ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
خانه » دوچرخه وموتور سیکلت » بهترین موتورسیکلت های کراس Cross، تریل Trail، تریال Blazers در ایران + عکس
بهترین موتورسیکلت های کراس Cross، تریل Trail، تریال Blazers در ایران + عکس

بهترین موتورسیکلت های کراس Cross، تریل Trail، تریال Blazers در ایران + عکس

بهترین موتور تریل دنیا ،موتور تریل چیست ،مشخصات فنی موتور کراس ،موتور اندرو ،نحوه تعویض دنده موتور تریل ،بهترین موتور تریل ایرانی ،فرق موتور کراس وتریل

شاید شما هم جزو آن دسته به علاقه مندان موتورسواری هستید و بسیار به موتورسیکلت های تریل یا کراس علاقه دارید و همیشه اقدام به سواری در پیست های افرود می نمائید. اما اکثر موتورسواران هنوز شناختی از سبک های مختلف ورزش موتورسواری ندارند و هر گونه موتورسیکلتی که در اصطلاح عامیانه به موتورهای پا بلند معروف است را به عنوان موتورسیکلت های افرود شناخته و با انها اقدام به رانندگی می کنند و انتظارات زیادی از آنها را دارندکه هیچ گاه تعمین نمی شود. امروز می خواهیم شما را با موتورسیکلت های کراس Cross، تریل، تریال Blazers آشنا کنیم  پس در ادامه با ما همراه باشید.

چند سالی است که شرکت های مونتاژ موتورسیکلت در ایران با تغییر سیاست های کاری خود تنوع بسیاری در محصولات خود را ایجاد کرده اند. شرکت های مطرحی چون تکتاز موتور، صنعتی فارس، گروه کثیر، صنعتی نیرو محرکه، کویر و … اقدام به عرضه محصولاتی در رده Duall Sport به در عموم مردم به تریل یا پا بلند مشهور است نموده اند. موتورسیکلت هایی که توسط این شرکت ها در ایران تولید می گردند همگی از بهترین تا بدترین کیفیت ها را شمال می شوند.

اکثر جوانان کشورمان با عشق به موتورسواری و علاقه به سرعت و قدرت در سبک موتورسواری های آفرود اقدام به تهیه این موتورسیکلتهای رنگارنگ نموده بدون آنکه شناخت درستی از تفاوت این موتورسیکلتها داشته باشند.

امروز می خواهیم تفاوت های این موتورسیکلت ها را با ذکر شمخصات فنی و کاربرد آنها بیان کنیم تا به خوبی متوجه گردید هر موتورسیکلتی برای یک کاربردی طراحی و ساخته شده اند.

دو منظوره ورزشی Duall Sport ( تریل ):

 

موتورسیکلت های دو منظوره ورزشی که با نام Duall Sport  شناخته می شوند یا همان تریل ها هستند که برای سواری های بسیار طولانی در سخت ترین شرایط آب و هوایی و مسیر های سخت و دشوار کوهستانی و خاکی طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های ۷۵cc تا ۲۵۰cc هستند ( تنها شرکت هندا یک مدل ۶۵۰cc را تولید کرده است )  و اقلب با قدرت های حداقل ۱۶ اسب بخار تا حداکثر ۳۰ اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی ۱۲۰km/h و متوسط ۸ ثانیه گشتاور ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند و قادر هستند شیب های بسیار تند تا ۳۵ درجه و ۱۰ متر طول را طی کنند و همچنین می تواند پرش هایی تا ارتفاع ۶ متری را انجام دهند و اکثرا سنگین وزن هستند و چیزی در حدود ۱۲۰kg الی ۱۴۰kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • دارای سیستم روشنایی ( چراغ جلو، چراغ عقب، فلاشر های خطر)
  • دارای باک هایی با ظرفیت زیاد ( بین ۱۰ الی ۱۶ لیتر )
  • دارای زین های پهن و کشیده برای ۲ نفر سرنشین
  • دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و هوا خنک
  • دارای سیستم کامل داشبورد ( کیلومتر های پیشرفته )
  • حداکثر سرعت واقعی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • مجهز به زوج کمک در عقب یا تک کم در عقب
  • مجهز به کمک های معکوس در موتورهای گران قیمت
  • خورشیدی های عقب کوچک تا متوسط ( از T36 تا T43 )
  • مقاوت شاسی ها متوسط
  • بالاترین فن آوری های ( سنسورهای، LED، Euro3 , …)
  • دارا بودن وزن زیاد موتورسیکلت

معمولا این موتورسیکلتها دارای هذینه های کم سرویس و نگهداری در کلاس خود می باشند به طوری که متوسط هذینه سرویس و نگهداری این موتور ها در یک سال چیزی حدود ۲۵۰.۰۰۰ تومان است.

بهترین موتورسیکلت:

در بازار ایران تنها سه موتورسیکلت وجود ( تا تاریخ درج این مطلب ) دارند که از نظر قیمت و کیفیت ساخت و میزان قدرت و گشتاور بهترین های بازار ایران را تشکبل می دهند که به ترتیب تریل روان QM 200 با قیمت تقریبی ۶.۵ میلیون تومان و پیشرو گلد ۲۵۰  با قیمت تقریبی ۵.۵ میلیون تومان هر دو ساخت کشور چین و هندا CRF 250 با قیمت تقریبی ۲۸ میلیون تومان ساخت کشور ژاپن هستند.

