دلایل وجود براده های فلزی در روغن موتور چیست ؟

0

اگر روی میل لنگ یا روغن براده های ریز می بینید، این ها نشانه سایش بلبرینگ است که هنگام بررسی سطح روغن خودروی خود ممکن است متوجه آن شوید. یاتاقان ها هنگامی که بیش از حد گرم می شوند یا فاقد روغن هستند، خراب شده و از بین می روند.

 براده های آهن در روغن موتور  تراشه چیست  کثیف شدن روغن موتور  علائم یاتاقان زدن خودرو  زمان تعویض روغن موتور  مجله مکانیک  علت وجود براده در کارتل روغن  علت وجود براده در روغن 206

در اینجا دلیل وجود براده های فلزی در روغن خود (و چه کاری باید انجام دهید) آمده است.

هیچ چیز مانند پیدا کردن تکه های فلزی در ظرف تخلیه، یک تعویض معمولی روغن را خراب نمی کند. براده های فلزی اغلب می توانند کاملاً ظریف باشند و بیشتر از قطعات بزرگ ترکش که برخی افراد ممکن است بلافاصله به آن فکر کنند شبیه زرق و برق به نظر می رسند.

آیا وجود تراشه های فلزی در روغن طبیعی است؟

برخی از موتورهای جدید در طول یا بعد از وقفه دوره، کمی زرق و برق نشان خواهند داد. این می تواند کاملاً طبیعی باشد و هم به سازنده موتور و هم به فرآیند شکست برای آن موتور خاص بستگی دارد.

اگر موتور شما سالم است، از قبل خراب است و از فاصله زمانی توصیه شده برای تعمیر و نگهداری خودرو خود پیروی می کنید، هرگز نباید براده های فلزی را در روغن خود مشاهده کنید.

وقتی تراشه های فلزی در روغن دارید به چه معناست؟

فلز موجود در روغن شما معمولاً نشانه یک موتور ناسالم است و هرگز چیزی نیست که بخواهید ببینید. گاهی اوقات به این معنی است که فواصل تعویض روغن شما خیلی طولانی است. در این حالت، روغن موتور شما دیگر کار کافی برای محافظت از موتور شما را انجام نمی دهد.

اگر وزن روغن را نادرست اجرا می‌کنید یا موتور در هر نقطه‌ای دچار کمبود روغن شده است، ممکن است این نیز دلیل وجود ذرات فلزی بیش از حد در روغن باشد.

این مشکل چقدر جدی است؟

 براده های آهن در روغن موتور  علت آشغال در روغن موتور  علت فرار روغن از یاتاقان  دلایل یاتاقان زدن خودرو  علائم یاتاقان زدن خودرو  کثیف شدن روغن موتور  لجن گرفتن روغن موتور  دلایل روشن شدن چراغ روغن  علت شکستن شاتون

مردم معمولاً تحت شرایط خاصی تراشه های فلزی را در روغن خود پیدا می کنند. این لزوماً به این معنی نیست که شما باید خرید یک موتور جدید را شروع کنید، اما قطعاً این چیزی است که باید مراقب آن باشید.

روغن مصرف شده خود را به دقت زیر نظر داشته باشید تا ببینید که آیا در طول زمان براده های فلزی کمتر یا بیشتر می شود. اگر متوجه صدای تیک تیک یا صدای تق تق همراه با فرسودگی اضافی شدید، شروع به کنار گذاشتن مقداری پول کنید. ممکن است در حال نزدیک شدن به نیاز به بازسازی موتور باشید.

آیا فیلتر روغن تراشه های فلزی را می گیرد؟

فیلترهای روغن مخصوصاً در گرفتن براده ها و ذرات ریز فلزی که حتی برای دیدن آنها خیلی ریز هستند خوب هستند.

توانایی فیلتر روغن در جذب آلاینده ها به مرور زمان کاهش می یابد. اطمینان حاصل کنید که فیلتر روغن خود را به طور مرتب طبق فواصل زمانی توصیه شده سازنده تعویض می کنید.

اگر متوجه تراشه های فلزی در روغن خود شدید، توصیه می شود حداقل فاصله زمانی سرویس مشخص شده برای شرایط رانندگی سخت را رعایت کنید. این معمولاً مستلزم تعویض روغن خود هر 3000 مایل است، حتی اگر از روغن مصنوعی کامل استفاده می کنید.

اگر تراشه های روغن در روغن موتور خود پیدا کردید چه باید کرد؟

 براده های آهن در روغن موتور  علت آشغال در روغن موتور  علت فرار روغن از یاتاقان  دلایل یاتاقان زدن خودرو  علائم یاتاقان زدن خودرو  کثیف شدن روغن موتور  لجن گرفتن روغن موتور  دلایل روشن شدن چراغ روغن  علت شکستن شاتون

اگر در روغن خود فلز پیدا کنید، همه چیز از بین نمی رود. در اینجا ایده‌هایی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و به شما کمک می‌کنند قدم بعدی خود را تعیین کنید.

