چرا خودروهای سدان برف پاک کن عقب ندارند؟

0

بسیاری از صاحبان خودروهای سدان به طور دوره ای شکایت می کنند که در هنگام باران شدید یا بارش برف، عملکرد گرمایش شیشه عقب به وضوح برای بازگرداندن دید عادی کافی نیست. در این رابطه، یک سوال منطقی مطرح می شود: چرا برف پاک کن عقب امتیاز منحصراً هاچ بک، استیشن و کراس اوورها باقی می ماند؟

در تاریخ صنعت خودروسازی جهانی، نمونه های زیادی وجود دارد که برف پاک کن بر روی شیشه عقب یک سدان نصب شده است. بیشتر اوقات این اتفاق در بازار داخلی ژاپن رخ می دهد ، اما به عنوان مثال سدان میتسوبیشی گالانت نسل هشتم با برف پاک کن اضافی در اروپا نیز موجود بود. از خودروهای محبوب با این آپشن، می توان فورد اوریون و فورد اسکورت را که در دهه های 1980 و 1990 تولید شدند، به یاد آورد.

در سدان های مدرنی که در بازارهای اروپایی به فروش می رسند، برف پاک کن عقب پیدا نمی کنید. مدل های اشکودا مانند راپید، اکتاویا و سوپرب اصلا به حساب نمی آیند. بله، آنها مجهز به برف پاک کن عقب هستند، اما اینها سدان نیستند، زیرا بر اساس نوع بدنه به عنوان لیفت بک طبقه بندی می شوند. تشخیص آنها به دلیل برجستگی مشخصه در پشت دشوار است. در عین حال، بر خلاف خودروهای سدان که سه حجمی (محفظه موتور + داخلی + صندوق عقب) در نظر گرفته می شوند، لیفت بک ها دو حجمی باقی می مانند که محفظه بار بخشی از کابین است. درب عقب در چنین خودروهایی بزرگ است و برخلاف درب صندوق خودروهای سدان کاملاً با شیشه باز می شود.

دلیل اصلی عدم وجود چنین لوکسی در یک سدان، ویژگی های آیرودینامیکی بدنه در نظر گرفته می شود که به لطف آن، شیشه عقب حتی در جامدترین لجن ها هنگام رانندگی تمیز می ماند. این واقعاً درست است، زیرا اگر در چنین شرایطی در هاچ بک، استیشن واگن یا کراس اوور از برف پاک کن عقب استفاده نکنید، شیشه از پشت با لایه ضخیمی از خاک پوشیده می شود. سپس یک سوال منطقی مطرح می شود: چرا چنین امتیازی برای لیفت بک اگر بدنه آن شبیه یک سدان است، یعنی همان ویژگی های آیرودینامیکی را دارد؟ پس از همه، شیشه عقب نیز تمیز باقی می ماند.

البته، یک برف پاک کن اضافی به هیچ وجه با خودروهای سدان تداخلی ندارد، زیرا در باران شدید و برف در هنگام طوفان برف، آب می تواند روی شیشه عقب جمع شود. این به ویژه اگر با زاویه شیب کم باشد صادق است. ممکن است تولید کنندگان در این مورد به دلایل طراحی فقط به گرمایش شیشه محدود شوند، زیرا سرایدار در این مکان می تواند ظاهر کلی را خراب کرده و هماهنگی در بیرون را مختل کند. زیبایی نیاز به فداکاری دارد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.