تویوتا لندکروزر جدید چه شکلی خواهد بود ؟

0

رویدادهای اخیر خودرویی تعدادی طراحی غیر منتظره را به بازار جهانی خودرو معرفی کرد. یکی نسل جدید پرادو که عملا هیچ ارتباطی به قبلی ها نداشت، لکسوس جی اکس هم که داستان خود را دارد و دیگری سانتافه ۲۰۲۴ که هنوز هم نتوانسته ایم به درستی شرایط طراحی آن را درک کنیم!

اکنون که به زمان رونمایی از نسل جدید لندکروزر تویوتا در اگوست (اواخر مرداد) نزدیک می شویم، اکثر کارشناسان خودرو در جهان منتظر یک غافلگیری دیگر هستند! آیا تویوتا، لندکروزر افسانه ای خود را به سرنوشت پرادو و لکسوس دچار می کند یا انتقادات مربوط به دو محصول نامبرده، شرایطی را ایجاد کرده اند تا تویوتا مقداری محتاط تر عمل کند؟!

در جواب به سوال مطروحه باید بگوئیم که ما احتمال می دهیم لندکروزر افسانه ای هم وارد فاز جدید طراحی جعبه ای شود و در نوع خود یک طرح جسورانه را میزبانی کند.

آنچه که این گمانه زنی را قوت می بخشد، تصاویر رندری است که بازهم توسط یکی از منابع قابل اعتماد منتشر شده است.

همانطور که در تصاویر می بینید، این لندکروزر جعبه ای کاملا با رویکرد تویوتا در معرفی آخرین محصولات پرادو و لکسوس هماهنگی دارد.

لندکروزر جدید در قسمت دماغه یک مکعب کامل است که قطعا از منظر شاخص های علم آئروداینامیک نمی توان آن را مورد سنجش قرار داد. در قسمت عقب نیز همه چیز به پرادو نسل جدید شباهت دارد.

این تصاویر و نشانه هایی که از آن به دست می آید به حضور پلتفرم نردبانی GA-F تویوتا اشاره دارد. این دقیقا همان پلتفرمی است که در لکسوس جی اکس نیز استفاده شده است.

لکسوس جی اکس از پیشرانه توربودوقلو 3.4 لیتری 6 سیلندر با 349 اسب بخار خروجی و گشتاور 649 نیوتن متر در هماهنگی با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک استفاده می کند که احتمال دارد این مشخصات را در لندکروزر جدید نیز شاهد باشیم./عصر ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.