چهار بخش طراحی خارجی، طراحی داخلی، امکانات و پیشرانه و نیز بخش قیمت به مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و سایپا کوییک بپردازیم.

سایپا کوییک

طراحی خارجی

نخست با تازه‌وارد شروع می‌کنیم. طراحی جلوی کوییک با آرم سایپا و دو بال کرومی طرفین آن آغاز می‌شود. جلوپنجره کمی جلوتر از چراغ‌های ۵ ضلعی است؛ چراغ‌هایی که ازنظر نگارنده به‌هیچ‌وجه طراحی مناسبی ندارند و با چند خط شکسته می‌خواهند آن را زیبا جلوه دهند که اصلا این‌طور نیست. ورودی هوای بزرگ‌تر در زیر جای پلاک قرار گرفته و ساختار مشبک درونش، به همراه دیفیوزر زیر آن و رنگ دودی چراغ‌های جلو سعی در القای حس اسپرت به بیننده را دارد. مه شکن به همراه چراغ روشنایی روز در قابی به شکل بته جقه و از جنس پلاستیک قرارگرفته است.

پژو ۲۰۶

http://cdn01.zoomit.ir/2017/3/e0851c48-84cd-4268-904e-f1f437eafdc7.jpg

آرم پژو به همراه ذوزنقه کرومی دور آن، دو چراغ کشیده مثلثی، سپر برآمده مشکی و خطوط روی کاپوت تمام آن چیزی است که ۲۰۶ به شما می‌دهد. دو دریچه هوای سمت چپ و بالای کاپوت آن در زمان خود بسیار پرطرفدار بود. با توجه به قدمت بالای پژو و تکراری شدن نمای جلو آن بازهم به نسبت کوییک، ساختار مرتب و سنجیده‌تری دارد. البته که از نمای جدید کوییک هم نمی‌توان به سادگی گذشت.

در طراحی جانبی چرخ‌های کوییک همانند تیبا ۲ کوچک به نظر می‌رسد؛ گویی که چرخ‌های ماشین اسباب‌بازی روی آن گذاشته‌اند! نگارنده اعتقاد دارد که بزرگ‌تر بودن چرخ‌ها می‌توانست در بخش جانبی به یاری کوییک بیاید اما نه‌تنها به آن کمک نکرده بلکه باعث ضعفش در مقابل پژو ۲۰۶ شده است.

گویا طراحان سایپا نه ۲۰ سال بلکه ده‌ها سال از طراحان پژو عقب‌ترند و بهتر است تا به‌جای دادن مداد رنگی و دفتر نقاشی فیلی به طراحان (یا بهتر بگویم کودکان!) آن را به اهلش واگذار نمایند. یعنی از طراحان به نام و سرشناس کمک گیرند یا حداقل به جوانان بااستعداد بها دهند. آنچه در طراحی کوییک ذهن را به خود مشغول می‌کند، نزدیک بودن بیش‌ از حد درب باک به چرخ‌ها است؛ بهتر بود بالاتر قرار می‌گرفت تا رانندگان راحت‌تر از نازل سوخت استفاده کنند.

سایپا کوییک

http://digiato.com/wp-content/uploads/2017/03/SAIP-212-11.jpg

در عقب کوییک کپی از طراحی چراغ BMW به‌خوبی انجام‌شده است و شاهد افزایش زیبایی آن هستیم. در بخش پایین صندوق‌عقب نوار ضخیمی از پلاستیک مشکی مشاهده می‌شود که در طرفین به چراغ‌های مه شکن مزین شده، دیفیوزر نقره‌ای زیرش همانند جلو بخشی اضافی به نظر می‌رسد. همه این‌ها یک‌طرف، منبع و سر اگزوز زیبا و دلربا (!) آن‌طرف دیگر. البته شاید با خود بگویید که پژو هم دارای چنین مشکلی است اما همانطور که می‌دانید ۲۰۶ برای چندین سال قبل است و کوییک برای چند ماه قبل! دیگر این ارتباطی به سواد تیم طراحی ندارد و نشان از بدسلیقگی طراحان سایپا است.

طراحی داخلی

قیمت رنو ساندرو قیمت سایپا کوییک مشاوره خرید خودرو مشخصات رنو ساندرو معایب و مزایای رنو ساندرو معایب و مزایای سایپا کوییک مقایسه خودرو مقایسه رنو ساندرو مقایسه رنو ساندرو با سایپا کوییک مقایسه سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک

در لحظه ورود به کوییک آنچه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد فرمان زیبا و دسته‌دنده شیک آن است. می‌توانیم بگوییم که به‌جز دستگاه پخش، دریچه‌های کولر وسط و ترمزدستی، بقیه ادوات به‌کار رفته از جنس خوب و تناسب منطقی برخوردارند؛ البته تفاوت رنگ دوخت فرمان با صندلی‌ها از دیگر نکات قابل‌ملاحظه است.

