بررسی مشخصات کشنده ی اسکانیا سری R ،سلطان جاده ها

0

کامیون‌های سری R معنای کامیون برتر هستند. می‌توانید برای مطابق کردن این کامیون با نیازهای خود، آنها را سفارشی کنید. این کامیون‌ها با موتورهای V8 و موتورهای خطی موجود هستند.

کمپانی اسکانیا یکی از بهترین تولید کننده های خودروهای سنگین در دنیا محسوب می شوند. کشنده های تولید شده توسط این کمپانی نسبت به قیمت آنها، بسیار مقرون به صرفه و عملکرد بسیار عالی ای دارند. از دیگر نکات کشنده های اسکانیا، مصرف سوخت پایین آنهاست. کشنده های اسکانیا کیفیت ساخت فوق العاده ای دارند و برای حمل بارهای عظیم برای مسافت های طولانی تولید شده اند.

اسکانیا سری R ،مشخصات اسکانیا سری R ،مجله ماشین سنگین، قیمت کامیون اسکانیا ، کشنده باری ، بهترین اسکانیا در ایران ، شرکت اسکانیا

یکی از برترین کشنده های تولیدی این کمپانی اسکانیا سری R بوده که در کلاس کشنده های ۴۴ تنی قرار دارد و با کشنده هایی همانند مرسدس Actors و ولوو FH رقابت می کند. کشنده ی اسکانیا سری R در سال ۲۰۱۰ مورد طراحی جدید و بروزرسانی قرار گرفت. در همان سال یعنی سال ۲۰۱۰، کشنده ی سری R اسکانیا، عنوان برترین کشنده ی بین المللی سال را نیز بدست آوردند. کشنده ی سری R اسکانیا شامل چهار  نوع اسکانیا Day Cab، اسکانیا Sleeper Cab Low، اسکانیا Sleeper Cab Normal و اسکانیا Sleeper Cab High است.

تصویر مرتبط

با توجه به طراحی چشم نواز و خطوط زیبای به کار رفته در بدنه ی این کشنده، به جرات می توان گفت که کشنده ی اسکانیا سری R به عنوان یکی از زیبا ترین کشنده های کلاس ۴۴ تنی شناخته می شود. نسخه ی جدید این کشنده در مقایسه با نسخه ی قبلی دارای خطوط افقی برجسته تری بوده و در نسخه ی جدید طراحی سپر نیز تغییر کرده و چراغ های اصلی از نوع LED است. علاوه بر این، استفاده از گریل بزرگتر و نام برجسته تر اسکانیا (SCANIA) در جلوی کشنده موجب شده تا به زیبایی این کشنده افزوده شود. تمامی تغییرات ایجاد شده در طراحی ظاهری این کشنده در نسخه ی جدید بر مبنای بالابردن بازده آیرودینامیکی انجام شده که همین طراحی جدید سبب کاهش ۰.۶ در میزان مصرف سوخت گشته است.

علاوه بر ظاهر، داخل کابین کشنده ی سری R اسکانیا نیز در نسخه ی جدید بروزرسانی شده است. یکی از اصلی ترین دغدغه ی طراحان کمپانی اسکانیا، حفظ راحتی راننده بوده و تغییراتی که در داخل کابین ایجاد شده، همگی در راستای بهبود ارگونومی داخل کابین بوده است. تمامی مواد اولیه به کار رفته برای ساخت کابین کیفیت فوق العاده ای دارند. داشبورد این کشنده، مجهز به سیستم صوتی و مکان یابی است. دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان این کشنده، این حس را در راننده ایجاد خواهد کرد که در یک کشنده ی لوکس قرار دارد.

نتیجه تصویری برای ‫اسکانیا سری R‬‎

وضعیت قرارگیری صندلی راننده به گونه ای است که راننده دید کامل نسبت به جاده داشته باشد. صندلی راننده قابلیت تنظیم در تمامی جهت را دارد و بدین ترتیب رانندگان می توانند وضعیت ایده آل خود را تنظیم نمایند.

کمپانی اسکانیا پیشرانه های مختلفی برای کشنده ی سری R در نظر گرفته است که همگی آن ها از نوع V8 هستند. این پیشرانه ها بر اساس استانداردهای یورو ۵ طراحی شده و قدرت خروجی آن ها در بازه ی ۵۰۰ تا ۷۳۰ اسب بخار قرار دارد. کشنده ی اسکانیا R730، به عنوان قدرتمند ترین کشنده ی سری R بوده که در دور موتور ۱۹۰۰ rpm حداکثر قدرت خود را تولید می کند. حداکثر گشتاور تولیدی این کشنده نیز ۳۵۰۰ نیوتن متر است.

 اسکانیا سری R ،مشخصات اسکانیا سری R  ،مجله ماشین سنگین،  قیمت کامیون اسکانیا ، کشنده باری ، بهترین اسکانیا در ایران ، شرکت اسکانیا

کشنده ی اسکانیا سری R همچنین به جعبه دنده ی از نوع Opticruise به همراه سیستم OPC5 مجهز است. تعویض دنده ها توسط این جعبه دنده به نرمی صورت می گیرد و این جعبه دنده دارای دو حالت دستی و اتوماتیک است.

در قسمت جلوی این کشنده، کمک فنرهای سهمی مانند و ضربه گیرها، وظیفه ی دمپینگ را بر عهده دارند و در قسمت عقب از سیستم تعلیق بادی استفاده شده است. طراحی اسکانیا سری R سبب شده تا این کشنده حتی در سر پیچ های تند نیز عملکرد خوبی داشته و رانندگی با آن بسیار راحت است. سیستم ترمز تمام بادی به همراه سیستم های ABS، ASR و Hill Hold سیستم ترمز کلی این کشنده را تشکیل می دهند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.