تولید تیبا سال ۱۴۰۱ متوقف می‌شود

0

مدیرعامل سایپا در همایش “زنجیره خودروسازی در افق 1401″گفت : سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

در همایش “زنجیره خودروسازی در افق 1401″گفت : همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین هیچ است. امیدواریم در زمینه خودروهای جدید زنجیره تامین از بحث طراحی درگیر شود. ما در سایپا ۱میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند. این‌ها کسانی هستند که در سال‌های اخیر هیچ عایدی نداشتند.

وی با بیان اینکه به ازای هر خودرو تیبا ۷۷میلیون تومان زیان می‌بینیم.افزود : من تولید اقتصادی را در دستور کارم قرار داده‌ام و تلاش می‌کنیم خودرو تیبا را حذف کنیم و فقط به اندازه ثبت نام‌ها تولید می‌کنیم.

قدرت خرید مردم قیمت پراید قیمت تیبا قیمت سمند مافیای خودرو دلایل گران شدن خودرو پایه حقوق کارگران حقوق کارمندان

مدیرعامل سایپا گفت : سال بعد تولیدمان را روی تولید موتوری می‌گذاریم که با نقشه پیش می‌رود. نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا زنجیره تامین از این بابت زیان نبیند.

وی افزود :سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم همچنین تا اردیبهشت ماه فرایند کیفیت را در سایپا اصلاح‌ خواهیم کرد. این کار آغاز شده است. تغییر بسیار سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

تیموری با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودورسازی خیر؟ تصریح کرد: در صنایع موشکی انسان‌هایی وجود دارند که جانشان را می دهند. ما هم باید افرادی را به کار بگیریم که جانشان را برای تولید بدهند.نکته دیگر این است که فضای کسب و کار ما متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار ما آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. من خیلی سعی کرده‌ام که فشارهای بیرونی را تحمل کنم تا خودرو از یک کالای سیاسی خارج شود.نکته دیگر در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما ما باید کالایی تولید کنیم که مردم می‌توانند آن را انتخاب کنند یا خیر.

مدیرعامل سایپا گفت : بدهی ما به قطعه سازان ۱۸۰روز است. امیدواریم سال بعد با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.