بازگشایی نماد خودرویی به تابلوی معاملات پس از برگزاری مجامع

0

نمادهای گروه  پس از رفتن به مجمع و اعلام زیان در اکثر خودروسازان به تازگی بازگشایی شده اند. حال به محدوده های مهمی رسیده اند و با این ریزش ها به لحاظ قیمتی ارزنده هستند. سهامداران این گروه به دنبال اخبار تجدید ارزیابی بوده وامیدوار به رفع قیمت گذاری های دستوری و افزایش نرخ های شورای رقابت هستند.

سایپا نیز به تازگی برنامه های خود را جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت روی کدال منتشر کرده است و تقاضای تعدیل بهای فروش و افزایش نرخ از شورای رقابت را مطرح نموده است. به علاوه اعلام داشته که برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف سهام را دارد و می خواهد دارایی های مازاد را واگذار کند.

خودروهم  در مجمع به منطقی شدن قیمت ها و تلاش برای ورود مجدد به بورس کالا برای عرضه محصولات خودروسازان اشاره داشته است و گفته افزایش سرمایه در دستور کار دارد ولی تاریخ دقیقی مشخص نیست. در گزارش تیرماه که به تازگی منتشر کرده است با کمی افت همراه بوده ولی مجموعا ۴ ماهه ۷۲۳۶۷۸ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

از دید نموداری صنعت خودرو در دو سناریو قابل بررسی است:

سناریو سیمتریکال مشکی؛ در حال حاضر در حال تکمیل یک دیامتریک صعودی باشد و شاخه D از آن باشیم . در این صورت به زودی اصلاح با صرف زمان مختصری تمام خواهد شد و شاهد یک رشد خوب دو سه ماهه برای این گروه خواهیم بود.

سناریو مثلث قرمز؛ شاخه E از مثلث در حال تکمیل است و شاهد ریزش شارپی بوده ایم. مثل سناریو بالا با صرف زمانی یکی دو هفته ای شاهد پایان E و شروع روند جدید قابل توجهی در صنعت خودرو خواهیم بود.

نکته مثبت واگرایی مثبت مخفی است که در حال شکل گیری است و ار اس ای در محدوده اشباع فروش است که سیگنال  خرید صادر میشود.

دقت شود که حمایت قوی و هدف های میانی شاخص گروه خودرو و قطعات در تصویر مشخص شده است.

 اخبار بورس و سهام  بهترین سهام خودرویی  سهام خودروسازان  سودده ترین نماد بورسی  بررسی سهام ایران خودرو  بررسی سهام سایپا  تحلیل بنیادی سهام ایران خودرو  سود سهام ایران خودرو  سود سهام سایپا
نمودار ایران خودرو با نماد خودرو و بررسی نموداری این نماد مهم از صنعت:

در حال حاضر فعالیت اصلی ایران خودرو، تولید قطعات بدنه، موتور، تولید و مونتاژ انواع اتومبیل‌های سواری و وانت است. سهام این شرکت هم‌اکنون در بازار دوم بورس و در گروه خودرو و ساخت قطعات معامله می‌شود.

نمودار قیمتی نماد خودرو و شاخص گروه خودروسازان، همبستگی بسیار بالایی با یکدیگر دارند و تمامی امواج آن‌ها همزمان با هم آغاز شده و به پایان رسیده است.

حمایت قوی :۲۳۵-۲۴۰ تومان

هدف های نزدیک ۲۹۰-۳۲۰ تومان

نوع الگو: دو سناریو محتمل سیمتریکال و مثلث برای تصحیح دو ساله مد نظر است.

در سناریو مشکی / یک دیامتریک تمام شده و A می باشد این اصلاح B است که در انتهای آن هستیم و کمی زمان لازم دارد. سپس C صعودی شکل میگیرد.

در سناریو مثلث قرمز/  شاخه E در حال اتمام است.

 اخبار بورس و سهام  بهترین سهام خودرویی  سهام خودروسازان  سودده ترین نماد بورسی  بررسی سهام ایران خودرو  بررسی سهام سایپا  تحلیل بنیادی سهام ایران خودرو  سود سهام ایران خودرو  سود سهام سایپا

اقتصادآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.