اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو +مشخصات

0

اولین چینی توربودار در بازار ایرانFIRST DRIVE در بازار خودرو‏های زیر ۱۰۰ میلیون ‏تومان ایران همه محصولات رنگ و بویی یکسان به خود گرفته ‏اند ؛ پیشرانه ‏های ضعیف و امکانات محدود ؛ کرمان‏ موتور با محصول جدیدی که از برند JAC انتخاب کرده قصد دارد تمام این معادلات و تفکرات بازار را تغییر دهد و مفاهیم جدید و هیجان ‏انگیزی را در کلاس شاسی‏ بلند‏ها به مشتریان عرضه کند و تغییر را در کالبد شاسی‏ بلند جدید S5 به مشتریان ایرانی معرفی کند . ما نیز برای آشنایی بیش‏تر با این پدیده تصمیم گرفتیم طی آزمایشی دو روزه با توانایی‏های این محصول جدید بیش‏تر آشنا شویم لذا آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از تجربه سواری با JAC S5 است :طراحی ظاهری :طراحی ظاهری S5 ترکیبی از جذابیت و سادگی است . خطوط متعدد روی دماغه خودرو در کنار سپر و ورودیهای بزرگ هوا ظاهری خاص را برای S5 به ارمغان آورده اند اما در عین حال طراحی نمای جلو این خودرو آنچنان متمایز نیست که در نگاه نخست بتوان از روبرو آن را شناخت اما نکته بارز این طراحی آن است که کاستی های یک محصول چینی را به خود نمی بیند.در نمای جانبی تلاش برای نزدیک کردن این شاسی بلند به حالتی مشابه کوپه محسوس است به گونه ای که این تلاش در فرم شیشه های عقب و کوچک تر شدن ان ها بی تاثیر نبوده است . در نمای عقب نیز فرم چراغ ها و دو محفظه بزرگ خروجی اگزوز با قاب های کرومی از اصلی ترین المان های تمایز S5 با دیگر شاسی بلند های ۴ سیلندر موجود در بازار است .
اولین تصاویر از فیس لیفت جک
S5اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5

چه ابعادی دارد ؟برای لمس ابعاد بدنه و کابین S5 بهتر است بدانید که این خودرو در مقایسه با دو رقیب کره ای یعنی اسپورتیج و توسان ، طول و عرض کاملا مشابهی دارد و در ارتفاع حدود ۲ سانتیمتر از آن ها بلند تر است که این موضوع زمانی که این سه خودرو در کنار هم قرار بگیرند کاملا محسوس است .

فاصله بین دو محور نیز در هر سه خودرو ۲.۶ متر را نشان می دهد که از فضای مشابه سرنشینان در S5 و اسپورتیج و توسان خبر می دهد . در حالی که همه اعداد و ارقام برای این سه خودرو یکسان پیش می رود S5 سعی می کند ظاهرش را بیش تر به شاسی بلند ها نزدیک کند و به همین جهت ارتفاع آن از سطح زمین به ۲۱۰ میلیمتر می رسد که در مقایسه با ارتفاع ۱۷۴ میلیمتری اسپورتیج ابهت بیش تری به ظاهر این خودرو می بخشد.

موتور توربو در دل S5 :شاید پیش خودتان بگویید S5 نیز مانن ددیگر شاسی بلند های چینی موتروی معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد اما در حقیقت اگر بدو نآگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان S5 بنشینید و کوچک ترنی اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو روبرو هستید . قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه ۱۳۴ اسب بخاری ۲ لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به ۱۷۴ اسب بخار رسیده است .

http://www.bamkhodro.com/images/products/s5at/interior/5.jpg

قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه ۲.۴ لیتری کسب خواهید کرد و البته با قیمتی حدود دو برابر S5 ! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ روی عدد ۲۳۵ نیوتون متر ثابت است.

انتقال قدرت در S5 به محور جلو صورت می گیرد و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود ؛ گیربکس ۶ سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های ۵ دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود ۷.۷ لیتر اعلام شده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.