امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خانه » دوچرخه وموتور سیکلت » zareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی + عکس و مشخصات

zareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی + عکس و مشخصات

zareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی + عکس و مشخصات

zareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

بسیاری از موتور سیکلت به عنوان هیجان انگیزترین وسیله حمل و نقل یاد می کنند، قدرت بالا، وزن اندک، حجم کم و قابلیت مانور پذیری فوق العاده در کنار ریسک دائمی تصادف و زمین خوردن از جمله مهم ترین دلایل این تفکر است.
با این حال موتورسیکلت ها نیز محدودیت های در زمینه سرعت و شتاب دارند، آنچنان که برای مثال در فرانسه، عرضه موتورسیکلت های جاده ای با توان بیش از ۱۰۰ اسب بخار با محدودیت روبروست و تمامی سازندگان ناچارند حتی در مدل های فوق سریع برای رعایت این قانون از قدرت محصولات خود بکاهند.

ابر موتورسیکلت فرانسوی”Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی”

در چنین شرایطی ممکن است برخی عشاق دنیای موتورسیکلت به فکر راه حل های ابتکاری برای دور زدن قوانین موجود بیافتند.
Ludovic Lazareth یکی از این افراد است که البته ید طولایی هم در ساخت وسایل نقلیه متفاوت برپایه موتورسیکلت ها دارد.
این صنعت گر خوش ذوق فرانسوی در تازه ترین پروژه خود، دست به کار ساخت یک ابرموتور سیکلت با استفاده موتور ۴۷۰ اسب بخاری هشت سیلندر مزراتی شده است.
او در واقع این موتور هشت سیلندر را در مرکز طرح خود قرار داده و در اطراف آن موتورسیکلتی خارق العاده را با چهار چرخ خلق کرده است.
چرخ های اضافه از یک سو به عنوان واسطه انتقال این قدرت عظیم و از سوی دیگر برای دور زدن قوانین موجود در مورد موتورسیکلت ها (دارای دو چرخ) برای LM 847 در نظر گرفته شده اند.
البته کلیت این موتورسیکلت جذاب، چندان جدید نیست و سال ها قبل نیز شاهد نصب یک موتور V10 مربوط به دوج وایپر بر روی شاسی چهارچرخ مشابهی توسط دوج بودیم.
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را به چرخ عقب بر عهده دارد و برای دنده عقب نیز از یک موتور برقی استفاده شده است.
با این حال نوآوری بزرگ در ساخت LM 847 را باید در سیستم تعلیق و نحوه اتصال چهارچرخ به شاسی جستجو کرد که با پیچیدگی و نکات زیادی همراه است.
همانطور که می توان تصور کرد، وجود چرخ دوم در عقب، مانع خوابیدن موتور به جناحین در زمان دور زدن می شود. از این رو نحوه راندن LM 847 بیش از آنکه به موتورسیکلت های معمول شباهت داشته باشد، مشابه خودروها خواهد بود.
سیستم فرمان نیز به همین شکل عمل می کند و به لطف یک اتصال بازویی و جعبه فرمان، امکان چرخش چرخ های جلو فراهم می شود.
به هرحال کمی بعید است که LM 847 هیچ گاه به یک پروژه تولید انبوه بدل شود اما حجم خلاقیت و ظرافت مهندسی بکار رفته در این پروژه به راستی تحسین برانگیز است
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است