کارشناسی رنگ خودرو /کارشناسی سلامت خودرو

0

دوره آموزشی کارشناسی رنگ خودرو ،کارشناس خودرو در محل ،آموزش کارشناسی خودرو ،مرکز اموزش تشخیص رنگ خودرو ،کارشناسی فنی خودرو

نکات قابل توجه در کارشناسی رنگ خودرو

برخی افراد به خودرو به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه نگاه می‌کنند ولی برای برخی دیگر داستان به کلی متفاوت است. برای این قشر، خودرو‌ها نه فقط به عنوان ابزاری برای رفت و آمد، بلکه به عنوان شیئی که می‌توان به آن عشق ورزید تبدیل شده است. شاید زیاده روی به نظر برسد ولی حساسیت وسواس گونه‌ی این قشر در هنگام خرید خودرو نشان دهنده‌ی این علاقه است.

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید خودرو سالم، عدم وجود تصادف سنگین در سابقه‌ی خودروست و مهم‌ترین شاخصه‌ی این فاکتور رنگ بدنه است. بدنه‌ی خودرو بسته به شدت تصادف نیاز به رنگ شدگی پیدا می‌کند. در مورد خودرو‌های لوکس رنگ خودرو پارامتر‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و بسته به اینکه خودرو شما به سفارش چه کشوری و برای صادرات به چه منطقه‌ی آب و هوایی تولید شده تکنولوژی ، تعداد و جنس لایه‌های رنگ خودرو شما متفاوت است و در وضعیتی که متأسفانه  تعداد مراکز رنگ حرفه‌ای که با توجه با این المان‌ها به ترمیم رنگ خودرو بپردازند انگشت شمارند، حتی اگر کد رنگی خودرو شما به درستی تشخیص داده شده باشد (چیزی که معمولا در مراکز غیر تخصصی اتفاق نمی‌افتد) و حتی اگر فرض کنیم که عملیات پاشش رنگ و بتونه به درستی انجام شده باشد باز هم طی مدت زمان کوتاهی عوامل محیطی موجب تغییر کیفیت کار انجام شده بر روی خودرو می‌شود. در نتیجه کارشناسی رنگ خودرو قبل از خرید و این مسأله که اگر رنگ شدگی در جایی وجود دارد کیفیت و تخصص به کار رفته در آن با استانداردهای خودرو لوکسی که آن را بررسی می‌کنید هماهنگ بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناسی رنگ خودرو از دیرباز بر پایه یک روش سنتی انجام می‌گرفت؛ سنجش ضخامت لایه‌های زیری رنگ و تشخیص وجود بتونه در زیر آن. پر واضح است که برای خودروهای لوکسی که دقت و تکنولوژی به کار رفته در نقاشی آن‌ها حاصل محاسبات و بررسی‌های متعدد و دقیق بوده، این روش به هیچ وجه برای تشخیص کیفیت رنگ به کار رفته، تطابق کد رنگی با رنگ اصلی و پایداری رنگ در شرایط مختلف مناسب نمی‌باشد.

کارشناسی رنگ خودرو با ابزارهای دقیق و تحت شرایط مختلف برای بررسی خودرو لوکسی که بنا دارید به آن عشق بورزید ناگزیر می‌نماید. سنجش موج بدنه‌ی زیر رنگ خودرو بدون در نظر گرفتن ضخامت بتونه کاری نیست که بدون سنجشگرها و ابزارهای دقیق تخصصی این حوزه قابل انجام باشد. کارشناسان متخصص در این حوزه می‌توانند با کارشناسی رنگ خودرو حتی شما را از شدت خسارت وارده به خودرو به صورت نسبی آگاه کنند و شما می‌توانید با چشمانی باز و با اطلاع از سابقه و چگونگی کارکرد خودرو در مورد انجام معامله تصمیم گیری نمایید. از دیگر مشکلات بر سر راه انتخاب و تشخیص آگاهانه شما مقاومت معمول ( و شاید از دیدگاهی معقول) فروشندگان برای عدم انتقال خودرو به مکانی غیر از محل فروش قبل از نهایی شدن معامله است.

در پایان باید به این نکته توجه کرد که خرید خودرو دارای رنگ شدگی لزوماٌ اشتباه نیست و شما با کارشناسی دقیق رنگ خودرو و حصول اطمینان از کار دقیق و کارشناسی انجام شده روی خودرو می‌توانید خرید مطمئن و خوبی داشته باشید. خرید خودرویی نه فقط برای سوار شدن، خودرویی برای لذت بردن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.