مقایسه هیوندای سانتافه و سانگ یانگ رکستون G4 +تصاویر

0

شاسی بلندهای کره‌ای در بازار ایران به واسطه عملکرد خوب، به شدت طی چندین سال محبوب شدند و شرکت‌های کیا و هیوندای همواره جدیدترین نسل‌های خود را وارد ایران می‌کند. در این میان سانگ یانگ هم با مدل رکستون G4 در ایران خودنمایی خواهد کرد. یکی از مدعیان اصلی شاسی بلندها در بازار ایران، خودروهای کره‌ای مانند کیا، هیوندای و سانگ یانگ هستند. البته تا چندین سال پیش حضور سانگ یانگ در خیابان‌ها کم رنگ تر از دو برند دیگر بود اما طی چندین سال اخیر، سانگ یانگ توانست با تحول طراحی خود، توانست خودش را در دل ایرانی‌ها جا کند.

این شرکت اخیرا مدل رکستون G4 را وارد کشور کرده است که به عنوان یک رقیب سرسخت برای هیوندای سانتاقه محسوب می‌شود.

هیوندای سانتافه

قیمت شاسی بلند قیمت هیوندای توسان قیمت هیوندای سانتافه مقایسه خودرو معایب هیوندای سانتافه مزایا و معایب هیوندای توسان دنیای خودرو مجله خودرو
چهره نسل جدید هیوندای سانتافه که اخیرا وارد ایران شده است، نسبت به نسل قدیم این خودرو تغییرات چشمگیری کرده است. هیوندای در نسل جدید، چهره‌ای جذاب تر و خشن‌تری به این خودرو بخشیده است.

در ظاهر این خودرو، طراحی چراغ‌های جلو و عقب تغییر داشته است و هیوندای یک رنگ آبی بسیار جذاب هم به آن اضافه کرده است. همچنین تغییرات کوچکی در خطوط بدنه ایجاد کرده است که ظاهری نسبتا عضلانی تر و جذاب تر به آن بخشیده است.

از نقاط قوت این خودرو، طراحی داخلی آن است. طراحی دو رنگ داخل کابین و به خصوص رنگ کرم، ظاهری بسیار شیک به کابین می‌بخشد. یکی از نکات بسیار جالب در طراحی این خودرو، فرم یکسان تمامی اجزا در درون اتاق مانند شکل صفحه نمایش، داشبورد، فرمان، کنسول مرکزی و همچنین دریچه‌های تهویه است.

قیمت شاسی بلند قیمت هیوندای توسان قیمت هیوندای سانتافه مقایسه خودرو معایب هیوندای سانتافه مزایا و معایب هیوندای توسان دنیای خودرو مجله خودرو

همچنین چرم استفاده شده در این خودرو و ظرافت در به کار بردن آن، حس بسیار خوبی به راننده منتقل می‌کند.

این کره‌ای کهنه کار دارای همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر نسل قبل است که البته این خودرو دارای گرینه پیشرانه ۳.۳ لیتری هم هست اما به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲.۵ لیتر نمی‌تواند وارد کشور شود. حداکثر قدرت تولیدی سانتافه ۱۹۰ اسب بخار است و دارای یک جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک است که قدرت خوبی برای هر چهار چرخ این خودرو فراهم می‌کند.

استاندارد مصرف سوخت سانتافه یورو ۵ است و به صورت ترکیبی در هر لیتر ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت شاسی بلند قیمت هیوندای توسان قیمت هیوندای سانتافه مقایسه خودرو معایب هیوندای سانتافه مزایا و معایب هیوندای توسان دنیای خودرو مجله خودرو

آپشن‌ها: پرده برای شیشه‌های جانبی – سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB – حافظه تنظیم صندلی – سیستم Smart Key – سیستم استارت دکمه‌ای – گرمکن صندلی برای ۴ سرنشین – آینه‌های الکتروکرومیک – روکش چرمی صندلی‌ها – کروز کنترل – چراغ‌های LED در جلو و عقب و چراغ زنون در جلو – رینگ ۱۷، ۱۸ و یا ۱۹ اینچی – سقف پانوراما – دوربین عقب – نشان دهنده باد لاستیک‌ها – سیستم کمکی در سربالایی HAC – سیستم ترمز کمکی در سرپایینی.

سانگ یانگ رکستون G4
محصولات سانگ یانگ تا چندین سال پیش به دلیل طراحی نه چندان خوب، طرفداران زیادی در ایران نداشت و به طبع فروش این محصولات هم چنگی به دل نمی‌زد. اما پس از این که رامک خودرو نسل جدید تیوولی را وارد ایران کرد، بازی تغییر کرد و فروش خوب این خودرو موجب شد تا این شرکت نسل جدید “رکستون G4” که پرچمدار سانگ یانگ است را وارد بازار ایران کند.
شرایط فروش رکستون G4 قیمت رکستون g4 قیمت سانگ یانگ رکستون G4 قیمت شاسی بلند قیمت محصولات رامک خودرو قیمت محصولات سانگ یانگ مشخصات رکستون G4 نمایندگی سانگ یانگ در ایران قیمت کوراندو 2018 مشخصات کوراندو 2018

در این که ظاهر این خودرو نسبت به طراحی‌های قدیم این شرکت، بسیار بهبود یافته شکی نیست. خطوط تیز روی بدنه، طراحی چراغ‌ها و ارتفاع این خودرو ظاهری بسیار جذاب به این خودرو بخشیده است و زیبایی را  القا می‌کند.

هنگامی که وارد اتاق این خودرو می‌شوید، علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد. طراحی بسیار ارگونومیک، استفاده به جا از چرم دو رنگ و طرح زیبای دوخت، طراحی زیبای کنسول مرکزی و همچنین طراحی فرمان، حس بسیار لوکس و خوبی به سرنشینان القا می‌کند.

نسل قدیم این خودرو به دلیل داشتن پیشرانه شش سیلندر بالای ۲.۵ لیتر مجوز ورود به کشور را نداشت اما نسل جدید این خودرو دارای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با یک جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک “آیسین” ژاپن است. حداکثر قدرت این خودرو ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور آن ۴۲۰ نیوتون متر است.

 مقایسه شاسی بلند مقایسه خودرو مقایسه رکستون با سانتافه مشخصات سانتافه جدید قیمت سانتافه مشخصات رکستون G4 قیمت رکستون g4 با پولم چه ماشینی بخرم انواع شاسی بلند در ایران قیمت شاسی بلند معایب سانتافه معایب و مزایای رکستون

این در حالی است که این کره‌ای خوش تراش دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 مقایسه شاسی بلند مقایسه خودرو مقایسه رکستون با سانتافه مشخصات سانتافه جدید قیمت سانتافه مشخصات رکستون G4 قیمت رکستون g4 با پولم چه ماشینی بخرم انواع شاسی بلند در ایران قیمت شاسی بلند معایب سانتافه معایب و مزایای رکستون

آپشن‌ها: رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و سیستم ترمز گیری اتوماتیک (AEB)،  سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده (FCW)، هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، رادار هشدار نزدیک شدن دیگر خودروها از عقب (RCTA)، سیستم هشداردهنده تغییر مسیر (LCA)، فناوری هوشمند کاهش نور بالا به هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (HBA)، نشان‌دهنده میزان فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EPB)، حفظ خودرو در شیب (Auto Hold)، کنترل سرعت و ایستایی خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HSA)، ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز (EBD)،  حفظ پایداری (ESP)، کنترل هرزگردی چرخ‌ها (TSC) و سیستم فعال ضد واژگونی خودرو (ARP).

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.