1) تست فشرده سازی یا نشت پایین

تست تراکم و تست نشتی هر دو تست های خوبی برای ارزیابی سلامت عمومی موتور شما هستند. یک موتور برای تولید نیرو باید تراکم ایجاد کند و آزمایش تراکم میزان تراکم را اندازه‌گیری می‌کند که هر سیلندر جداگانه تولید می‌کند.

تست نشتی به شما کمک می‌کند بفهمید کجا فشرده‌سازی را از دست می‌دهید، و به‌ویژه اگر فشرده‌سازی را در یک سیلندر از دست می‌دهید و باید دلیل آن را بفهمید مفید است. شما می توانید این آزمایش را با کمترین تلاش و تنها با استفاده از دستگاه تست نشتی و کمپرسور هوا انجام دهید.

2) تجزیه و تحلیل روغن استفاده شده

تجزیه و تحلیل روغن کارکرده می تواند به شما در تعیین سلامت موتور در طول زمان کمک کند. اگر پس از هر تعویض روغن نمونه روغن جدیدی ارسال کنید، شرکت آنالیز روغن می تواند سایش موتور را ردیابی کند. به عنوان مثال، اگر سطح مس را در طول زمان افزایش دهند، ممکن است بلبرینگ های میله ای شما بیش از حد معمول فرسوده شده باشند.

اگر قصد دارید روغن را برای آنالیز روغن کارکرده بفرستید، مطمئن شوید که فقط روغن خارج شده از خودرو را جمع آوری می کنید. تابه های تخلیه که در سایر وسایل نقلیه استفاده شده است بسیار کثیف هستند. به احتمال زیاد، آنها حاوی آلاینده هایی هستند که نتایج تجزیه و تحلیل شما را منحرف می کند.

درخشش در مایع انتقال شما

اکثر شمع‌های تخلیه دیفرانسیل و گیربکس مغناطیسی هستند تا هر فلزی را در روغن دنده یا مایع گیربکس جذب کنند.

ذرات فلزی براق روی پلاگین تخلیه پس از 30000 مایل یا بیشتر نسبتاً رایج است، به خصوص اگر برای اولین بار مایع انتقال را تعویض می کنید. این به طور طبیعی با سایش دنده‌های گیربکس اتفاق می‌افتد.

اگر متوجه تکه ها یا تکه های بزرگتر در روغن دنده شدید، این موضوع جای نگرانی دارد. معمولاً این بدان معنی است که گیربکس دچار سایش بیش از حد در دندانه های دنده می شود. این ممکن است در آینده منجر به مشکلاتی در جابجایی یا انتقال نیرو به زمین شود.

اگر در روغن خود فلزی دیدید، نترسید. اگر ذرات بسیار کوچک هستند و هر چیز دیگری در مورد ماشین شما خوب به نظر می رسد، احتمالاً می توانید بدون مشکل به رانندگی با ماشین خود ادامه دهید.

اگر نگران سطح فلزی هستید که می بینید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که وسیله نقلیه خود را به مغازه بیاورید تا از آنها بخواهید سلامت پیشرانه شما را ارزیابی کنند.

اگر روغن موتور زیاد باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

 زمان تعویض روغن گیربکس  زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک  زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک سراتو  زمان تعویض روغن گیربکس سانتافه  زمان تعویض روغن گیربکس پراید  زمان تعویض روغن گیربکس 206  زمان تعویض روغن گیربکس دنا  آدرس تعویض روغنی های تهران  آموزش تعویض روغن

روغن موتور سالم به بسیاری از مشکلات هزینه بر اتوموبیل کمک کرده و از قطعات آن محافظت می‎ کند . روغن موتور سالم، باعث طولانی تر شدن عمر موتور خودرو نیز خواهد شد .

چگونه بفهمیم زمان تعویض روغن موتور خودرو فرا رسیده است؟ اکثر افراد می گویند زمانی که روغن سیاه شود زمان تعویض است .

تعویض روغن موتور که بسته به نوع خودرو متفاوت است ، یکی از مهم ترین نکات در زمینه مراقبت از اتومبیل می ‎باشد . روغن موتور سالم به بسیاری از مشکلات هزینه بر اتوموبیل کمک کرده و از قطعات آن محافظت می‎ کند . روغن موتور سالم، باعث طولانی تر شدن عمر موتور خودرو نیز خواهد شد .

چرا باید روغن موتور خودرو تعویض گردد ؟

با شروع کار موتور ، روغن در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی و آب و سوخت خام قرار دارد؛ به همین دلیل روغن آلوده شده و به مرور کیفیت خود را از دست می دهد . از سوی دیگر مواد افزودنی آن نیز رفته رفته مصرف می شوند. این مواد افزودنی شامل پاک کننده ظرفیت معینی برای جذب و معلق نگه داشتن ذرات می باشد.

به ازای مصرف هر لیتر بنزین ، یک لیتر آب تولید می شود که مقداری از آن به صورت بخار از اگزوز خارج می شود و باقیمانده آن به روغن افزوده می شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.