بهترین روش آب ‌بندی ماشین صفر چگونه است؟

0

 آب بندی خودرو را یاد بگیرید

این نکته آموزشی برای کسانی که خودرو صفر تازه تحویل گرفتن و دوست دارند که اتومبیلشان عمر طولانی داشته باشد و بدون ایراد و اذیت باهاش رانندگی کنند لازم هست نکات زیر را رعایت کنند.

بهترین روش آب ‌بندی ماشین صفر این است که اتومبیل را تا 300 کیلومتر راه ببرید، یعنی 300 کیلومتر اولیه اتومبیل به گونه ای باشد که با یک سرعت ملایم حرکت کنید، در چاله ها و مسیر های سخت رانندگی نکنید، به اتومبیل فشار نیاورید تا اتومبیل نرم شود و به اصطلاح آب بندی شود.

بهترین روش آب ‌بندی ماشین صفر چگونه است؟

اتومبیل های نو نیاز به آب بندی دارند و اگر یک اتومبیل صفر کیلومتر خریده اید می بایست آن را آب بندی کنید تا بتواند تا مدت ها برای شما کار کند. آب بندی به فرایندی گفته می شود که قطعات خودرو با یکدیگر اخت شده و می توانند با یکدیگر به درستی کار کنند. آب بندی اتومبیل بسیار مهم می باشد و نیاز است که آن را انجام دهید و کار سختی هم نیست. بهترین روش آب بندی ماشین صفر این است که با آن راه بروید و دور موتور را حداقل بالای 2 هزار دور در دقیقه نگه دارید. این کار باعث می شود که اتومبیل شمما آب بندی شود.

امروزه بعضی از شرکت های خودروسازی اتومبیل های خود را به گونه ای می سازند که نیاز به آب بندی نمی باشد اما این را بدانید که شما می بایست تمامی قطعات اتومبیل را در زمان تحویل چک کنید تا ایرادات آن ها نمایان شود و بتوانید آنها رادرست کنید.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه هایی برای تشخیص ایرادات خودرو به وجود آمده اند که می توان از آن ها استفاده کرد و مشکلات خودرو را تشخیص داد. بهترین روش آب بندی ماشین صفر به شما کمک می کند تا بتوانید اتومبیل نو خود را بهبود ببخشید.

 حجم موتور  حجم موتور پورشه ماكان  حجم موتور چیست  موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری  موتور ۲.۰ لیتری آئودی s3  موتور 2 لیتری چیست  موتور 1600 سی سی چیست  مشخصات موتور 1800 پژو 405  موتور 2500 سی سی چیست  موتور 1500 سی سی یعنی چی  تفاوت موتور با پیشرانه  افزایش قدرت موتور  قدرت موتور چیست  بیشترین حجم موتور ماشین

↙️دنده های خودرو صفر کیلومتر را روی ۳ یا ۴ هزار دور تعویض کنید و از پر کردن دنده تا ۶ یا ۶۵۰۰ هزار (محدوده ی قرمز) دور پرهیز کنید!شما با تعویض دنده ها در دورهای پایین به موتور فرصت می دهید که ریتم کارکرد خود را بمرور تنظیم کند.
↙️سعی کنید در هنگام تعویض دنده خصوصا در خودروهای گیربکس دستی اینکار را باکمال آرامش انجام دهید.

↙️از انجام تیک آف یا حرکات نمایشی جدا خودداری کنید. نگران نباشید زمان کافی برای انجام این نوع رفتار وجود دارد!

↙️شاید به ذهنتان هم خطور نکند که سیستم ترمز خودرو هم نیاز به آب بندی دارد! بنابر این فاصله  مجاز با خودروی جلویی را رعایت کنید تا مجبور به فشار آوردن بیش از حد به سیستم ترمز نگردید.

↙️از حمل بار یا تعداد نفرات زیاد خودداری کنید. چرا که موتور هنوز آمادگی لازم را ندارد.

↙️به هیچ وجه از مسیر های کوهستانی و سنگ لاخ عبور نکنید .
↙️تحت هیچ شرایطی با خودروی صفر کیلومتر به مسافرت نروید! خودروی صفر کیلومتر نباید مسافتی بیش از حدود ۷۵ کیلومتر را بطور مداوم طی کند.

↙️بعد از طی حداقل ۸۰۰ یا حداکثر ۱۰۰۰ کیلومتر اولیه موتور آمادگی لازم برای تجربه ی فشار بیشتر را پیدا کرده است.

بعد از 1000 کیلومتر سعی کنید سرویس روغن موتوری که کارخانه ریخته را انجام دهید و روغن و فیلتر روغن با کیفیت جایگذاری کنید.

جهت آب بندی رینگ پیستون نیز باید دور موتور از 2000 تا 3500 بالا برود؛ به‌همین دلیل در زمان حرکت خودرو به پدال گاز فشار آورده و بعد از آن به موتور کمی استراحت بدهید تا دور موتور پایین بیاید.

در خودروهای دنده‌ای، پس از پیمودن 100 کیلومتر، باید پدال گاز را تا نیمه بفشارید، سپس  دور موتور را به 4000 دور بر دقیقه رسانده و بدون اینکه دنده را خلاص و پدال گاز را رها کنید سرعت را تا 30 کیلومتر بر ساعت کاهش بدهید. باید این عمل را  5 تا 6 مرتبه تکرار کنید.

پدال گاز را چندین بار تا انتها فشرده تا دور موتور به 4500 دور بر دقیقه برسد و سرعت خودرو را تا 30 کیلومتر بر ساعت کاهش دهید؛ سپس تا 800 کیلومتر بعدی باید دور موتور زیر 4500 دور بر دقیقه نگه داشته‌شود؛ بنابراین نباید خودرو درجا کار کند و ضروری است موتور در مدت زمان کمی در دور آرام به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین بهتر است در 800 کیلومتر ابتدایی، در ترافیک سنگین رانندگی نکنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.