معرفی مرسدس بنز E-class 2024 با داشبورد فوق العاده+ عکس

0

مرسدس بنز E کلاس 2024 از گذشته درس می گیرد و به آینده می نگرد. این شاید یک پیام بسیار مهم برای صنعت خودروسازی و رقبا باشد؛ مخصوصا بی‌ام‌و!حالا چرا بی ام و؟ طراحی عجیب و غریب نسل جدید بی ام و چه در سری ۷ و چه در شاسی بلند ایکس ام، دل بسیاری از طرفداران را به درد آورده است اما بنز خوب می‌داند که چه زمانی دست به چه کاری بزند.

برای رفتن به سرکار و یا بعنوان یک خودرو تاکسی در فرانکفورت و یا حتی بعنوان یک خودرو جذاب برای یک ماشین باز، مرسدس بنز E کلاس 2024 چیزهای زیادی را برای برآورده کردن نیاز اقشار مختلف در دست دارد.

در بازاری که اکنون در اختیار SUV و کراس‌اوور ها قرار دارد، بعنوان بخش مهمی از خط تولید یک برند معتبر مدل جدید نسل w214، دارای ظاهری شکیل تر و فهرستی بلند بالا از فناوری و قابلیت ها است و در عین حال به اصالت، راحتی و کیفیت ساختی که ما E کلاس را با آن ها میشناسیم پایبند است.

مرسدس بنز E کلاس یک سدان در اندازه متوسط

نکته مهمی که مرسدس بنز در طراحی E کلاس جدید رعایت نموده این است که مانند نسل قبلی یک کپی بزرگتر از C کلاس و کوچکتر از S کلاس نباشد. همچنین به تیم طراحی توصیه شده بود یک EQE بنزینی نسازد. چرا که این کمپانی یک خودرو دیگر هم در کلاس سدان لوکس سایز متوسط بر روی خط تولید دارد که تنها با پیشرانه برقی در دسترس است.

هرچند سعی شده طراحی E کلاس با EQE کمترین هم پوشانی را داشته باشد اما میتوانید در کنار نشانه های جدید مرسدس در این خودرو، نشانه هایی از EQE را در E کلاس به ویژه در داخل کابین و ظاهر جلوی آن ببینیم.

بدنه و ظاهر

 بررسی مرسدس بنز E200  قدرتمندترین مرسدس بنز E  گیربکس مرسدس بنز E200  مرسدس بنز کلاس E  مشخصات مرسدس بنز کلاس E  مرسدس بنز 2024  زیباترین داشبرد خودرو  داشبورد مرسدس بنز  قشنگ ترین داشبورد ماشین

از نظر ظاهری، تولید E-Class جدید با همان طرح سالن  که از زمان خلق آن در سال ۱۹۹۴ مشخصه پیشینیان خود بوده است ادامه دارد.

فاصله بین دو محور آن حدودا ۲۰ میلیمتر بیشتر است و همین موضوع باعث شده فضای بیشتری در اختیار ردیف دوم قرار گیرد. به طوری که اندازه کابین آن دست کمی از سدان های فول سایز ندارد.

دستگیره‌ درب های هموار که قبلاً در کلاس S و دیگر مدل ها دیده ایم، پایین تر آمده‌اند. نوار کرومی روی چراغ های عقب و شکل جدید چراغ های عقب را میتوان از شباهت های E کلاس جدید با C و S کلاس دانست.

بطور کلی مرسدس بنز E کلاس جدید همان شیپ و طراحی بدنه نسخه قبلی را حفظ کرده است و شاید بتوان گفت بر اصالت خود پایبند است.مرسدس بنز E کلاس جدید همانند نسخه های قبلی با دو ظاهر عقب و جلو در بازار جهانی عرضه می‌شود. یکی از آنها نسخه کلاسیک است که جلو پنجره‌ای سنتی با ظاهری زیبا و نوارهای افقی روشن و نشان مرسدس بنز را دارد که به صورت عمودی روی کاپوت نصب شده است. این جلوپنجره همانند جلوپنجره های قدیمی تر مرسدس است که در S کلاس هم شاهد آن هستیم.

