شرایط تحویل حضوری ایران خودرو چیست ؟

0

حمیدرضا چرمچی، مدیر تحویل و لجستیک ایران‌خودرو، اشاره کرد که بسیاری از مشتریان به دلیل دریافت سریع‌تر خودرو و صرفه‌جویی در زمان حمل و پلاک، تحویل حضوری خودرو را ترجیح می‌دهند‌. بنابراین ایران‌خودرو این ظرفیت را افزایش داده و اکنون ظرفیت تحویل روزانه، 400 دستگاه خودرو است که در تمامی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو ارائه می‌شود.

وی توضیح داد پس از صدور سند خودرو، پیامک انتخاب گزینه تحویل حضوری برای مشتریان ارسال می‌شود؛ مشتریان ظرف مدت 12 ساعت باید نسبت به انتخاب این گزینه اقدام کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای تحویل حضوری انجام شود. در هفت ماهه امسال این روش تحویل به میزان 108 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. در مهرماه امسال نیز نسبت به مهر سال گذشته، افزایش 166 درصدی در این حوزه وجود داشته است.

وی افزود تحویل حضوری در سطح کشور و در سایت‌های استانی ایران‌خودرو افزایش چشم‌گیری یافته، به‌گونه‌ای که در پایان مهر امسال، 14 هزار و 118 مشتری از این روش استقبال و استفاده کرده‌اند. ایران‌خودرو قصد دارد تا ظرفیت تحویل حضوری روزانه را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد. تحویل حضوری در سایت مرکزی ایران‌خودرو در تهران در روزهای تعطیل نیز فعال است. تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته و از ابتدای امسال 328 هزار و 694 دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است.

آدرس پارکینگ ایران خودرو جهت تحویل حضوری

شهریور 1401: شرکت ایران خودرو، آدرس جدید پارکینگ‌های جانبی این شرکت را جهت مراجعه حضوری مشتریان، اعلام کرده است:

  • پارکینگ تندگویان: کیلومتر 7 جاده مخصوص، بعد از شهرک مسکونی انصار، نبش بزرگراه آزادگان (تلفن: 44532687)
  • پارکینگ آپکو: کیلومتر 11 جاده مخصوص، روبروی فروشگاه تعاونی سپه، کوچه سی‌ام، داخل کوچه، درب سوم (تلفن: 44538000 با داخلی 284 و 285)
  • پارکینگ ایدکو: جاده قدیم کرج، سه راه شهریار، جاده سعیدآباد، بعد از پل راه آهن، جنب ظلع شمالی کارخانه الیاف، مجتمع ایدکو (درب اصلی)
  • پارکینگ پارس: کیلومتر 11 جاده مخصوص، خیابان سی‌ودوم (جهاد جنوبی)، بن بست اول، جنب شرکت مهرکام پارس
  • پارکینگ جهاد: بین کیلومتر 10 و 11 جاده مخصوص، خیابان پمپ گاز، انتهای خیابان عاشری، جنب آب خیزداری

مشتریان ایران خودرو همچنین می‌توانند با شماره‌گیری تلفن 096440 نیز جهت استعلام آدرس و تلفن پارکینگ‌های ایران خودرو اقدام کنند. فراموش نکنید که همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه یا گذرنامه یا گواهینامه، جهت تحویل گرفتن خودرو، الزامی است.

تحویل حضوری خودرو؛ اختیاری یا اجباری؟

تیر 1401: شرکت ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای در تاریخ 4 تیرماه 1401، توضیحاتی درباره شرایط تحویل حضوری خودرو به مشتریانش داده است. براساس این اطلاعیه، امکان انتخاب سایت تولیدی یا انتخاب محل نمایندگی برای تحویل خودرو، کاملا اختیاری است.

بنابراین ارسال پیامک به مشتریان برای تحویل حضوری خودرو درب کارخانه، صرفا جنبه پیشنهادی دارد. ضمن اینکه مشتریان در صورت انتخاب تحویل حضوری، هزینه حمل را از شرکت ایران خودرو پس می‌گیرند.

