تعمیرات صندلی جلو و ابر صندلی پراید

0

تعمیر صندلی پراید نیز یکی دیگر از موارد استهلاکی قطعات مصرفی خودرو می‌باشد که باید به آن رسیدگی کنید. در واقع چون هر روز از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنید، به مرور زمان شاهد برخی خسارات و ایرادات جزئی در صندلی آن خواهید بود. حتی اگر شما در مراقبت از خودرو پراید نیز بسیار وسواس داشته باشید، برخی از این ایرادات چون تغییر رنگ روکش صندلی پراید، پارگی و پوسیدگی صندلی‌ها، مشکل در قطعات فنی اتصالی صندلی و… رخ خواهد داد.

از این رو بهتر است که برای جلوگیری از بیشتر شدن این مشکل، ایراد وارده را سریع‌تر رفع نمایید.

تعمیر صندلی جلو پراید

انجام تعمیر صندلی جلو پراید جزو موارد جزئی و ساده‌ای می‌باشد که خودتان نیز می‌توانید به رفع این ایراد بپردازید. البته این ایراد در خودرو بستگی به نوع و میزان مشکل پیش آمده دارد. اگر جزئی و محدود باشد می‌توانید با انجام چند اقدام ساده و معمولی مشکل را برطرف نمایید. اما گاهی اوقات نیز به قدری جدی و سخت می‌باشد که حتما باید برای تعمیر آن را به دست متخصص بسپارید و یا تعویض نمایید.

در واقع تعویض صندلی‌های ماشین اغلب برای پرایدهای قدیمی که میزان ایرادات به حدی می‌باشد که با تعمیر صندلی قابل حل نمی‌باشد باید صورت گیرد تا میزان کهنگی و دفرمه شدن صندلی‌ها را کاهش دهد. اما در مجموع چون مراحل باز و بسته کردن صندلی‌های جلو در مقایسه با صندلی‌های عقب راحت‌تر و ساده‌تر می‌باشد، اکثر رانندگان تعویض را به تعمیر صندلی جلو پراید ترجیح می‌دهند.

 آموزش نصب روکش صندلی پراید  ابر صندلی پراید  تعویض صندلی پراید  تعویض ریل صندلی پراید  تعویض فوم صندلی پراید  تنظیم ارتفاع صندلی پراید  تنظیم پشت سری صندلی پراید  قیمت روکش صندلی پراید  لرزش صندلی پراید  قیمت صندلی پراید  نحوه تنظیم صندلی پراید  نحوه تعمیر صندلی پراید  هزینه تعویض روکش صندلی پراید  تعمیرات تخصصی  تعمیرات تخصصی پراید  مکانیک پراید  انواع صندلی خودرو

به صورت کلی موارد و ایراداتی که باعث می‌شوند لزوم تعمیر صندلی پراید صبا جزو الزامات قرار گیرد، مربوط به مشکلات زیر می‌باشد:

  • پارگی و شکاف روکش صندلی
  • خرابی فنرهای تشک و صندلی خودرو
  • خراب شدن ریل صندلی
  • خرابی اهرم صندلی
  • معیوب بودن قطعه بخواب صندلی
  • از بین رفتن ابر و فوم صندلی‌ها و فرورفتگی سطح

درمورد انجام تعمیر صندلی جلو پراید که به خرابی ریل صندلی مربوط می‌شود، بعد از مدتی شاهد تغییر و جابجا شدن پشتی صندلی هستید که با تکیه دادن فرد، صندلی به عقب تغییر و حرکت می‌کند.

  1. برای تعویض قطعه ریل باید صندلی را باز کنید.
  2. قاب پلاستیکی اهرم را باز کنید.
  3. پیچ قاب رویی را باز کنید و صندلی را کمی بالا ببرید.
  4. در قسمت پشتی صندلی ۲ پیچ در دو طرف وجود دارند که باید آن‌ها را باز کنید.
  5. تکه سیم‌هایی که به روکش فابریک صندلی وصل است را جدا کنید.
  6. حالا پیچ بالایی حالت صندلی را نیز باز و مجموعه صندلی را به کلی خارج کنید.
  7. قطعه ریل صندلی را نیز باز کنید و قطعه جدید را با پیچ وصل کنید.
  8. دوباره مراحل گفته شده را برعکس انجام دهید و صندلی را تنظیم نمایید.
  9. بعد از تنظیم صندلی، اهرم پشتی صندلی پراید صبا را به پایین فشار دهید تا کاملا جا بیفتد. مراقب باشید که کمربند صندلی در زیر اهرم نیفتد و گیر نکند.

آموزش تعمیر صندلی برقی ایمنی صندلی تعمیر صندلی ال 90 تنظیم ارتفاع صندلی پراید تعمیر صندلی ماشین تعویض صندلی پراید تعمیر و نگهداری خودرو

استفاده از روکش‌هاب صندلی برای خودرو، شما را از تعمیر صندلی جلو پراید در زمان‌های کوتاه و محدود بی‌نیاز خواهد کرد. در صورت وجود ایراد در روی روکش و یا حتی پارگی و درز در آن نیز می‌توانید با تعویض آن مشکل را خیلی سریع برطرف نمایید. روکش‌های کارخانه‌ای برای صندلی جلوی پراید نیز معمولاً باید از طریق بست پلاستیکی بر روی صندلی سفت شود تا جابجا و شل نشود. میتوانید جهت تعمیر قفل درب 206 همین حالا اقدام کنید.

تعمیر ابر صندلی پراید به خصوص برای خودروهای قدیمی و ارزان‌تر که صرفاً از یک فوم تزریقی برای صندلی‌ها استفاده کرده‌اند، خیلی ضروری خواهد بود. طول عمر و دوام ابر صندلی پراید وابسته به میزان استفاده آن می‌باشد. به همین دلیل انتخاب و خرید یک فوم خوب که بتواند در طول مدت زمان استفاده شده، حالت اولیه خود را سریع از دست ندهد و کیفیت بالا و مطلوبی داشته باشد را باید مدنظر قرار دهید.

ضرورت تعمیر ابر صندلی پراید در زمان مناسب به رانندگی راحت و آسوده و عدم دردهای ناشی از تغییر وضعیت ابر صندلی برمی‌گردد. در واقع اگر کیفیت ابر و یا فوم صندلی به مرور زمان تغییر و کاهش پیدا کند، با انجام به موقع تعمیر صندلی ‌پراید می‌توانید از مشکلات معمولی که به وسیله خرابی این قطعه در ناحیه کمر و خستگی زود هنگام شما در حین رانندگی رخ خواهد داد، جلوگیری نمایید.

برای انجام تعمیر ابر صندلی پراید باید به نوع فوم سرد، تناسب آن با صندلی‌های جلو و عقب پراید و فیکس بودن با بدنه صندلی توجه داشته باشید. اما در مجموع انجام تعمیر صندلی پراید صبا در زمان مناسب باعث حفظ وضعیت ابر و یا فوم صندلی‌ها، بهبود عملکرد آنها و تنظیم درست صندلی برای حفظ سلامتی و وضعیت مناسب رانندگی خواهد شد.

کلام آخر

چون مدل‌های مختلف پراید صبا معمولاً ویژگی‌های یکسانی دارند و به دلیل وجود محصولات و قطعات فابریک آن در بازار و خریدوفروش راحت آن می‌تواند خیلی سریع انجام شود و هزینه آن نسبت به سایر خودروها کمتر میباشد؛ پس در صورت مشاهده هرگونه خرابی در صندلی پراید حتما برای تعمیرات آن در اسرع وقت اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.