دلیل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از کولر چیست؟

21

ستفاده از کولر خودرو در فصل تابستان در بسیاری از مواقع ضروری است اما این سیستم بی عیب نیست و گاهی هنگام استفاده از آن دمای آب داخل موتور افزایش می‌یابد.

راه های انتقال ویروس کرونا راه های مبارزه با کرونا کرونا ویروس چیست راه های جلوگیری از ویروس کرونا آموزش نکات بهداشتی اخبار وزارت بهداشت سلامت و بهداشت خودرو

به گزارش کارستان به نقل از خودروکار، شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام استفاده از کولر خودرو آمپر آب به سرعت بالا برود. این امر در صورتی که ادامه پیدا کند در نهایت خودرو جوش می‌آورد و ممکن است دردسر اساسی برای شما ایجاد کند. اما علت این امر چیست؟

این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد.

یکی از دلایل محتمل سوختن واشر سر سیلندر است. در صورتی بروز این اتفاق ابتدا از سلامت واشر سرسیلندر اطمینان حاصل کنید.

اگر واشر سرسیلندر سالم بود باید دو عضو دیگر، یعنی رادیاتور و فن خودرو را بررسی کنید.

در صورتی که رادیاتور کثیف باشد، نمی‌تواند به خوبی تبادل حرارتی انجام دهد و همین امر موجب بالا رفتن دمای آب پیشرانه می‌شود. در این مواقع رادیاتور باید باز و شسته شود.

گاهی هم رادیاتور به درستی کار می‌کند اما فن خنک کننده خودرو به خوبی عمل نمی‌کند. در این مواقع باید هر دو فن خودرو بررسی شوند و در صورت وجود ایراد می‌توان به آسانی آن را حل یا فن ها را تعویض کرد.

*یکی از نکات مهم این است که اگر خودرو در حال حرکت با دور موتور بالا است، نباید کولر را روشن کنیم. بهتر است که هنگام روشن کردن خودرو خودرو ساکن باشد و اگر هم در حال حرکت است، کلاچ را بگیرید.

∗نکته دیگر چک کردن فشنگی دمای آب و رله های کولر می باشد که از عملکرد صحیح آنها نیز غافل نمانید

و اما نکته دیگر در برخی خودروها مثل پراید هنگام کولر گرفتن یک شلنگ از جلوی اتاق خودرو و پشت موتور که تقریبا نزدیک به تسمه تایم هست مال کولر هست وبرخی اوقات از آن موقع کولر گرفتن آب خارج می شود که این کار به طور طبیعی می باشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
21 نظرات
  1. محمد می گوید

    با سلام سنسور دمای آب یا فشنگی آب هم بهش میگن رو عوض کن درست میشه

  2. امید می گوید

    سلام به همه اساتید

    من یه پراید وانت ۱۴۰۰ دارم آمپرش خیلی بالا میره به طوری که وقتی ماشین روشن کنی و موتور گرم بشه ۴ خونه از آمپر روشن میشه و اگه تو جاده کولر بزنم تا ۶ خونه هم میره هرجایی هم میبرم میگن عیبی تو ماشین نیست.تازه منفی هم تقویت کردم و حتی ترموستات هم در آوردم اما هیچ تغییری نکرده . کسی راه حلی نداره ؟

  3. سینا می گوید

    ممنون از نظرات خوب شما عزیزان،یه نکته بگم،،،وقتی سر باطری سولفاته میزنه بعد از تمیز کردن وبستن مقدار کمی مایع دستشویی بمالید،،،عمری میشه،،،یا حق

  4. حمید می گوید

    دوستان گرامی،یکی دیگر از علت های مشکلات فوق،اشکال از ترموستات کولر هست که در ماشینهای پراید و امثالهم،سمت شاگرد،کنار بخاری قرار داره.اون هم باید بررسی بشه.دو تا فیش بهش خورده نشونش اینه

