کلاهبرداری با وعده فروش خودروی صفر کیلومتر

0

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با وعده فروش خودروهای صفرکیلومتر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا،سرهنگ تورج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: درپی ارجاع پرونده هایی از مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر و دادن وعده های گمراه کننده از سوی فروشنده، تیمی از ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیری متهم را در دستورکار خود قرار دادند. وی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی مشخص شد که کلاهبرداران مشتریان خود را وادار به واریز وجه نقد به عنوان بیعانه برای خرید خودرو کرده بودند، گفت: در جریان انجام تحقیقات پرونده‌های مشابه از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای نیز به پلیس فتا ارجاع شده و در مجموع شکایت های مشابه در سایر استان ها به ارزش مالی حدود یک میلیارد ریال به پلیس فتا رسید.
کاظمی ادامه داد: پس از تحقیقات گسترده ماموران محل سکونت متهم را در یکی از شهرک های اطراف تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در بازجویی های انجام شده صراحتا به بزه انتسابی اقرار کرد.
رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای این فرد، گفت: متهم با پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: شهروندان قبل از واریز هر گونه وجه نقد تحت عنوان بیعانه و غیره حتما از سلامت معامله و هویت فروشنده اطمینان حاصل کنند و توجه داشته باشند که برای خرید خودرو یا موتورسیکلت پس از مراجعه به بنگاه های مجاز و روئیت خودرو و احراز مدارک مالکیت، اقدام به خرید و واریز وجه نقد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.