بررسی تسلا مدل 3 2024: هر آنچه که باید در مورد پروژه هایلند بدانید

0

تسلا مدل 3 مخل بزرگ بازار جهانی خودرو بوده است. ظاهراً از ناکجاآباد، از طریق همه‌گیری، به پرفروش‌ترین خودروی برقی و از پشتوانه‌های اصلی بخش ممتاز مانند BMW سری 3، آئودی A4 و مرسدس بنز کلاس C پیشی گرفت. برای سال 2024، بهبود یافته است و به شدت قیمت گذاری شده است تا همه رقبای خود را کاهش دهد.

و اگرچه این خودرو اکنون دومین خودروی الکتریکی پرفروش تسلا پس از مدل Y است (که دومین خودروی پرفروش از هر نوع در سال 2021 بوده است)، واضح است که کوچکترین تسلا قدرت ماندگاری واقعی دارد. همچنان بخش مهمی از بازار EV باقی مانده است Polestar 2 ، Hyundai Ioniq 6 ، Kia EV6 و BMW i4  وارد صحنه شده اند،

برای هر کسی که یک خودروی خانوادگی برقی سایز متوسط ​​را خریداری می کند، نادیده گرفتن پروژه هایلند مدل 3 بهبود یافته غیرممکن است. همانطور که بررسی کامل ما توضیح خواهد داد.

تست گروهی: تسلا مدل 3 در مقابل رقابت

چه نسخه هایی از تسلا مدل 3 موجود است؟

دو نوع از مدل 3 به روز شده برای فروش در سال 2024 وجود دارد: مدل 3 معمولی با محرک عقب، به علاوه نسخه دو موتور چهار چرخ متحرک به نام Long Range. مدل پرفورمنس قرار است در سال 2024 دنبال شود، و اگرچه قیمت‌های تسلا بیشتر از اینکه ما جوراب‌های خود را عوض کنیم تغییر می‌کند، به نظر می‌رسد این شرکت برای مدل‌های غیرانتخابی خود فوق‌العاده رقابتی است:

  • تسلا مدل 3 دیفرانسیل عقب: 39990 پوند
  • تسلا مدل 3 برد بلند 49990 پوند

در این بررسی به موارد زیر می پردازیم:

> تغییرات برای سال 2024

> طراحی

> داخلی

> خلبان خودکار

> عملکرد

> محدوده، مشخصات و قیمت

> حکم

چه چیزی برای سال 2024 تغییر کرده است؟

 داشبورد تسلا مدل ۳  آپشن های تسلا  تسلا ساخت کجاست  خودروی جدید تسلا  قیمت تسلا برقی  قیمت تسلا مدل 3  مشخصات تسلا مدل 3  شرکت تسلا موتورز  محصولات جدید تسلا  قیمت تسلا Y  تسلا مدل S  tesla model 3

به روز رسانی هایلند جایی بین یک فیس لیفت کامل و یک به روز رسانی سال مدل قرار دارد. با بیش از دو میلیون مدل 3 که از سال 2016 ساخته شده است، واضح است که این شرکت نیازی به بازنگری ندارد و به این ترتیب، یک به روز رسانی تکاملی است. بنابراین، پالایش و کارایی را در درجه اول هدف قرار می دهد.

استایل به روز شده با چراغ های کم عمق تر، بهبود آیرودینامیک را به همراه دارد. ضریب درگ اکنون 0.219 است – و بدون تغییر در باتری ها و موتورها، برد تا 421 مایل بهبود یافته است. صدای باد نیز طبق گفته تسلا 30 درصد کاهش می یابد. سایر تغییرات اصلاحی شامل شیشه های آکوستیک دو جداره، بوش های تعلیق بهبود یافته، مهر و موم و مواد میرایی صدا است.

در داخل شما یک فرمان جدید (با کنترل های نشانگر یکپارچه)، طراحی مجدد، دارای تهویه هوا، صندلی های خنک و همچنین گرم، و یک صفحه نمایش مرکزی 15.4 اینچی به روز شده با منطقه قابل مشاهده بزرگتر از قبل دارید. همچنین نورپردازی جدید و صفحه نمایش 8.0 اینچی برای سرنشینان عقب وجود دارد.

