تفاوت سمند SE با سمند LX چیست؟

0

تفاوت سمند اس ای و سمند ال ایکس ایران خودرو +تفاوت ها و شباهت ها

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای تفاوت سمند ال ایکس با اس ایتصویر مرتبط

سمند اس ای (سمند SE) که در سال های قبل تحت عنوان سمند معمولی در نزد مردم شناخته می شد که دارای موتور ۱.۸ لیتری موتوری از نوع XU7JPL3  است با حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار و ۸ سوپاپ و ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای که موتور XU7 در اولین سال بر روی خودرو پژو ۴۰۵ تولید و روانه بازار گردید.

نتیجه تصویری برای تفاوت سمند ال ایکس با اس ای

این خودرو دارای تک ایربگ و تنها ایربگ سمت شاگرد می باشد و همچنین سیستم ایموبلایزر(سیستم سوئیچ ضد سرقت)و ترمز ABS+EBD و چراغ عقب مه شکن و زیر سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع دستی می باشد.

تفاوت سمند SE و سمند LX :

–          بالابر شیشه های عقب خودرو در سمند اس ای دستی می باشد.

–          آینه های جانبی خودرو در سمند SE دستی تنظیم می گردد.

–          چراغ عقب و قاب نمره جدید در سمند اس ای

–          پنل داشبورد با کلید های جدید

–          آینه های جانبی بدون راهنما

–          صندلی های جلو تنظیم دستی

–          رینگ فولادی (که در حال حاضر بر روی کلیه مدل های سمند به جزء سمند سورن رینگ فولادی می باشد.)

–          کارت طلایی (امداد خودرو ایران خودرو) ۲ ستاره

از نظر ظاهری تنها فرقی که دارد چراغ های عقب خیلی باریک تر شده و ظاهری جذاب تر دارد. آنتن برقی نیز تعویض شده و به گفته ایران خودرو نوع منعطف و بهتری استفاده شده است نصب رینگ های آلومینیومی هم یکی دیگر از تفاوتهای ظاهری این سمند است.از نظر موتوری هیچ تغییری ایجاد نشده، اما ترمزها به سیستم ABS مجهز شده اند.
در داخل خودرو تغیراتی انجام گرفته مثلا می توان گودی و بالا و پایین بودن صندلی را به صورت برقی تنظیم کرد، باز کردن درب جعبه عقب به وسیله کلید روی داشبورد و کلید روی سوویچ، رادیو و پخشCDهمچنین در صندلی عقب یک زیر دستی تعبیه شده که وقتی ان را باز کنید می توانید به جعبه عقب دسترسی داشته باشید.
جلوپنجره جدید، سیستم تعلیق بهبود یافته، تزئینات داخلی همرنگ، جلوآمپر جدید با نور آبی، و صندلی های برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

نتیجه تصویری برای تفاوت سمند ال ایکس با اس ای
سمند ال ایکس با بهره گیری از ترمز ضد قفل ABS و EBD توزیع ترمز الکترونیکی کنترل بیشتری را در رانندگی در اختیار ما می گذارد، فرمان پذیری در ال ایکس قابل قبول می باشد اما سطح متوسط ارگونومی به راننده اجازه بهره برداری کامل از این قابلیت را نمی دهد. وزن ۱۲۰۰ کیلوئی این خودرو که ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از پژو ۴۰۵ است شتاب گیری این خودرو را ضعیف تر از پژو ۴۰۵ کرده اما از کنترل حرکت بهتری نسبت به ۴۰۵ برخوردار است. عدم تعادل پژو در سرعتهای بالا بخصوص در تغییر لاین بسیار ترسناک است و راننده احساس میکند که انتهای خودرو در اختیارش نیست و درصورتیکه این کنترل در سمند مثبت بوده و ایمن تراست، مدل MK 20E (Continental Teves) ABS است
سیستم تعلیق در سمند LX در سطحی قابل قبول بوده و توزیع وزن بیش از ۴۰ در صدی در عقب این خودرو، پایداری و فرمان پذیری قابل قبولی را به آن بخشیده و همچنین استفاده از رینگ چرخ با افزایش ۱ اینچ تغییراتی در سیستم انتقال نیرو و سرعت نهائی سمند ایجاد کرده. دقت کنید استفاده از رینگ با ابعاد بزرگ تر نسبت به استاندارد خودرو باعث افزایش سرعت می شود به طوریکه سرعت نشان داده شده در داشبورد کمتر سرعت واقعی خواهد بود اصولا تغییراتی که در کمپانی ایجاد می شود بر اساس محاسبات و تغییرات از پیش تعیین شده است.
سمند سریر:

نتیجه تصویری برای تفاوت سمند ال ایکس با اس ای

نیاز به تولید یک خودروی تشریفاتی داخلی بهانه ای بود که ایران خودرو به فکر ساخت یک خودروی تشریفاتی بیافتاد. به هرحال سمند سریر به این عنوان تولید شد. این خودرو از نظر ظاهری دقیقا مثل سمند LX است با این تفاوت که برای ایجاد فضای بیشتر در عقب طول خودرو حدود ۳۰سانتیمتر بین درب جلو و عقب اضافه شده است. همچنین رینگ آلومینیومی و تایر پهن برای حفظ تعادل در سر پیچها مورد استفاده قرار گرفته و در داخل خودرو چرم بکار رفته که نمای زیبایی به اتاق می دهد. در قسمت عقب خودرو و در پشت هر صندلی جلو، یک مانیتور LCD کوچک وجود دارد که با استفاده از سیستم پخش VCD و MP3 که در قسمت عقب تعبیه شده می توان فیلم های مورد نظر را در داخل اتومبیل تماشا کرد. همچنین بر حسب سفارش در قسمت عقب یک یخچال نیز نصب می شود.

سمند سورن :

نتیجه تصویری برای تفاوت سمند ال ایکس با اس ای

سمند سورن خودرویی با طراحی جدید در داخل خودرو و تغییرات اندک بدنه ای خودرو در داخل خودرو داشبورد جدید با کیفیت متمایز و سیستم تهویه مطبوع و اتومات و سیستم صوتی جدید.این خودرو در دو مدل سمند سورن ELX با موتور ۱۸۰۰ با ۸ سوپاپ و سمند سورن ELX EF7 با موتور ۱۷۰۰ تک سوز ۱۶ سوپاپ تولید و عرضه می گردد.

درخاتمه به عنوان یک نظر سنجی احساس می کنید تا چه حد ارائه مقالات فنی توانسته است به افزایش آگاهی کاربران و بازدیدکنندگان سایت اضافه کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.