  5. امویام می گوید

    دوستی بخوبی به بست باتری اشاره کردند اما نکته کامل نبود
    برای جلوگیری از بالارفتن دمای اب خودرو هنگام کولر گیری
    یک اتصال منفی باصطلاح بدنه کاملا جداگانه از بست یا قطب منفی باتری مختص کمپرسور کولر گرفته و آنرا به بدنه کمپرسور با رعایت تمام نکات برقراری اتصال صحیح از جمله تمیزبودن مخصوصا چرب نبودن نقطه اتصال ترجیحا کابل و سرسیم مسی، متصل نمایید. و مخصوصا هنگام استفاده از چراغها ، برف پاککن ، پخش صوت و …. سایر اپشنهای مصرف برق این کابل کمک میکن برق مورد نیاز خودرو برای کارکرد کمپرسور بصورت جدا تامین و فشار مضاعفی به دینامخودرو نیاورده و عمل احتراق به قدرت و کامل انجام میشود . و در نتیجه از بالارفتن دمای اب رادیاتور جلوگیری مینماید . برق پایه یا بیس خودرو تاثیر بسزایی در عملکرد تمام قطعات برقی مکانیکی خودرو دارد و هرچقدر این بیس قویتر تامین شود . در عملکرد بهتر ادوات برقی مکانیکی موثر خاهد بود .
    شاد باشید و سلامت

    1. Abolfazl می گوید

      ممنون بابت راهنمایی کاملتون دقیقا همینطوره

  6. احمد می گوید

    با سلام
    من پراید دارم و وقتی فیوز بوق را میخوام عوض کنم هنگام داخل زدن جرقه میزنه و میسوزه لطفا راهنمایی بفرمایید
    با سپاس

    1. دکتر می گوید

      تو مسیر بوق یه جایی اتصال داره مسیرسیم کشی بوق رو چک کن

    2. سیا می گوید

      سلام اون اتصال داره بوقهات.اگه بوق روی ماشین هست بروچک کن ببین سیمهاش اتصال نکرده؟باهم برخوردکنه یابجایی وصل باشه

  7. احمد می گوید

    با سلام
    من پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ دارم و هر چند روز یکبار قطب مثبت باطری سولفاته میکند
    ایا خطر دارد و ایراد از کجاست
    با سپاس

    1. نادر می گوید

      سلام سر باطری شل هستش ،سفتش کن و گرنه باطری خراب میشه و باید باطری تعویض کنی

  8. میثم می گوید

    اگر مقداری دما بالا رفت هم بخاطره اینه که موقع کولر، فن از فشار گاز کولر فرمان میگیره نه دمای آب که ممکنه ست فشار گاز کولر و دمای آب موقع استارت فن مقداری باهم تفاوت داشته باشن

  9. اصغر علی می گوید

    تو رو به خدا انقدر تکرار نکنید بجز پراید هیچ ماشین سالمی امپرش بالا که نمیره که هیچ پایینم میاد.پراید هم علتش این موتور ضعیفه شما وقتی موتور پراید رو کولر می گیری انگار ترمز دستی بالاست داره راه میره

    1. امید می گوید

      احسنت. عین واقعیته

    2. مهدی می گوید

      سلام موتور پراید ضعیفه درست،پس چرا همه پرایدا امپرشون بالا نمیره؟

    3. جمال نادی می گوید

      اگر پراید سوار میشین و این قضیه اذیتتون میکنه پولی سر میل لنگ رو باید تعویض کنید و پولی تقویت شده نصب کنید
      تسمه کولر هم سایزش کوچیک میشه

  10. همایون می گوید

    اثصال منفی باتری به بدنه و سیم دینام تا مثبت باتری رو تقویت کن اون وقت نتیجه رو میبینی من اینکار کردم نتیجه داد

  11. محمد می گوید

    سلام اگر بست اتصال بدنه ویا بست باطری هم شل باشد ماشین جوش میارید آن راهم چک کنید

    1. محمد می گوید

      نه اون خطای دماییه در حقیقت آب داغ نمیشه آمپر یکم بیشتر از دمای آب نشون میده. درضمن ادمین جان ابتدای امر باید از فن موتور و سپس رادیاتور و درآخر واشر سرسیلندر مطمئن بشی شما مسیر رو برعکس گفتی

      1. javad می گوید

        واقعأ اصل ماجرا روگفتی دقیقأ ماشین من همینطوری بود ویکی از فنهای دوربالا کار نمیکرد ویکم گرم میکردتعویضش کردم باورکن الان ماشاالله خیلی عالیه

      2. محمد می گوید

        آحسنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.