پیامک تحویل حضوری ایران خودرو، به همه مشتریان این شرکت ارسال می‌شود و هیچگونه ارتباطی به محل سکونت مشتریان ندارد. همچنین در صورتیکه مشتریان، تمایلی به تحویل حضوری خودرو نداشته باشند، خودروی آنها به محل نمایندگی موردنظر منتقل شده و در آنجا تحویل می‌گردد. شرکت ایران خودرو همچنین تاکید کرده «جریمه دیرکرد» در تحویل یک مرحله تا زمان صدور سند خودرو محاسبه می‌شود و در مرحله تحویل نیز قابلیت محاسبه دارد.

ارسال پیامک تحویل حضوری ایران خودرو

تیر 1400: شرکت ایران خودرو از تاریخ 28 تیرماه 1400، امکان «تحویل حضوری» محصولاتش را در سایت‌های تولیدی (به غیر از سایت خراسان) فراهم کرده است. در دستورالعمل زیر، نحوه درخواست تحویل حضوری خودروها نشان داده شده است:

»» نحوه درخواست تحویل حضوری ایران خودرو (PDF) ««

مجددا تاکید می‌کنیم که بدلیل مکانیزه بودن سیستم تحویل حضوری، اگر پیامک ایران خودرو را دریافت نکرده باشید و سپس اقدام به درخواست تحویل حضوری دهید، شرکت ایران خودرو به درخواست شما، هیچ ترتیب اثری نمی‌دهد.

سایت تحویل ایران خودرو چیست؟

مشتریانی که قصد تحویل گرفتن خودرو درب کارخانه را دارند، بعد از دریافت پیامک ایران خودرو، باید به سامانه میز مشتری ایران خودرو به نشانی اینترنتی customer.ikco.ir مراجعه کنند. سپس وارد حساب کاربری‌شان شوند و نهایتا از قسمت «خدمات پرکاربرد»، گزینه «تحویل حضوری خودرو» را انتخاب نمایند.

سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو

توجه داشته باشید که نام کاربری شما، همان کد ملی‌تان است. همچنین رمز عبورتان برای ورود به سامانه میز مشتری، همان رمز عبوری است که قبلا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir ثبت کرده‌اید. بنابراین در صورتیکه حساب کاربری در سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو نداشته باشید، امکان ورود به سامانه میز خدمت مشتری ایران خودرو را هم ندارید.

استرداد هزینه تحویل حضوری خودرو چیست؟

عبارت «هزینه حمل مسترد خواهد شد» به این معنی است که در زمان ثبت نام خودرو، هزینه‌ای را بابت تحویل خودرو به ایران خودرو پرداخت کرده‌اید. این هزینه به منظور انتقال خودرو از پارکینگ کارخانه تا محل نمایندگی موردنظر است.

اما اگر تحویل حضوری ایران خودرو را انتخاب کنید، از آنجایی که خودتان خودرو را درب کارخانه تحویل می‌گیرید، دیگری نیازی به پرداخت هزینه حمل و انتقال خودرو نیز ندارید. به همین دلیل، هزینه‌ای که قبلا بابت حمل خودرو پرداخته‌اید را به شما برمی‌گردانند. عبارت «هزینه حمل استرداد خواهد شد» نیز به معنی استرداد وجه پرداختی شما، بابت حمل خودروست.

همچنین در صورت انتخاب تحویل حضوری خودرو، هزینه حمل خودرو برای «مشتریان 1099» و همچنین برای «نمایندگی‌های شهرستان پلاک تهران»، برگردانده نمی‌شود.

شماره تماس تحویل حضوری خودرو

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره تحویل حضوری شرکت ایران خودرو، هزینه تحویل حضوری خودرو و شرایط و مدارک لازم برای تحویل حضوری خودرو، با شماره تلفن 096440 مرکز امور مشتریان شرکت ایران خودرو تماس بگیرید.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.