عملا نفر سوم در صندلی عقب کمتر از نصف دو مسافر مجاورش فضای نشستن دارد. پلاستیک خشک در داشبورد و درب‌ها خودنمایی می‌کند. دکمه تنظیم شیشه‌های عقب در انتهای کنسول وسط قرار گرفته است. اگر خودرو با ۵ سرنشین حرکت کند و مسافر کنار پنجره احساس گرما کند، برای رسیدن به دکمه راه سختی را در پیش دارد؛ مخصوصا اگر سرنشین کناری قدبلند باشد که درنتیجه باید از وی خواهش کند تا دکمه را فشار دهد. البته همین شرایط برای پژو ۲۰۶ نیز صادق است.

مشخصات پژو ۲۰۶ داشبورد پژو 206 تیب 5 امکانات پژو 206 آپشن های 206 تیب 2 دکمه های داخل داشبورد 206 آموزش نکات فنی خودرو سیستم تهویه مطبوع 206 قیمت داشبورد پراید قیمت داشبورد پژو 206

پژو ۲۰۶

طراحی شسته‌رفته ۲۰۶ به همراه تریم خاکستری آن و استفاده از پلاستیک خشک باکیفیت موجب شده تا چندان ظاهر ساده فرمان و داشبورد به چشم نیاید. بااین‌حال طراحی کنسول وسط و داشبورد حتی با سادگی‌اش به‌مراتب از کوییک بهتر است. نشانگر دورموتور و کیلومترشمار کوییک در مقایسه با ۲۰۶ ضعف دیگری را از آن نمایان می‌کند.

سایپا کوییک

امکانات و پیشرانه

به بخشی رسیدیم که دیگر نوبت کوییک است تا از تاریکی بیرون بیاید و خود را بهتر معرفی کند. تجهیزاتی که در هر دو خودرو می‌بینیم عبارتند از: ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای، سیستم ضد سرقت، قفل اتوماتیک درب، چراغ همراهی تا درب منزل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک.

سایپا کوییک

http://cdn.iranjib.ir/images/t5rflyb0r8i82i57urcm.jpg

ازجمله آپشن‌های مهم کوییک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)، سیستم کمکی ترمز (BA)، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ (Keyless)، نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به مسیریاب، دوربین دید عقب، سنسور پارک دنده‌عقب، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، رینگ‌اسپرت و همچنین وجود فرمان برقی در مدل‌های SE-A و SE-A LUX.

در کل در بخش امکانات و تجهیزات جانبی، برتری کوییک کاملا مشهود بوده و به نوعی جبران مافات کرده و نشان می‌دهدکه این اختلاف سن حداقل در این بخش به یاری‌اش آمده است.

تعمیرات تخصصی پژو 206 تک کار کردن موتور تک کار کردن پژو 206 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو دلایل لرزش موتور خودرو علت لرزش موتور در دور آرام

پژو ۲۰۶

پیشرانه ارایه‌شده در پژو ۲۰۶ موتور TU3 با حجم ۱.۴ لیتر و قدرت ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر است. این در حالی است که موتور کوییک ۱.۵ لیتری و قادر به تولید ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است. انتقال قدرت در ۲۰۶ توسط جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی صورت می‌پذیرد. در مقابل اما کوییک حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. در مدل‌های ST و SE همانند پژو ۵ سرعته دستی اما در مدل‌های SE-A و SE-A LUX انتقال قدرت توسط جعبه‌دنده CVT صورت می‌گیرد.

سایپا کوییک در مقابل پژو ۲۰۶

قیمت و امکانات و تجهیزات هردو خودرو

خودرو

کوییک پژو ۲۰۶ تیپ ۲

کشور سازنده

ایران
فرانسه

سال (طراحی)

۱۳۹۶ ۲۰۰۳

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۸ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۰۳سی سی ۱۳۶۰سی سی

حداکثر قدرت

۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

CVT یا ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۴.۱ ثانیه

حداکثر سرعت

– کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۰۶۳ کیلوگرم ۱۰۲۴ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع ۳۸۲۲ طول – ۱۶۵۲ عرض – ۱۴۳۲ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۴۱۵ میلیمتر ۲۴۴۱ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر ۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۴۱ لیتر ۵۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۴

استاندارد امنیت

میزان تولید CO2

– گرم در هر کیلومتر ۱۴۹ گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای – ABS – EBD – BA – ESC ترمز ضدقفل ABS و EBD و EBA (چهارکاناله) – ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان بلندگوی درهای جلو،پخش CD با کنترل پشت فرمان

دیگر تجهیزات

فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ های مخصوص روز – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترل

خودرو در سه مدل ارایه می شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است

چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه‌خوان – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو – آیینه‌های جانبی دستی – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – سیستم کنترل بخار بنزین – سیستم تهویه با تنظیم دستی – فرمان هیدرولیک – صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – شیشه بالابر برقی درهای جلو – صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی – چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک – سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو

قیمت بازار

۸۰-۷۰ میلیون تومان ۸۰-۷۵ میلیون تومان

آخرین بروزرسانی قیمت

۱۳۹۸/۷/۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۶

نمایندگی فروش

سایپا ایران خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.