مدل دیگر که طراحی اسپرت‌تری دارد؛ با ستاره بزرگ‌تر موجود در جلوپنجره و ستاره های سه پر ریز و زیادی که در توری آن قرار گرفته است بیشتر شبیه به EQE است.

هر دو دارای توری مشکی هستند.  استفان اوت، سخنگوی مرسدس بنز میگوید: “تیمش انتظار دارد ۱۰ درصد از خریداران طرح قدیمی تر را انتخاب کنند.” در نمای عقب، ایی کلاس جدید دارای چراغ‌های افقی با سه ستاره سه‌پر، یک لایت بار و نواری از تزئینات کرومی است که بر عرض آن تأکید می‌کند. نوار لایت این بار روشن نیست و مرسدس بنز می خواهد این ویژگی را برای خودروهای برقی هم استفاده کند.

مایکل فری،از طراحان مرسدس می‌گوید: “ما می‌خواستیم شکاف بین ظاهر ماشین‌های سنتی و ماشین‌های الکتریکی خود را پر کنیم” . تیم او موفق شد ضریب درگ 0.23 را به کلاس E بدست بیاورد که تقریباً برابر با EQE (0.22) است.

طراحی فضای داخلی مرسدس بنز E کلاس

 بررسی مرسدس بنز E200  قدرتمندترین مرسدس بنز E  گیربکس مرسدس بنز E200  مرسدس بنز کلاس E  مشخصات مرسدس بنز کلاس E  مرسدس بنز 2024  زیباترین داشبرد خودرو  داشبورد مرسدس بنز  قشنگ ترین داشبورد ماشین

طراح داخلی مرسدس اریک دگن؛ فضای داخلی ایی کلاس را به عنوان “پیله” توصیف می کند.  از روی صندلی راننده احساس می کنید که داشبورد به جای جلوی شما در اطراف شمارا احاطه میکند زیرا نوارهای LED آن را به پانل درها متصل می کنند. این موضوع در EQE نیز دیده می‌شود، این نوارها در ایی ‌کلاس  جدید بیشتر به عقب کشیده شده‌اند.

روی داشبرد یک کلاستر دیجیتال روبروی راننده، دریچه‌های هوای جانبی با جزئیات شگفت‌انگیز پیچیده، و صفحه‌نمایش بزرگی به نام SuperScreen وجود دارد. این صفحه نمایش در داشبورد تعبیه شده است تا نسخه جدیدی از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX را نمایش دهد.

به عنوان بخشی از بسته اختیاری SuperScreen، صفحه سومی وجود دارد که در قسمت داشبورد جلوتر از سرنشین تعبیه میشود.  اگر SuperScreen را انتخاب نکنید، صفحه سرنشین جای خود را به یک نوار ساده میدهد.

صفحه نمایش

 بررسی مرسدس بنز E200  قدرتمندترین مرسدس بنز E  گیربکس مرسدس بنز E200  مرسدس بنز کلاس E  مشخصات مرسدس بنز کلاس E  مرسدس بنز 2024  زیباترین داشبرد خودرو  داشبورد مرسدس بنز  قشنگ ترین داشبورد ماشین  MERSEDES BENZ E CLASS 2024

صفحه نمایش سوپر اسکرین مرسدس بنز E کلاس جدید در حالت فول ظاهری شبیه به هایپر اسکرین خودرو های الکتریکی مرسدس را دارد. این صفحه نمایش های بیشتر به مهندسان اجازه می دهد تا ویژگی های بیشتری را در این خودرو تعبیه کنند. از صفحه وسط یا صفحه سمت راست، می‌توانید با استفاده از یکی از دوربین‌های داخل خودرو کنفرانس برگزار کنید، Angry Birds بازی کنید، TikTok ببینید، ویدیوها را پخش کنید و حتی سلفی بگیرید.

نکته بسیار جذاب دیگر وجود سیستم هوش مصنوعی در این خودرو است.

هوش مصنوعی بطور خودکار در طول رانندگی بر اطلاعات خود می افزاید و میتوانید از آن استفاده کنید (به سال 2023 خوش آمدید!). بسیاری از این ویژگی‌ها اختیاری هستند و برخی به یک ماژول ارتباطی جدید و سازگار با 5G متکی هستند.