طراحی و مهندسی

مدل 3 در مواجهه با وسواس صنعت خودرو برای هجوم سر به آغوش شاسی بلندهای بزرگ پرواز کرد (اگرچه تسلا مدل Y و تسلا مدل X ، در صورت تمایل می توانند این اشتها را سیر کنند). Polestar 2، Hyundai Ioniq 6 و BYD Seal به جایی که منجر شد، از آن پیروی کردند – آیا این سالن به مد بازمی گردد؟

با طول 4694 میلی‌متر و عرض 2088 میلی‌متر، از جمله آینه‌های درب، مدل 3 کوتاه‌تر از مدیران جدید قدیمی‌تر مانند BMW سری 3 و آئودی A4 . همچنین به لطف دماغه پایین، عقب باریک و گلخانه وسیع، به‌طور قابل‌توجهی یک تسلا است، اگرچه چراغ‌های جلو باریک‌تر جلوه‌ای تهاجمی‌تر از قبل به آن می‌دهد.

همچنین به جای درب عقب دارای یک قسمت عقب معمولی است، و اگرچه لولای صندوق عقب هوشمندانه ظاهر می شود، اما بر این اساس کمی عملی بودن را از دست می دهد (کمک به مدل Y برای ساختن کیف بهتر برای خود). این هنوز هم یک ماشین متمایز است. هر کسی که حتی یک علاقه گذرا داشته باشد می داند که شما در حال رانندگی چه هستید.

فضای داخلی تسلا مدل 3: یک کابین مینیمالیستی

 داشبورد تسلا مدل ۳  آپشن های تسلا  تسلا ساخت کجاست  خودروی جدید تسلا  قیمت تسلا برقی  قیمت تسلا مدل 3  مشخصات تسلا مدل 3  شرکت تسلا موتورز  محصولات جدید تسلا  قیمت تسلا Y  تسلا مدل S

حتی با نزدیک شدن به فضای داخلی، ظاهراً این خودرو کارها را متفاوت انجام می دهد. هیچ کلیدی وجود ندارد، بلکه از کارت RFID استفاده می کنید (به زیر مراجعه کنید) یا می توانید از طریق تلفن هوشمند خود به ماشین دسترسی داشته باشید.

در آزمایش خود، در نهایت کارت را در ستون B بالا و پایین می‌کردیم تا مکان مخفی را خیلی وقت‌ها پیدا کنیم – و سپس مجبور شدیم این فرآیند را در داخل، روی کنسول مرکزی، قبل از حرکت ماشین تکرار کنیم. به نظر می رسد که این یک گام به عقب نسبت به فوب معمولی بدون کلید مدل S است (اما اگر تلفن از پیش پیکربندی شده خود را در پایه درست قرار دهید و دارندگان به سرعت با آن سازگار شوند، ممکن است دور زده شود).

این یک کابین جادار و مینیمالیستی است. شیشه جلو پانوراما است و اسکلت پایین است، به این معنی که دید رو به جلو واضح و فرمانبردار است، حتی اگر با صندلی در موقعیت بالایی ننشینید. سانروف شیشه ای تمام قد آن را در داخل روشن و مطبوع می کند و کف آن صاف است.

روی کنسول وسط هیچ دکمه ای وجود ندارد، فقط یک جفت دستگیره غلتکی روی فرمان، چهار کلید پنجره روی در و (روی صندلی دفن شده) پشتی برقی معمولی و تنظیم کننده های squab وجود دارد. بدون در هم ریختگی و دوست داشتنی است – اگر دوست دارید همه چیز را از طریق صفحه لمسی کنترل کنید.

خوشبختانه، صفحه نمایش 15.4 اینچی به روز شده با پین تیز، وضوح بالا و منطقی اشتباه است و بهترین سیستم ناوبری موجود را دارد. روشن‌تر از قبل است و استفاده از آن آسان‌تر از همیشه است، اگرچه اگر می‌خواهید بدانید همه چیز کجاست، ابتدا باید خودتان را بشناسید. و، بله، هنوز سرسختانه با Apple CarPlay یا Android Auto سازگار نیست – و شما هم آنها را از دست نخواهید داد.

در زیر صفحه نمایش دو پد القایی ثابت را خواهید دید که امکان شارژ بی سیم تلفن شما را فراهم می کند. با این حال تلفن شما فقط در آنجا می نشیند و به شما خیره می شود که آزاردهنده است زیرا می توانید مشاهده کنید که با اعلان ها چشمک می زند.

به‌طور غیرمعمول، یک بزرگسال قد بلند می‌تواند به‌راحتی در صندلی وسط عقب جای بگیرد، این به لطف یک تکیه‌گاه کنسول وسط مجسمه‌سازی شده هوشمندانه با فضایی برای پاهای نفر پنجم است. با این حال، کسانی که در عقب هستند، سر خود را نزدیک به سقف پانوراما می بینند، و اگر راننده در پیچ ها مشتاق شود، خطر واقعی ضربه زدن به سر بر روی ریل بزرگ بالای پنجره وجود دارد.

