ونوسیا استار (Venucia Star) کراس اوور وارداتی مکث موتور

0

ونوسیا استار یک کراس اوور لوکس چینی بوده که قرار است توسط مکث موتور به بازار ایران وارد شود. این خودرو در نمایشگاه های دستاوردهای وزارت صمت به مناسبت هفته دولت به نمایش گذاشته شده و یکی از سه محصول ونوسیا بوده که در آستانه ورود به کشور قرار دارد.

 قیمت ونوسیا D60  قیمت ونوسیا استار  تازه های خودرو در ایران  جدیدترین خودروهای وارداتی  معرفی خودرو  خودرو ونوسیا ساخت کجاست

ونوسیا استار بزرگترین و لوکسترین کراس اوور از این برند چینی بوده که واردات آن به بازار ایران توسط مکث موتور قطعی شده است. مکث موتور بازوی آسیایی ماموت خودرو بوده و همواره سعی می کند محصولاتی شاخص و با کیفیت را از شرکت های چینی برای عرضه به بازار ایران انتخاب کند. ونوسیا یکی از همین برندهاست. شرکتی که حاصل جوینت ونچر دانگ فنگ و نیسان بوده و بسیاری از محصولات آن از پلتفرم ها، قوای محرکه و گیربکس محصولات نیسان استفاده کرده اند.

مشخصات فنی ونوسیا استار مکث موتور

ونوسیا استار از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که در کنار آن یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز نصب شده است. پیشرانه جمعا قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

سیستم هیبریدی ملایم صرفا در زمان استارت یا فعالیت به صورت درجا به کمک کاهش مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو می آید و نقش چندانی در افزایش توان ندارد. به طور کلی این مشخصات فنی برای کراس اووری با وزن حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم مناسب بوده و عملکرد قابل قبولی را برای آن رقم می زند.

ونوسیا استار در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می کند و قادر است طی ۹.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۶۹۱، ۱۹۰۵ و ۱۶۹۴ میلی متر دارد. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۷۵۶ میلی متر است.

امکانات ایمنی و رفاهی ونوسیا استار

ونوسیا استار در صورت ورود به بازار در رده کراس اوورهای لوکس قرار می گیرد. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دید ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، اتو پارک، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از عقب، ترمز اضطراری خودکار، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پدال شیفتر پشت فرمان، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، ماساژور هر دو صندلی جلو، گرمکن فرمان،  هد آپ دیسپلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سانروف پانورامیک و … است.

طراحی ظاهری

ونوسیا استار مانند دیگر محصولات این برند، رگه هایی از نیسان را در طراحی دارد که از جمله آن می توان به المان های V شکل در قسمت های مختلف کابین و استایل ظاهری اشاره کرد. البته این المان های V شکل را می توان به حرف اول نام ونوسیا هم نسبت داد.

هرچند ونوسیا استار نقش پرچمدار را ایفا می کند، اما طراحی ظاهری و کابین آن نسبت به ونوسیا وی آنلاین مقداری قدیمی به نظر می رسد. اما نمی توان منکر زیبایی این خودرو شد و به طور کلی با طراحی موزون و هماهنگی در نمای جلو و عقب رو به رو هستیم.

داخل کابین ونوسیا استار (Venucia Star)

کابین ونوسیا استار جدا از اینکه به نسبت دیگر خودروهای چینی لوکستر و با کیفیت تر به نظر می رسد، طراحی بسیار خاصی دارد که به محض ورود به کابین جلب توجه می کند. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار دارد و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر دیجیتالی عمودی بسیار بزرگ ۱۵.۶ اینچی قرار دارد که تقریبا تمام قسمت میانی داشبورد را در بر گرفته است.

به لطف این نمایشگر، تقریبا تمام کلیدهای فیزیکی از کنسول میانی Venucia Star حذف شده و تمام امکانات خودرو از جمله سیستم تهویه هم با همین نمایشگر کنترل می شود. صندلی ها دارای تودوزی چرمی با طرح لوزی شکل هستند. صندلی سرنشین جلو دارای تکیه گاه الکترونیکی برای پا بوده که با باز کردن آن راحتی بیشتری در طول مسیر خواهید داشت.

یکی از نکاتی که در کابین این خودرو جلب توجه می کند، کلید استارت/استاپ موتور بوده که به شکل V طراحی شده که همان نماد حرف اول ونوسیا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.