آغاز ثبت نام هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی -تیر 1402

0

دبیر هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی، تجاری و دانش‌بنیان کشور از امروز شنبه، 10 تیر به مدت دو هفته خبر داد.

حسام‌الدین ثقفی دبیر هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی گفت: ثبت‌نام هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی برای بهره‌برداری از 21 هزار موقعیت شغلی در بیش از 5700 سازمان و شرکت صنعتی، تجاری و دانش‌بنیان آغاز شد. این آزمون پاسخی مناسب به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌ها، یعنی تامین نیروی انسانی توانمند است و راهکاری برای حل معضل اشتغال در سطح جامعه و اختصاص کار شایسته به متقاضیان کار نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است بیش از 5700 سازمان و شرکت صنعتی، تجاری و دانش‌بنیان نیروی انسانی موردنیاز خود را از طریق این آزمون تامین کنند افزود: در این دوره از آزمون بیش از 21 هزار موقعیت شغلی وجود دارد و گستردگی و تنوع شغل‌های موجود به کارجویان قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد. داوطلبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، دفترچه راهنمای هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی را از سایت آزمون دریافت کنند.

ثقفی با بیان این نکته که مهارت‌سنجی و مهارت‌محوری یکی از مهمترین اهداف این آزمون هست، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم در این چندسال لزوم دسترسی افراد به آموزش برای بالابردن سطح مهارت‌های نرم و تخصصی هر فرد در سراسر ایران هست و به همین جهت امکان دسترسی رایگان به بیش از 450 ساعت آموزش مرتبط با شایستگی‌های لازم هر دسته شغلی در این دوره از آزمون فراهم شده است.

بنا بر اطلاعیه رسمی دبیرخانه هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی، هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی در 8 دسته شغلی و 245 عنوان شغلی برگزار می‌شود که داوطلبان می توانند بر اساس تخصص، شایستگی، علاقه یا رشته دانشگاهی خود در یک یا دو دسته شغلی، از فرصت استخدام در یکی از 5700 سازمان و شرکت معتبر بخش خصوصی بهره‌مند شوند. دسته‌های شغلی عبارت‌اند از:

• دسته بازاریابی و فروش شامل مشاغل صندوق‌دار و متصدی امور فروشگاهی، فروشنده، کارشناس فروش و 18 شغل دیگر

• دسته فناوری‌ اطلاعات شامل مشاغل اپراتور رایانه، کارشناس فناوری اطلاعات، پشتیبان سیستم‌های کامپیوتری و 36 شغل دیگر

• دسته فنی و اجرایی شامل مشاغل حفاظت فیزیکی و نگهبان، تکنسین فنی و تاسیسات، راننده خودرو و کامیونت و 15 شغل دیگر

• دسته کارشناسی و ارائه خدمات شامل مشاغل دستیار وکیل، کارشناس حقوقی، کارشناس کنترل کیفیت و 20 شغل دیگر

• دسته مالی، اداری و حقوقی شامل مشاغل کارمند اداری، متصدی امور بانکی، حسابدار و 25 شغل دیگر

• دسته مدیریتی شامل مشاغل مدیر اداری، مدیر اجرایی، مدیر منابع انسانی و 28 شغل دیگر

• دسته مهندسی شامل مشاغل مهندس عمران، مهندس برق، مهندس معماری و 55 شغل دیگر

• دسته هنر، رسانه و آموزش شامل مشاغل دبیری/معلمی، مشاور تحصیلی، مترجم/مدرس زبان انگلیسی و 24 شغل دیگر

گفتنی است مطابق گزارش شبکه نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در دوره قبلی آزمون استخدام بخش خصوصی حدود 18 هزار نفر از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر دعوت به کار شده‌اند و بیش از 88 درصد افراد دارای حداقل سه شایستگی در آزمون قبلی موفق شده‌اند.

متقاضیان شرکت در هفتمین آزمون استخدام بخش خصوصی می‌توانند از طریق درگاه رسمی آزمون استخدام بخش خصوصی به نشانی www.inre.ir و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت حداکثر تا 23 تیر ثبت‌نام نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.