معروفت ترین مدل ها:

مدل

شرکت سازنده

AX1 250

CRF 250

XR650L

 

HONDA
DR200 SUSUKI
W125R

W125X

YAMAHA
QM-R200 Ravan
Golde ۲۰۰

Golde 250

Pishro

 

کراس Cross:

موتور سیکلت کراس

موتورسیکلت های کراس یا با نام اشتباه همان تریل ها هستند که برای سواری های کوتاه مدت تا حداکثر ۳۰۰ کیلومتر در سخت ترین شرایط کوهستانی و خاکی و تنها برای استفاده در پیست های آفرود طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های ۱۲۵cc تا ۷۵۰cc هستند  و اقلب با قدرت های حداقل ۱۸ اسب بخار تا حداکثر ۹۰ اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی ۹۵km/h و متوسط ۶ ثانیه گشتاور ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند و قادر هستند شیب های بسیار تند تا ۴۵ درجه و ۵۰ متر طول را طی کنند و همچنین می تواند پرش هایی تا ارتفاع بیش از ۱۲ متری را انجام دهند. این موتور سیکلتها از مهندسی بسیار دقیقی در ساخت و طراحی برخوردار هستند زیرا شاسی و انجبن این موتورسیکلتها می بایستی سخت ترین فشار ها و ضربات را تحمل نماید و چیزی در حدود ۱۰۵kg الی ۱۲۰kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  •  فاقد سیستم روشنایی کامل ( تنها چراغ جلو دارند )
  • دارای باک هایی با ظرفیت متوسط ( بین ۶ الی ۹ لیتر )
  • دارای زین های بارید و کشیده برای تنها یک نفر سرنشین
  • دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و رادیاتور آب به همراه فن
  • دارای سیستم داشبورد ( تنها فشار روغن، دور موتور، سرعت )
  • دارای کمک فنر های تکی و پر قدرت عقب
  • دارای کمک فنر های قوی معکوس جلو
  • حداکثر سرعت واقعی ۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • خورشیدی های چرخ عقب بسیار بزرگ ( از T46 تا T68 )
  • مجهز به اگزوز های با خمره های بسیار بزرگ ( قهرمانی )
  • بالاترین میزان سطح مهندسی در طراحی و ساخت را دارند
  • دارای میزان وزن متوسط موتورسیکلت

معمولا این موتورسیکلتها دارای هذینه های بسیار بالای سرویس و نگهداری در کلاس خود می باشند به طوری که متوسط هذینه سرویس و نگهداری این موتور ها در یک سال چیزی حدود ۸۰۰.۰۰۰ تومان است.

بهترین موتورسیکلت:

در بازار ایران تنها یک شرکت وارد کننده و مونتاژ کننده این موتورسیکلت می باشد و آن هم شرکت کویر موتور با برند KTM ساخت اتریش است که با قیمت تقریبی ۲۸ میلیون تومان به بازار عرضه می گردد.

معروفت ترین مدل ها:

مدل

شرکت سازنده

CRF 250

CRF 450

 

HONDA
RMZ ۲۵۰

RMZ-450

SUSUKI
E-SX 250

E-XC 250

KTM

تریال Blazers:

موتورسیکلت های تریال یا با نام اشتباه مینی تریل ها هستند که برای سواری های بسیار کوتاه مدت تا حداکثر ۶۰ کیلومتر در سخت ترین شرایط کوهستانی و تنها برای استفاده در پیست های آفرود صخره ای طراحی گردیده اند. این موتورسیکلتها از حجم سیلندر های ۱۲۵cc تا ۴۵۰cc هستند و اقلب با قدرت های حداقل  ۲۰ اسب بخار تا حداکثر ۵۰ اسب بخار طراحی گردیده اند و دارای حداکثر سرعت اسمی ۶۰km/h و متوسط ۴ ثانیه گشتاور ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارا می باشند. طراحی این موتورسیکلت های برای پرش های بین صخره ای می باشد و قادر هستند شیب های نسبتا تند تا ۳۵ درجه و ۱۵ متر طول را طی کنند.  این موتور سیکلتها از مهندسی بسار ساده اما دقیقی در ساخت و طراحی برخوردار هستند زیرا شاسی و انجبن این موتورسیکلتها می بایستی قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند و چیزی در حدود ۵۰kg الی ۹۰kg وزن دارند. از مشخصه های این موتورسیکلتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  •  فاقد سیستم روشنایی کامل
  • دارای باک هایی با ظرفیت کوچک( بین ۲ الی ۴ لیتر )
  • دارای ابعاد کوچک در اندازه موتورسیکلتهای درون شهری سبک
  • فاقد زین ( بدون هیچ گونه صندلی )
  • دارای سیستم خنک سازی رادیاتور روغن و رادیاتور آب به همراه فن
  • فاقد سیستم داشبورد
  • دارای کمک فنر های تکی و پر قدرت عقب
  • حداکثر سرعت واقعی ۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • خورشیدی های چرخ عقب متوسط تا بزرگ ( از T46 تا T52 )
  • مجهز به اگزوز های با خمره های کوچک
  • بالاترین میزان سطح مهندسی در طراحی و ساخت را دارند
  • دارای میزان وزن سبک موتورسیکلت

معمولا این موتورسیکلتها دارای هذینه های متوسط سرویس و نگهداری در کلاس خود می باشند به طوری که متوسط هذینه سرویس و نگهداری این موتور ها در یک سال چیزی حدود ۳۵۰.۰۰۰ تومان است.

بهترین موتورسیکلت:

در بازار ایران این موتورسیکلت ها بسیار کم بوده و دو مدل از محصولات شرکت هندای ژاپن با قیمت تقریبی بین ۱۸ الی ۳۰ میلیون تومان به بازار عرضه می گردد.

 

معروفت ترین مدل ها:

مدل

شرکت سازنده

Montesa 4RT260

Montesa 300RR

 

HONDA

 

 

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است