معرفی خودرو جتا VS7 ماموت خودرو + عکس و مشخصات

0

ماموت خودرو که پیش‌تر به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران مدل های پاسات، تیگوان و گلف GTI را به بازار عرضه کرده بود، این بار خانواده محصولات جتا (Jetta) را برای واردات در نظر گرفته است تا هر سه مدل ارائه شده این خانواده، یعنی کراس‌اوورهای VS5 ،VS7 و همچنین سدان VA3، را به ایران وارد کند. در این بین، کراس اوور بزرگ VS7 به عنوان خودرویی تورینگ و خانوادگی با امکانات مناسب قطعاً مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.

فولکس واگن سال ۲۰۱۹ برند جتا را در چین تاسیس کرد تا نسخه‌های فیس‌لیفت‌شده برخی محصولات خود را تحت نشان جدید در بازار چین و سایر کشورها به فروش برساند. جتا VS7 کراس اوور سایز متوسطی است که در همان ابتدای کار و هم‌زمان با تاسیس برند جدید وارد میدان شد.

این خودرو از پلتفرم مشترک با محصولاتی همچون اشکودا کاروک و سئات تاراکو سود می‌برد و به عنوان نسخه بزرگتر جتا VS5 راهی بازار شده است. محصولات جتا با همکاری شرکت ماموت خودرو در ایران حاضر شده‌اند و مدل VS7 هم در بین آنها دیده می‌شود.

مزایا و معایب

+ کیفیت و دوام فنی بالا

+ شاسی، پلتفرم و موتور فولکس واگن

+ فضای داخلی جادار

– ظاهر ساده

– طراحی داخلی قدیمی و نه‌چندان زیبا

مشخصات فنی

جتا VS7 از پلتفرم گروه فولکس واگن سود می‌برد و بر همین اساس موتور ساخت همین کمپانی معتبر آلمانی روی آن نصب شده است. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر، ۱.۴ لیتر حجم دارد و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که توسط این موتور تولید می‌شود، ۲۵۰ نیوتن.متر است که خوشبختانه از دورهای پایین، یعنی ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و توان حرکتی مناسبی در سبقت‌گیری و شتاب‌گیری ثانویه به وجود می‌آورد.

جتا VS7 یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را به خدمت گرفته که این مورد نکته مثبتی برای طرفداران خودروهای با استهلاک پایین و سواری متعادل به شمار می‌رود. با توجه به استفاده از گیربکس‌ دوکلاچه روی محصولات چینی و ایراداتی که در آنها شاهد هستیم، وجود گیربکس اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور می‌تواند نقطه قوتی برای خودروهای جدید باشد. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ جتا VS7 اطلاعات رسمی منتشر نشده، اما با توجه به توان موتور و وزن ۱۴۲۵ کیلوگرمی، احتمال می‌دهیم که این محصول مشترک فولکس واگن و گروه فاو بتواند در مدت زمان ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه فرایند شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. همچنین میزان مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود.

در تجربه سواری با این خودرو متوجه خواهید شد که سیستم تعلیق در شرایط عادی کم‌کوبش است و سر و صدای محیط چندان داخل کابین شنیده نمی‌شود. اما در مسیرهای ناهموار می‌توان خشکی سیستم تعلیق را تا حدودی حس کرد. لازم به ذکر است که بیشتر کراس‌اوورها برای کاهش حرکات عرضی بدنه و ارتقای پایداری خودرو در پیچ‌ها، سیستم تعلیق خشک‌تری در مقایسه با سایر خودروها دارند که در VS7 نیز می‌توان آن را احساس کرد.

البته خوشبختانه سیستم تعلیق عقب جتا VS7 از نوع مالتی لینک مستقل است و این قضیه می‌تواند در ارتقای کیفیت سواری و همچنین پایداری خودرو در عبور از مسیرهای منحنی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 جتا VS7 در ایران  قیمت جتا VS7  مشخصات جتا VS7  جدیدترین خودروهای وارداتی  زمان فروش جتا VS7  نمایندگی جتا VS7  قیمت جتا VS5  مشخصات جتا VS5

 

 

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۰.۵ ثانیه
سرعت —–
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

 جتا VS7 در ایران  زمان فروش جتا VS7  قیمت جتا VS7  مشخصات جتا VS7  نمایندگی جتا VS7  ماموت خودرو  جدیدترین خودروهای وارداتی  JETTA VS5  Volkswagen Jetta GLI

طول ۴۶۲۴ میلیمتر
عرض ۱۸۴۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۴۴ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۳۰ میلیمتر
وزن خالص  ۱۴۲۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب —–
حجم مخزن سوخت —–
قطر رینگ ۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی ندارد
اتوهلد ندارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

با نگاهی به بدنه جتا VS7 متوجه خواهید شد که زبان طراحی این خودرو همچون دیگر محصولات برند جتا ساده است و از تولیدات گروه خودروسازی فولکس واگن برگرفته شده. البته طرح چهره ماشین‌های جتا ویژگی‌های خاص خود را دارد و به هیچ وجه شبیه تولیدات آلمانی نیست.