همچنین به دستگیره‌های درهای کرومی نازک و غیرمعمول توجه کنید. در اینجا هیچ حالت نمایشی با بازشو خودکار وجود ندارد: به یک سر ضربه بزنید و بقیه دستگیره را به سمت بیرون بکشید تا به صورت دستی باز شود. آنها از داخل به طور متفاوتی باز می شوند – با یک کلید ساده درب که دقیقاً شبیه دکمه پنجره برقی است. در نهایت، نشانگرهای جدید روی چرخ وجود دارد – در حال حرکت، آنها به خوبی کار می کنند و شما حتی به آنها فکر نمی کنید، شاید به غیر از دوربرگردان ها.

کیفیت نسبت به پول قابل قبول است و در مدل 2024 دوباره افزایش یافته است. این یک تغییر پلکانی نسبت به مدل S قدیمی است و ما می‌توانیم بگوییم که کاربران در این دسته قیمت با استفاده از تریم و مواد مورد استفاده کاملاً راحت خواهند بود و مواد لطیف و لطیف در سراسر آن به کار رفته‌اند.

اما استانداردها در این بخش بالا هستند و نمی‌توان با کابین بسیار گران‌قیمت‌تر BMW i4 زندگی کرد.

رانندگی کردن چگونه است؟

مدل 3 تقریباً بی صدا و بیش از حد قابل قبول سریع است – عادت کردن به قطع ارتباط بین کمبود صدا و شتاب زمان می برد. شما به سرعت متوجه خواهید شد که رانندگی در همه جا بدون وقفه خبر خوبی برای برد باتری نیست، بنابراین خوشبختانه باید از یادگیری کارآمد بودن نیز رضایت داشته باشید.

استحکام بدنه خوب است و اصلاح کلی نسبت به نسخه قدیمی گامی رو به جلو برداشته است. سیستم تعلیق به خوبی میرا شده و محکم است و در جذب صدای جاده بسیار خوب است. آزمایش خوبی برای این موضوع در یک بخش بتنی از بزرگراه در نزدیکی دفتر منطقه ای جدید تسلا در میدلندز بود – بسیاری از خودروها در M54 غرش نارضایتی می کنند، اما مدل 3 به طور قابل قبولی صلح آمیز است و مطمئناً از این نظر بهتر از Polestar 2 است.

فرمان سریع به مدل 3 چابکی نوک تیز می دهد که برای یک سالن 1800 کیلوگرمی چشمگیر است. شما می‌توانید وزن فرمان را بر اساس ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید، اما سلیقه اروپایی احتمالاً نزدیک‌ترین حالت را به ثابت‌ترین تنظیمات در حالت مسیر تنظیم می‌کند. برای بریتانیا اندازه مناسبی به نظر می رسد – یک شکل جمع و جور خوب که برای جاده های شلوغ بریتانیا خیلی حجیم نیست. همچنین چابکی چشمگیری را برای سالنی با وزن نه چندان دور دو تن ارائه می دهد.

گشت و گذار در اطراف نیز لذت بخش است، و شتاب های ناگهانی حتی خودروی استاندارد تک موتوره که قادر به انجام آن است، احتمالا شما را لبخند می زند. نوع موتور دوگانه سریعتر است و با کشش زیادی همراه است. گشتاور موجود چنین است، با این حال، عاقلانه نیست که در خیس آزادی بیش از حد داشته باشید.

ما به چند مشکل ارگونومیک اشاره کردیم. ستون های A شیشه جلو به طور قابل توجهی ضخیم هستند و فرمان نسبتاً زشت برای نگه داشتن آن ضخیم است. یکی از جزئیات عجیب و غریب که رنده شده بود، پوشش اطراف دوربین رو به جلو در بالای شیشه جلو بود، که هر بار که به آینه دید عقب نگاه می کردیم، نمای جلو را پنهان می کرد.

اتوپایلوت چطور؟

طراحی شده برای آزادراه های طولانی و مستقیم آمریکایی، ما علاقه مند بودیم ببینیم که سیستم Autopilot چگونه در بزرگراه های شلوغ و پرتراکم بریتانیا عمل می کند. در کل، به خوبی کار می‌کند و برای سال 2024 بیشتر بهبود یافته است – و می‌توانید ببینید که با هر به‌روزرسانی نرم‌افزار، سیستم بصری‌تر، کمتر عصبی می‌شود و توانایی بیشتری برای مقابله با موقعیت‌های شلوغ دارد.

