وظیفه سیستم جلوبندی خودرو کیاموتورز

0

جلوبندی سازی کیاموتورز :یکی از مهم ترین سیستم هایی که در خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه آن حفظ تعادل خودرو مخصوصا در حین عبور از دست انداز ها و چاله ها می باشد سیستم جلوبندی خودرو می باشد.

محور جلوبندی خودرو که در بخش جلوی خودرو سوار شده است شامل قطعاتی متصل به هم است که در ارتباط با هم وظیفه تعادل خودرو و حرکت رو به جلوی آن را به عهده دارند.

به نوعی که اگر این محور را از خودرو ها حذف کنیم حرکت خودرو به سختی انجام شده و راننده باید نیرو و توان بیشتری برای حرکت چند متر به جلو طی کند به مشابه آنکه یک کالسکه می راند.

در نتیجه سیستم جلوبندی خودرو از جمله بخش هایی است که همواره باید به آن توجه شود و در صورت بروز هر گونه مشکل باید در اسرع وقت به تعمیرکار حرفه ای مراجعه نمود.

وظیفه سیستم جلوبندی خودرو

قیمت کیا استینگر مشخصات کیا استینگر قیمت استینگر اسکورپیون معایب و مزایای کیا استینگر معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو محصولات جدید کیا موتورز شرکت کیا موتور

سیستم تعلیق یا جلوبندی خودرو به صورت کلی چندین وظیفه اصلی را بهئعهده دارد که در این بخش به مهم ترین آن اشاره شده است.

کاهش ارتعاش ها

خودرو ها در هنگام حرکت ممکن است از ناهمواری ها، چاله ها و دست انداز های مختلفی عبور کنند در این میان سیستم جلوبندی خودرو نوسانات ایجاد شده را حداقل می رساند.

ارتباط چرخ و جاده

از دیگر وظایف مهم سیستم جلوبندی حفظ ارتباط چرخ ها با جاده است. این ارتباط باعث می شود که چرخ ها فاصله خود را از هم حفظ کرده و در طی مسیر از جاده جدا نشوند چرا که در غیر این صورت کارایی فرمان پذیری ترمز ها و چرخ ها از دست می رود و ممکن است حاثه ساز باشد.

حفظ زاویه چرخ ها

حفظ فاصله زاویه چرخ ها از هم چرا که در غیر اینصورت باعث لاستیک سایی شدید و همچنین ایجاد مشکل در فرمان پذیری می شود.

علایم ایراد در جلوبندی خودرو

 علت صدای جیرجیر ترمز  جیر جیر ترمز پژو پارس  جیر جیر لنت پراید  جیر جیر لنت ترمز تارا  جیر جیر لنت ترمز دنا  جیر جیر لنت ساینا  جیر جیر لنت سمند  جیر جیر لنت کوییک  صدای جیر جیر کمک فنر  عبلت جیر جیر از عقب خودرو

شاید در نگاه اول برای افراد عادی تشخیص علت دقیق حرکت نامتعادل خودرو مشکل باشد تا تعیین ایراد اصلی به سختی ممکن باشد با این وجود علایم و نشانه هایی وجود دارد که در صورت بروز هر کدام در خودرو شخصی خود به ایراد در بخش جلوبندی خودرو می توانید پی ببرید.

در نتیجه در اسرع وقت می توانید برای تعمیر آن اقدام نمایید بدون اینکه دچار هزینه های سنگین و گاها غیر قابل جبران شوید.

  • سواری خشک و همراه با صدا و تکانه های اتاق در جاده و خیابان
  • عدم هماهنگی در عاج ها و لاستیک سایی
    مشاهده روغن بر روی کمک ها
  • صدای اضافی از جلو و عقب خودرو حین رانندگی
  • پارگی در گردگیر ها که با پاشیدگی گیریس بر روی سایر بخش ها خود را نمایان می کند.
  • روغن ریزی از بخش هیدولیک فرمان
  • کشیده شدن ماشین به یک سمت حین حرکت
  • لقی فرمان
  • جلوبندی سازی کیاموتورز

اگر شما نیز هر یک از موارد بالا را مشاهده کردید هر چه سریع تر به تعمیرگاه معتبر کیاموتورز و متخصص مراجعه نمایید.

یکی از برند های خودرو سازی معتبر جهانی کیاموتورز می باشد. این شرکت یک شرکت چند ملیتی می باشد که مرکز اصلی آن کره جنوبی بوده و زیر مجموعه ای از شرکت هیوندای موتور است.

این خودرو ها در ایران نیز طرفداران و متقاضیان زیادی دارد چرا که کیفیت در کنار طراحی زیبا و منحصر بفرد آن باعث رغبت ایرانیان به خرید این خودرو ها شده است. با این وجود اگر باکیفیت ترین و نامبر وان ترین خودروی دنیا را داشته باشید بدون شک نیاز به تعمیرکار حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است.

در این بین بخش جلوبندی خودرو با توجه به مواردی که در بخش های قبل به آن اشاره شد اهمیت بالایی دارد و باید به صورت حرفه ای و دقیق بررسی شده و در صورت داشتن ایراد به درستی رفع شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.