روش های شارژ کردن باتری ماشین +آموزش شارژ باطری خودرو با برق خانگی

0

شارژ باطری ماشین با آداپتور ،شارژ باطری خودرو با برق خانگی ،شارژ باطری ماشین با شارژر موبایل ،ولتاژ شارژ باطری ماشین ،شارژ باطری ماشین با ترانس ،شارژ باطری ماشین با پاور کامپیوتر ،شارژر خانگی باتری ماشین ،ساخت شارژر باطری ماشین

تعمیرات تخصصی خودرو آدرس باطری سازی تهران آدرس فروشگاه باطری در تهران دلایل شارژ خالی کردن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان افزایش طول عمر باتری

چگونه باتری اتومبیل مان را شارژ کنیم
حتما شما هم بدتان نمی آید که ماشینتان را که در اثر خالی شدن شارژ باتری از حرکت افتاده ، خودتان دوباره به حرکت در بیاورید.

به طور کلی چهار روش برای شارژ باتری ماشین وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم.

۱.از خود ماشین برای شارژ باتری استفاده کنید:

زمانی که ماشینتان روشن است، باتری آن نیز شارژ خواهد شد. همه اتومبیل ها هنگامی که روشن هستند توسط دینام، برق تولید می کنند چرا که “پولی یا هرزگرد” روی دینام توسط یک تسمه، به “پولی” روی موتور متصل است و باتری را شارژ می کند. اگر در حال رانندگی باتری ماشین از کار بیافتد ، ممکن است دینام از کار افتاده باشد و برق تولید نکند.در این حالت اگر ماشینتان دنده انومانتیک نباشد می توانید ماشین را هول داده تا روشن شود. ( که این کار زیاد توصیه نمی شود) .ممکن است روشن گذاشتن ماشین برای نیم ساعت باعث شارژ مجدد باتری و رفع ایراد آن شود. به منظور ذخیره هرچه بیشتر برق باتری ها می توانید، وسائلی مثل چراغ ها (در طول روز) و رادیو ، که برق مورد نیاز خود را از باتری دریافت می کنند ،خاموش کنید، چرا که کمک زیادی به ذخیره برق در باتری ها میکند.

دلایل لرزش پدال ترمز دلایل لرزش اتاق 405 تشخیص خرابی باطری ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی ماشین مجله خودرو کارستان ریپ زدن خودرو در دنده 2

۲. اتصال باتری از کار افتاده ماشین ، به باتری ماشین دیگر:

اگر ماشینتان دنده اتوماتیک است( ویا حتی دنده معمولی) ، می توانید با اتصالِ باتری از کار افتاده ، به باتری ماشین دیگری که سالم است، باتری خود را شارژ و ماشینتان را روشن کنید.(توجه: باتری های شارژی گاز هیدروژن تولید می کنند و این گاز قابل احتراق است، بنابراین تهویه هوا می بایست مناسب باشد و اقدامات لازم برای کاهش بروز جرقه صورت گیرد).

روش شارژ:
۱. ماشین دیگری که باتری اش سالم است را کنار ماشینتان پارک کنید و توسط کابلِ اتصال(واسطه کمکی) باتری ماشینتان را به باتری ماشین کناری وصل کنید.
تمام وسایل برقی ماشین را خاموش کنید و استارت هر دو ماشین را ببندید. توجه کنید که ماشین ها به هم نچسبیده باشند فقط کنار یکدیگر پارک باشند.

۲. یک طرف انبرک (+) قرمز رنگ را ، به سر (+) باتری ماشین خودتان وصل کنید و سر دیگر انبرک (+) قرمز رنگ را ، به سر (+) باتری ماشین کناری وصل کنید.

۳.یک طرف انبرک (-) سیاه رنگ را ، به سر(-) باتری ماشین خودتان وصل کنید و سر دیگر انبرک (-) سیاه رنگ را ، به سر (-) باتری ماشین کناری وصل کنید.

مطمئن شودید که کابل ها سر راه دیگر قطعات ماشین نباشند.(خیلی دقت کنید که کابل را درست وصل کرده اید، در غیر اینصورت آسیب جدی به ماشین وارد خواهد شد).

۴. ماشینی که باتری اش سالم است را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا باتری از کار افتاده ماشین شما را شارژ کند. سپس ماشینتان را استارت بزنید. اگر روشن نشد چند دقیقه صبر کنید و دوباره استارت بزنید.

۵. قبل از اینکه موتور ماشین را خاموش کنید چند دقیقه ای آن را روشن بگذارید چرا که باتری برای گرفتن شارژ لازم از دینام ، به زمان نیاز دارد.

شارژ باطری خودرو با برق خانگی ولتاژ شارژ باطری ماشین شارژ کردن باتری ماشین شارژ باطری ماشین با پاور کامپیوتر آموزش مکانیک و برق خودرو بهترین باطری ساز تهران آموزش باتری سازی آموزش باتری به باتری کردن خودرو علت خالی کردن باتری ساخت شارژر باطری ماشین

۳. شارژر باتری:

شارژرهای باتری به برق طبیعی خانگی وصل می شوند و زمانی که به ماشینتان متصل نیستند می توانند باتری را شارژ کنند. شارژرهای باتری می توانند به سرعت، آهسته و یا خیلی کُند باتری را شارژ کنند و موثرترین روش برای شارژ باتری ماشین هستند.بعضی اوقات این شارژرها قادرند باتری های قدیمی که توسط دینام ماشین شارژ نمی شوند را احیا کنند.

۴. شارژرهای خورشیدی

اگر قصد دارید ماشینتان را برای مدت زمان طولانی روشن نکنید ، بد نیست که یک شارژر خورشیدی خریداری کنید تا شارژ باتری ماشینتان را تاموقع برگشت شما، حفظ کند.

۵. نکته مهم:

بعضی اوقات سر باتری ها سفید و حالت شوره زدگی به خود می گیرد و باعث میشود جریان برق وارد باتری نشود و باتری درست عمل نکند و شما تصور می کنید که شارژ باتری تمام شده است در صورتی که اینطور نیست.
برای پاک کردن شوره های سر باتری می توانید از بُرس سیمی و یا سیم ظرفشویی استفاده کنید. در غیر اینصورت می توانید از مایعات اسیدی و یا حتی نوشابه برای پاک کردن شوره ها استفاده کنید و بعد از آن استارت بزنید و متوجه خواهید شد که شوره ها مانع از روشن شدن ماشین شده اند.

اگر باتری ماشینتان مدام از کار می افتد و هر روز شما در فکر شارژ کردن آن هستید وقت آن رسیده که به قیمت انواع باتری ماشین سری بزنید و یکی از باتری های خوب بازار را تهیه و روی ماشین تان بیندازید!
در تصاویر زیر ، این روشها بعنوان شیوه هایی برای شارژ باتری خودرو در شرایط اضطرار معرفی شده است. این روشها بعنوان شیوه ی دائمی توصیه نمی شود. طبعا مدار نیز ایزوله نیست و باید مراقب برق گرفتگی بود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.