برای کار با آن، روی کنترل اسکرول سمت راست روی چرخ ضربه بزنید (یک بار برای کروز تطبیقی، دو بار برای خلبان خودکار)، سپس فقط دستان خود را روی چرخ قرار دهید و ماشین را راهنمایی کنید. وقتی می‌خواهید لاین را تغییر دهید، روی نشانگر ضربه بزنید و منتظر بمانید تا ماشین به آرامی شما را در بین خطوط راحت کند. همانطور که برای خلبانی خودکار در بزرگراه های بریتانیا، کامل نیست. این سیستمی است که برای آرام کردن راننده طراحی شده و ورودی ظریف را تشویق می کند و در عین حال هوشیاری کامل را در جاده پیش رو حفظ می کند.

تازه کارها قطعاً به زمان نیاز دارند تا با حساسیت آن سازگار شوند، و برای مواقعی که ترمز را بدون هیچ دلیل مشخصی فشار می دهند، بخشش کنند. به عنوان یک کمک رانندگی نیمه خودکار، تقریباً برای رانندگان صبور و حساس بریتانیایی و اروپایی وجود دارد.

در مورد تسلا مدل 3 پرفورمنس چطور؟

این در سال 2024 پیش بینی می شود، اگرچه تسلا هنوز به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است. احتمالاً موتورها و باتری‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند، اما اگر شتاب ذوب ظاهری مورد نظر شما باشد، همچنان ارزش انتظار را دارد. عملکرد اصلی به اندازه ادعای 0-60 مایل بر ساعت 3.1 ثانیه احساس می شد، و به طرز شگفت انگیزی بسیار سریع بود، و یافته های ما در زیر احتمالاً پایدار خواهند بود.

ما یک روز را در پل ریکارد در سال 2019 گذراندیم تا محدودیت‌های عملکرد اصلی را، هم در مسیر و هم در لغزش بررسی کنیم. این برای بررسی نحوه استفاده پرفورمنس از تقسیم گشتاور موتورهای دوگانه، کنترل‌های حرارتی تطبیقی، مرکز ثقل کم، توزیع وزن 48:52، ترمزهای عملکردی برمبو و لاستیک‌های سفارشی میشلین بسیار عالی بود.

در Track Mode، موتورها را به حداکثر می‌رساند تا خودرو را بچرخاند، ترمزها را برای سریع‌تر کردن آن در پیچ‌ها، باتری را برای ذخیره برق بیشتر و رادیاتورها را برای جلوگیری از پاشیدن آن به حداکثر می‌رساند. ترکیبی که گفته می‌شود در هر مداری 5 درصد سریع‌تر دور پیموده می‌شود.

در عمل، Track Mode مطمئناً فرمان را تیزتر می کند و چرخش حتی تهاجمی تر می شود. اما شما همیشه از وزن بالای آن آگاه هستید – اگرچه می‌چرخد و به خوبی هدایت می‌کند، مدل 3 همچنان کم فرمان می‌شود اگر با دریچه گاز ترسو باشید یا سرعت ورودی بیش از حد داشته باشید. و هنوز مقدار کمی از بدنه برای مبارزه با آن وجود دارد.

خرید تسلا مدل 3 در بریتانیا: محدوده و مشخصات

همانطور که در بالای این صفحه ذکر شد، تسلا در حال حاضر دو مدل را در محدوده بریتانیا ارائه می‌کند که قیمت آن (در اکتبر 2023) از کمتر از 40 هزار پوند تا نزدیک به 50 هزار پوند است. گزینه‌های کمی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین هزینه‌های هنگفتی فراتر از این را دریافت نمی‌کنید، اما همچنین نمی‌توانید مدل 3 خود را به روش رقبای سنتی‌تر شخصی‌سازی کنید.

مراقب فناوری های آینده باشید که قرار است از طریق به روز رسانی هوایی ارائه شود، مانند گزینه قابلیت کامل خودران. ممکن است در نهایت برای چیزی که واقعاً هرگز دریافت نمی کنید، پرداخت کنید. شما می توانید مدل 3 را به صورت آنلاین و همچنین از طریق یک خرده فروش فیزیکی خریداری کنید، از جمله اینکه آن را مستقیماً در خانه خود تحویل دهید. احتمالاً در هر صورت باید با لیست انتظار هیولا دست و پنجه نرم کنید، اگرچه برخی از شرکت‌های لیزینگ زمان تحویل سریع‌تر را وعده می‌دهند.