جلوپنجره با پس‌زمینه کهکشانی و فرم V شکل به همراه چراغ‌های ساده کشیده و لوگوی جتا، در قسمت جلو خودنمایی می‌کند. این طرح چهره گرچه خیلی جذاب نیست، اما برای یک محصول اقتصادی خانوادگی قابل قبول به نظر می‌رسد.

در نمای بغل همه چیز ساده و مقداری کلاسیک دیده می‌شود و همان حال و هوای کراس‌اوورهای چند سال پیش فولکس واگن را به نمایش می‌گذارد.

در قسمت عقب نیز چراغ‌های کشیده با انحناهای خاص خودنمایی می‌کند که باعث شده نمایی قابل قبول، اما نه‌چندان مدرن و البته بسیار ساده‌تر از دیگر اتومبیل‌های چینی موجود در بازار ایجاد شود.

به طور کلی نمی‌توان طراحی بیرونی محصولات برند جتا، به‌ویژه VS7 را با خودروهای جدید چینی مقایسه کرد. چراکه استایل بدنه این محصولات متعلق به تولیدات قدیمی فولکس واگن است که بیشتر آنها حداقل حدود ۱۰ سال پیش طراحی شده و برای مشتریان امروزی جذابیت ندارد. علی‌الخصوص که ما هر روز شاهد عرضه محصولات فوق‌مدرن چینی با طراحی‌های خیره‌کننده هستیم که این مورد نیز می‌تواند روی سلیقه مشتریان در انتخاب خودروهای ساخت چین تاثیر مستقیم داشته باشد و تولیدات جتا را از این بابت به رده‌های انتهایی صف هدایت کند.

طراحی داخلی

نمای داخلی جتا VS7 شباهتی به طراحی‌های گروه فولکس واگن ندارد و با ارائه پس‌زمینه‌ای ساده می‌خواهد هویت مخصوص به خود را به وجود آورد. فرم کلی داشبرد خیلی پیچیده نیست و سادگی آن می‌تواند مورد پسند کاربران قرار بگیرد. به‌ویژه که از لحاظ ارگونومی و دسترسی به کلیدهای کنترل و کاربری آسان، وضعیت قابل قبولی دارد و در نوع خود جالب توجه ارزیابی شود.

از لحاظ کیفیت متریال نمی‌توان فضای داخلی VS7 را با کابین محصولات لوکس چینی مقایسه کرد؛ زیرا پلاستیک‌های خشک با سطح کیفی متوسط، ماده اصلی تشکیل دهنده ادوات کابین این خودرو است.

به واسطه طول محوری ۲۷۳۰ میلی‌متری، شاهد فضای وسیعی در صندلی‌های ردیف عقب هستیم که باعث می‌شود خانواده‌های پرجمعیت و همچنین افراد بلندقد از کابین این خودرو بسیار رضایت داشته باشند. علاوه بر این، گفته شده که مدل‌های هفت نفره جتا VS7 نیز روی خط تولید قرار دارد که با اضافه شدن دو صندلی در قسمت محفظه بار، فضای مناسبی برای کودکان به وجود آمده است.

همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی خودروهای خانوادگی، فضای صندوق عقب آنهاست‌‌ که جتا VS7 هم نیز  ظرفیت قابل قبولی دارد و می‌تواند نیازهای مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را به برآورده کند.

قیمت جتا VS7 در بازار ایران

قیمت نهایی جتا وی اس 7 :۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

فولکس واگن و شریک چینی آن، گروه FAW که جتا VS7 را تولید می‌کنند، قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار را برای نسخه‌های اتوماتیک این خودرو در نظر گرفته‌اند‌. بنابراین با توجه به هزینه‌هایی مثل تعرفه گمرکی ۵۵ درصدی، سود بازرگانی و مالیات و سایر هزینه‌های عمومی، می‌توان انتظار داشت که این خودرو درنهایت با قیمت‌هایی نزدیک به ۳۶ هزار دلار به دست مشتری ایرانی برسد.

جتا VS7 از لحاظ طراحی ظاهری، نمای داخلی و همچنین سطح آپشن‌ها، به پای محصولات مدرن چینی، به‌ویژه تولیدات جدید گروه چری، دانگ فنگ و حتی محصولات اختصاصی خود برند فاو نمی‌رسد؛ اما نقطه قوت این خودرو استفاده از تکنولوژی ساخت و پلتفرم محصولات کمپانی معتبر فولکس واگن است.

این قضیه می‌تواند خیال دارندگان جتا VS7 را از لحاظ استهلاک، دوام فنی، عملکرد شاسی، استحکام بدنه و مواردی از این دست، تا حد زیادی راحت کند و موجب شود تا خریداران علی‌رغم ضعف‌های ظاهری، همچنان با خیال آسوده به سوی خرید آن قدم بردارند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا درنهایت مشتریان ایرانی به نام بزرگ فولکس واگن که پشت این خودرو حضور دارد، اعتماد می‌کنند و استقبال قابل قبولی از تولیدات برند جتا به عمل می‌آورند یا اینکه ترجیح می‌دهند خودروهای مدرن چینی با امکانات بیشتر، طراحی ظاهری فوق‌العاده جذاب‌تر و نمای داخلی لوکس‌تر و همچنین عملکرد فنی بهتر را خریداری کنند.

منبع:خودرو45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.