هشدار پلیس درباره عمر لاستیک‌ های خودرو در بروز سوانح رانندگی

0

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ارتباط با استفاده از لاستیک خودرو، بیش از عمر مفیدش هشدار داد.

ایسنا، سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به اینکه تایر به عنوان آخرین عضو گرداننده سیستم انتقال خودرو نقش مهمی در کنترل وسیله نقیله دارد، گفت: لاستیک‌ها ضمن اینکه وظیفه حرکت خودرو را برعهده دارند، ضربات ناشی از دست اندازهای ریز را گرفته و از انتقال به اتاق شاسی جلوگیری می‌کند.

دلایل کاهش عمر لاستیک تاریخ تولید لاستیک بارز خواندن تاریخ لاستیک دلایل ترکیدن لاستیک دلایل تصادفات رانندگی هشدارهای ایمنی خودرو هشدارهای رانندگی پلیس راهور ناجا دانستنی های مهم خودرو حداکثر عمر لاستیک آج استاندارد لاستیک زمان تعویض لاستیک آموزش تعویض تایر خودرو

وی با بیان اینکه لاستیک از چند لایه تشکیل شده که سطح رویی آن به آج یا گل لاستیک معروف است، افزود: سطح رویی لاستیک از ورود اجسام نوک تیز به داخل آن جلوگیری می‌کند تا تایر پنچر نشود.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تصریح کرد: هر چه آج های روی لاستیک بیشتر باشد چسبندگی آن به سطح زمین بهتر است و کنترل خودرو در پیچ های تند و جاده های لغزنده آسان تر می شود.

وی با اشاره به اینکه عمق آج یک لاستیک نو ۵.۹ میلیمتر است ادامه داد: حداقل آج لاستیک باید ۱.۶ میلیمتر باشد و لاستیک هایی که کمتر از این آج دارند به هیچ عنوان برای رانندگی ایمن نبوده و می تواند برای راننده حادثه ساز شوند.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا به تاریخ تولید لاستیک اشاره کرد و گفت: کلیه لاستیک ها دارای تاریخ ساخت روی جداره خود هستند که با ۴ رقم نشان داده می شود که دو عدد اول نشان دهنده هفته سال ساخت و دو رقم آخر سال ساخت لاستیک به میلادی است؛ به عنوان مثال اگر بر روی لاستیک عدد ۱۲۱۷ درج شده است نشان می دهد لاستیک مورد نظر در هفته دوازدهم سال ۲۰۱۷ میلادی تولید شده است.
وی در پایان تاکید کرد: رانندگان باید بدانند حداکثر عمر مفید لاستیک ۳ سال است و با توجه به اینکه لاستیک کالایی مصرفی است حتی اگر از آن استفاده نشود و عمر مفیدش به اتمام رسیده باشد ممکن است در حین تردد دچار مشکل شده و برای راننده حادثه ساز شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.