شبکه سوپرشارژر تسلا اکنون دارای بیش از 1000 نقطه شارژ است که در بیش از 100 مکان در سراسر بریتانیا پراکنده شده است، بنابراین رانندگی در مسافت طولانی در تسلا باید برای اکثر رانندگان کاملاً امکان پذیر باشد. جلوتر رفتن به همین سادگی است – بیش از 12000 سوپرشارژر در اروپا وجود دارد.

دیگری فراتر از تسلا وجود دارد نقاط شارژ بررسی کنید Zap Map را برای مثال راه اندازی یک خودروی برقی هنوز به اندازه یک مدل بنزینی یا دیزلی آسان نیست.

اضافی را در نیم ساعت بیان می‌کند مسافت رانندگی در صورت استفاده از سوپرشارژر، یا 37 مایل در ساعت شارژ مجدد با یک شارژر اختصاصی خانگی. در مورد شارژ سه پین ​​- خود را خسته نکنید، مگر اینکه در شرایط اضطراری باشد و زمان زیادی در اختیار داشته باشید.

چرخ‌محرک پایه مدل 3 دارای برد رانندگی WLTP 344 مایل است، برد بلند این محدوده را به 390 تا 421 مایل (بسته به انتخاب چرخ) می‌رساند، در حالی که برای مدل پرفورمنس باید تا اواخر سال 2024 صبر کنیم. . در تجربه ما، احتمال نزدیک شدن تسلاها به این ادعاها بسیار بیشتر از بسیاری از خودروهای الکتریکی رقیب است.

تسلا مدل 3: حکم خودرو

با به‌روزرسانی‌های Project Highland برای سال 2024، مدل 3 خود را در حال رقابت برای موقعیت قطبی در شبکه برق متوسط ​​می‌بیند. ترکیبی از شبکه سوپرشارژر تسلا، محدوده باتری چشمگیر، و فضای داخلی شیک و خاص با بهبود کیفیت سواری، سطح سر و صدای کمتر و کارایی بهتر نسبت به قبل تیزتر شده است.

خدمات کمتر از ایده آل به مشتری که توسط برخی از مالکان گزارش شده است هنوز نکته مهمی است که باید در نظر گرفت، زیرا اعتماد به سختی به دست می آید و به راحتی از دست می رود. تسلا در حال سرمایه گذاری گسترده در بریتانیا است و در حال ایجاد زیرساختی برای حمایت بهتر از صاحبان خود است. و این بسیار مهم خواهد بود زیرا بخش بعدی خریداران را جذب می کند.

و ماشین چی؟ مثل همیشه، فقدان هاچ بک فرصتی از دست رفته است و ارگونومی آن جرقه بحث و اختلاف نظر را به همراه خواهد داشت. در غیر این صورت، تسلا به طور مفیدی محصول را بهبود بخشیده است. از میان رقبای خود، بی‌ام‌و i4 یک خودروی الکتریکی هیجان‌انگیز است، هیوندای آیونیک 6 طراحی بی‌نظیری را ارائه می‌کند، و کیا EV6 یک خودروی همه‌جانبه عالی است، اما به‌عنوان یک پیشنهاد مالکیت کلی، مدل 3 از همه چیز جلوتر است.

و این قبل از اینکه لیست قیمت های پایین تر را در نظر بگیریم. شروع قیمت از کمتر از 40 هزار پوند (تقریباً قیمت واکسهال آسترا الکتریک یا پژو e-308) و با قراردادهای لیزینگ بسیار دقیقی که ارائه می شود، به نظر می رسد تسلا دوباره به خودروسازان قدیمی چیزی برای فکر کردن داده است. شما هم برنده می‌شوید، زیرا هرچه ماشین‌های الکتریکی قابل استفاده پیش می‌روند، خیلی بهتر از این نمی‌شود.

مشخصات زیر مربوط به مدل 3 دیفرانسیل عقب است

مشخصات

قیمت در صورت نو: £39,990
فروش در انگلستان: اکنون
موتور: 245 اسب بخار از طریق یک موتور الکترونیکی
انتقال: گیربکس تک سرعته، دیفرانسیل عقب
کارایی: 5.8 ثانیه 0-60 مایل در ساعت، 125 مایل در ساعت، برد 344 مایل WLTP
وزن / مواد: 1765 کیلوگرم / فولاد و آلومینیوم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع بر حسب میلی متر): 4719/1933/1440mm
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.