توجه ویژه ای به رابط سیستم MBUX شد.  مرسدس بنز، مانند بسیاری از همتایان و رقبای خود دریافته است که رانندگی با یک تبلت بزرگ باعث حواس پرتی راننده می شود.  کریستوفر گنگ، کارشناس MBUX خاطرنشان کرد: “ما آیکون های جدیدی ایجاد کردیم. آنها بیشتر شبیه آیکون های گوشی های هوشمند هستند، بنابراین کار با آنها آسان تر است.”

همچنین در مرسدس بنز E کلاس جدید همان صفحه نمایش های سه بعدی وجود دارد که اجازه میدهد راننده و سرنشین تصاویر متفاوتی را ببینند بطوری که موجب حواس پرتی راننده نشود.

بعنوان مثال، آیا رانندگی در اتوبان در حالی که مسافر شما سعی می‌کند Angrybirds بازی کند، تمرکز در رانندگی را برای شما سخت نمی‌کند؟

گنگ می‌گوید “راننده نمی‌تواند آنچه که در صفحه سمت سرنشین نشان داده می‌شود را ببیند. اما دوربین‌های رو به رو راننده (دو دوربین وجود دارد) می‌توانند تشخیص دهند که راننده به جاده نگاه میکند یا خیر و میتواند صفحه را تاریک کند.  علاوه بر این، تنها در صورتی که مسافری در جلو نشسته باشد، صفحه سمت سرنشین روشن است و  اگر کسی آنجا نباشد خاموش است.”

ویژگی های خاص فضای داخلی مرسدس بنز E کلاس

یکی از ویژگی‌های جالب فضای داخلی مرسدس بنز E کلاس، این است که از گذشته یا فناوری‌های مشابه قرن بیست و دوم الهام نگرفته است. بسیار ساده و بسیار هوشمندانه است.

در کنسول وسط شاهد دو محفظه هستیم، یکی در جای دسته دنده مدل های قدیمی و دیگری بجای ارم است. و در هر دو محفظه شاهد حضور یک پورت برای شارژ گوشی خود هستید. این ویژگی میتواند بسیار مفید باشد زیرا قطعاً سرعت بهتری از شارژ بیسیم دارد.

مدل های موجود

برای خریداران در ایالات متحده دو مدل E کلاس به نام‌های E 350 4Matic و E 450 4Matic عرضه خواهد شد. مدل پایه یا ۳۵۰ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ استفاده می کند. این موتور ۲۵۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور از ۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

در مدل بعدی مرسدس بنز E کلاس از پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با 375 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور بهره می‌برد.

هر دو موتور با یک سیستم مید-هایبرید ۴۸ ولتی کار می کنند که حداکثر ۱۴۸ پوند فوت گشتاور را به خط محرکه تزریق می کند. از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ این خودرو منتقل میشود.

مشتریان اروپایی پیشرانه های بیشتری برای انتخاب خواهند داشت. از جمله گزینه‌های توربودیزل و پلاگین هیبریدی و یا حتی یک سیستم پلاگین هیبریدی دیزلی دارند که گشتاور و برد وسیعی را ارائه دهد. پس از آن انتظار داریم مدل‌هایی با پرفورمنس بالا با طراحی AMG معرفی شود.

یکی از مدل‌هایی که مرسدس بنز برای E کلاس تایید کرده هر دو نسخه کوپه، کانورتیبل و واگن است و این ها جای مدل CLE را خواهند گرفت.

آپشن های سیستم تعلیق شامل سیستم فرمان محور عقب است که چرخ های عقب را تا 4.5 درجه می چرخاند. سیستم تعلیق معمولی بصورت استاندارد و سیستم تعلیق بادی AirMatic آن بدون توجه به تعداد سیلندرها به صورت اختیاری در دسترس است.

سخن پایانی

در دورانی که با ممنوعیت های احتمالی موتور احتراقی روبرو هستیم، طبیعی است که تعجب کنیم که آینده E کلاس چه خواهد بود. اوت گفت: ” امروز چیزی برای گفتن ندارم. این که آیا این آخرین نسخه بنزینی مرسدس بنز E کلاس است یا اینکه نامگذاری در آینده چگونه خواهد بود، چیزی است که خواهیم دید.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.