فیس لیفت جدید جک S5 در راه بازار ایران (عکس)

0

کی ام سی X5 نام یکی از جدیدترین محصولات کرمان موتور است که به‌زودی به صورت رسمی معرفی و وارد جاده‌های کشور خواهد شد. این محصول فیس لیفت جک S5 است که در ایران تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی شد. KMC X5 اکنون در مراحل تست‌های جاده‌ای قرار دارد.

 آپشن های جک S5
 مشخصات جک S5 اتوماتیک
 اخبار کرمان موتور
 نمایندگی جک و لیفان
 بهترین خودرو چینی در ایران
 تازه های خودرو در ایران
 KMC X5

جک S5 یکی از خودروهای کراس اوور محبوب و پرطرفدار بازار ایران است که توسط شرکت کرمان موتور به کشورمان آمد. جک S5 همانطور که اشاره کردیم محصولی از شرکت جک چین است که برای اولین بار سال 2012 در پکن رونمایی و اولین نسخه‌های آن به صورت مونتاژی از سال 1393 وارد بازار ایران شد. این خودرو ابتدا با گیربکس دنده‌ای به ایران آمد و به دلیل استقبال بسیار خوبی که از آن شد کرمان موتور در سال 1395 نسخه اتوماتیک آن را نیز به سبد محصولات خود افزود.

تولید و عرضه نسل اول این خودروی کراس اوور تا سال 1400 ادامه یافت تا اینکه کرمان موتور تصمیم گرفت نسخه فیس لیفت شده جک S5 را وارد میدان کند. این خودرو که در اصل یک فیس لیفت اساسی از جک S5 محسوب می‌شود با تغییرات نسبتا زیادی در بخش فنی، از اواخر سال 1400 وارد جاده‌های ایران شد.

نسل جدید این خودرو که جک JS5 نام دارد در برخی از بازارها نیز با زیر برند دیگری از جک یعنی سهول (SEHOL) و نام X5 عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که از برند سهول چندی پیش خودروی دیگری به بازار ایران آمد که KMC J7 نام گرفت.

کی ام سی X5 از نظر طراحی ظاهری خصوصا در نمای جلو کاملا دگرگون شده و با اینکه نسبت به S5 یک فیس لیفت محسوب می‌شود اما کاملا نسبت به آن تغییر پیدا کرده و البته همگام با ترند روز طراحی در دنیا شده است. به سبک بسیاری از خودروهای امروزی چراغ‌های اصلی به روی سپر منتقل شده و ابتدای نمای جلو تنها چراغ‌های مخصوص روز تعبیه شده‌اند. همچنین جلوپنجره نیز ظاهری بسیار بزرگ و کشیده پیدا کرده که اطراف آن نیز با خطوط کرومی تزئین شده است.

 آپشن های جک S5
 مشخصات جک S5 اتوماتیک
 اخبار کرمان موتور
 نمایندگی جک و لیفان
 بهترین خودرو چینی در ایران
 تازه های خودرو در ایران
 KMC X5

در نمای عقب KMC X5 همان ظاهر جک S5 را شاهد هستیم که مانند جلو با ترند روز طراحی دنیا همراه شده است. چراغ‌ها همان فرم قبل خود را حفظ کرده اما به یکدیگر متصل شده‌ و همچنین گرافیک داخلی آنها نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده است. درب صندوق بخش دیگری است که ظاهر جدید به خود گرفته و خطوط افقی تیزی در طراحی آن استفاده شده است. بر روی سپر عقب هم چراغ مه‌شکن به همراه چراغ دنده عقب داخل یک خط نازک در دو طرف تعبیه شده و دو طرح خروجی اگزوز نیز بر روی آن قرار گرفته است.

با ورود به کابین KMC X5 هیچ قسمتی را مشابه نسخه‌های قبلی نخواهید یافت. تمامی بخش‌ها باز طراحی شده و باید بگوییم که با داشبورد و کابین به‌روز و جدیدی روبرو هستیم. درون داشبورد میانی یک صفحه نمایش بزرگ و عریض وجود دارد که بیرون زده از داشبورد طراحی شده است. زیر این صفحه نمایش خروجی‌های تهویه مطبوع قرار گرفته و دیگر خبری از کلیدهای کنترلی سیستم تهویه مطبوع به صورت فیزیکی نیست.

تمامی ادوات خودرو از جمله سیستم تهویه مطبوع از طریق صفحه نمایش قابل دسترسی هستند. همچنین غربیلک فرمان مشابه بیشتر محصولات برند سهول به صورت چهار شاخه طراحی شده و صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت تمام دیجیتالی است. یکی از نکات مثبت و در واقع مدرن داشبورد استفاده از لیور دنده الکترونیکی است که در بیشتر خودروهای روز دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

کی ام سی X5 در بخش فنی اما شبیه به نسخه فیس لیفت جک S5 در ایران است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDi است توانایی تولید 172 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این کراس اوور جدید نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر بوده که قدرت را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. سیستم تعلیق نیز نسبت به قبل تفاوتی پیدا نکرده و در چرخ‌های جلو شاهد سیستم تعلیق مولتی لینک و در چرخ‌های عقب شاهد تعلیق مک فرسون هستیم.

 آپشن های جک S5
 مشخصات جک S5 اتوماتیک
 اخبار کرمان موتور
 نمایندگی جک و لیفان
 بهترین خودرو چینی در ایران
 تازه های خودرو در ایران
 KMC X5

محصول جدید کرمان موتور در بخش امکانات رفاهی و ایمنی از نسل قبلی خود خودروی کامل‌تری است. نسخه‌های فول این کراس اوور جدید جک به امکاناتی نظیر ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای صندلی راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها، 4 کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، دسته دنده الکترونیکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، کروز کنترل مجهز شده‌ است.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.