تقابل چری تیگو ۵ با بی‌ وای‌ دی S۶ + عکس

0

در سومین قسمت از سلسله مطالب تقابل عددی به سراغ دو چینی بلند‌قامت صد و اندی میلیون تومانی خواهیم رفت که با وجود افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای کره‌ای و ژاپنی، اخیرا مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند.

 مقایسه بی وای دی با تیگو 5 مقایسه byd s6 با تیگو 5 مقایسه شاسی بلند مشخصات فنی تیگو 5 قیمت تیگو 5 مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی اس6

یک طرف چری تیگو۵ را داریم که به لطف چهره نسبتا جذاب، امکانات خوب و در نهایت گستردگی قابل‌قبول نمایندگی‌های مدیران‌خودرو، از ابتدا فروش خوبی را تجربه کرد و هرچند از نظر آمار فروش هنوز یک پله پایین‌تر از جک S5 قرار دارد اما در بین همرده‌هایش خودرو پرفروشی به شمار می‌رود. طرف دیگر نیزBYDS6 تازه‌وارد را داریم که از چند سال پیش خبر عرضه‌اش به بازار ایران را می‌شنیدیم اما کمتر از یک سال است که این خودرو به خیابان‌های ایران پا گذاشته. با این وجود، S6 نیز با توجه به امکانات خوب و فضای داخلی بزرگش، در تلاش است که به بازاری تثبیت‌شده برسد. اما این دو خودرو در دنیای اعداد چه حرف‌هایی برای گفتن دارند؟!

۸۰۸۷ – ۸۳۹۰ میلی‌متر
اگر سه عدد طول، عرض و ارتفاع هر یک از خودروها را با هم جمع کنیم، به دو عدد بالا می‌رسیم. در نتیجه می‌توان گفت که به طور کلی ابعاد BYD S6 از تیگو۵ بزرگ‌تر بوده و به همین خاطر در نگاه اول از ابهت بیشتری برخوردار است. اصل اختلاف ابعاد این دو خودرو را می‌توان در طول آنها دانست؛ هرچند که عرض و ارتفاع اس۶ نیز بزرگ‌تر است.

۶۹.۵ – ۶۶.۶۶ اسب بخار بر لیتر
تیگو۵ از موتور۲ لیتری با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و اس۶ از پیشرانه ۲.۴ لیتری با بیشینه توان ۱۶۰ اسب بخار بهره می‌برد. اما چیزی که حائز اهمیت است، این است که چری توانسته از هر لیتر حجم موتور قدرت بیشتری بگیرد که این یعنی راندمان بالاتر برای کراس‌اوور این خودروساز. البته لازم به ذکر است که نسبت قدرت به حجم این دو خودرو اختلاف چندان فاحشی با هم ندارند.

۱۱.۰۵ – ۱۰.۵۹ کیلوگرم بر اسب بخار
با توجه به قدرت موتور هر یک از این دو خودرو که در بالاتر گفته شد و همچنین با در نظرگیری اوزان ۱۵۳۷ کیلوگرم برای تیگو۵ و ۱۶۹۵ کیلوگرم برای محصول BYD، نسبت وزن به قدرت برای هر یک از دو خودرو به روایت فوق است. یعنی هر اسب بخار S6 باید ۱۰.۵۹ کیلوگرم را حمل کند و هر اسب بخار از تیگو۵ باری به میزان نیم کیلوگرم سنگین‌تر روی دوشش است.

۸.۴۴ – ۱۰.۵۹کیلوگرم بر نیوتن‌متر
محاسبات فوق را برای گشتاور هر یک از این دو خودرو تکرار می‌کنیم. بدین ترتیب با توجه به گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متری تیگو۵ و عدد قابل توجه ۲۲۹ نیوتن‌متر در محصول بی‌وای‌دی، نتایجی که در ابتدای این پاراگراف مشاهده می‌کنید به ثبت می‌رسد. بدین ترتیب هرچند که اس۶ در بحث نسبت وزن به قدرت اختلاف چندانی با تیگو۵ نداشت اما از نظر گشتاور یک سر و گردن بالاتر است.

 مقایسه بی وای دی با تیگو 5 مقایسه byd s6 با تیگو 5 مقایسه شاسی بلند مشخصات فنی تیگو 5 قیمت تیگو 5 مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی اس6

۱۳۳۵۰۰ – ۱۳۶۲۰۰ تومان
اگر فرض کنیم قرار است روزی ۵۰ کیلومتر با هر یک از این دو خودرو در شهری مثل تهران رانندگی کنیم، با در نظر گرفتن مصرف سوخت ترکیبی ۸.۹ لیتر برای تیگو۵ و ۹.۸ لیتر برای اس۶، در هر ماه باید مبالغ فوق را برای سوختگیری این دو خودرو کنار بگذارید. البته لازم به ذکر است که در صورت رانندگی پرگازتر، مطمئنا مصرف سوخت و هزینه بنزین بالاتری خواهید داشت.

قیمت تیگو 5 آپشنال فضای داخلی تیگو5 آپشنال قیمت محصولات مدیران خودرو قیمت شاسی بلند چینی مشخصات تیگو 5 قیمت تیگو 5
۶۷۹ – ۷۳۴ کیلومتر
با درنظرگیری باک سوخت ۵۵ لیتری تیگو۵ و ۷۲ لیتری بی‌وای‌دی و البته با توجه به نرخ مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو، با هر بار سوختگیری می‌توانید مسافت‌های فوق را بپیمایید. البته مصرف سوخت این دو خودرو در سیکل جاده‌ای در حدود ۱ الی ۲ لیتری کمتر خواهد بود.

۴ – ۱۰ نقطه
تیگو۵ از کیسه‌های هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و ۲عدد جانبی برای صندلی‌های جلو بهره می‌برد که در ۴ نقطه قرار دارند. در مقابل، رقیب هموطنش علاوه بر کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و جانبی، از ایربگ‌های پرده‌ای در طرفین نیز بهره می‌برد که مجموعا ۱۰ نقطه حساس را محافظت می‌کنند.

۱۶۳ – ۱۹۰ میلی‌متر
هرچند که این دو خودرو در مقام «کراس‌اوور» مناسب آفرودهای سنگین نیستند، اما طبق اصول، خودرویی در این کلاس باید از پس ناهمواری‌های سبک جاده بربیاید. به همین خاطر ارتفاع کف خودرو تا سطح جاده که ذکر شده، عدد حائز اهمیتی برای خرید یک خودرو شاسی‌بلند (حتی کراس‌اوور) خواهد بود.

BYD S6

 مقایسه بی وای دی با تیگو 5 مقایسه byd s6 با تیگو 5 مقایسه شاسی بلند مشخصات فنی تیگو 5 قیمت تیگو 5 مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی اس6

چری تیگو ۵

 مقایسه بی وای دی با تیگو 5 مقایسه byd s6 با تیگو 5 مقایسه شاسی بلند مشخصات فنی تیگو 5 قیمت تیگو 5 مشخصات بی وای دی S6 قیمت بی وای دی اس6

نویسنده: معید حمیدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.