وقتی توپی چرخ خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟

0

توپی چرخ یا بلبرینگ چرخ یک تکیه گاه دیسکی است که در آن پیچ و مهره چرخ ثابت می شود. یاتاقان ها برای وادار کردن اتصال CV به انتقال گشتاور و به حرکت در آوردن آن در نظر گرفته شده است. از این رو، تعمیر و نگهداری توپی چرخ نه تنها هزینه های غیر ضروری را حذف می کند، بلکه ایمنی ترافیک را تضمین می کند و از حوادث جلوگیری می کند. با این حال، ما فهرستی از علائم خرابی توپی چرخ را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید قبل از اینکه خیلی دیر شود آنها را تغییر دهید.

پنج علامت خرابی توپی چرخ بد

 تعویض توپی چرخ پراید تعویض توپی چرخ پژو 206 توپی چرخ چیست علائم خرابی توپی چرخ قیمت توپی چرخ پراید مفصل توپی چرخ چیست توپی سر کمک پژو 405 دلایل لرزش فرمان صدای کلیک از کجاست علت ضعیف شدن ترمز دلایل لرزش اتاق 405 دلایل لرزش فرمان موقع ترمز گرفتن کنترل خودرو علت گیج بودن ماشین

توپی چرخ به تنظیم صحیح چرخ ها کمک می کند

اگر چه توپی چرخ عمر طولانی دارد، اما ممکن است به دلیل ضربه، افتادن در سوراخ یا رانندگی خشن آسیب ببیند. در اینجا برخی از علائم خرابی توپی چرخ آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا قبل از خراب شدن کامل و ایجاد شرایط خطرناک، شناسایی کنید. علائم عبارتند از:

صدای جیرجیر که از تایر می آید

بلبرینگ چرخ آسیب دیده در یک مجموعه نیز می تواند دلیل مونتاژ بد توپی چرخ باشد. این قطعه چرخ ماشین صدایی شبیه به صدای اصطکاک فلز به فلز تولید می کند. این صدا به دلیل عدم روانکاری در بلبرینگ، یاتاقان نامناسب یا ترک خوردگی ایجاد می شود.

تشخیص اینکه کدام بلبرینگ فقط در اثر صدا آسیب دیده است دشوار است. با این حال، اگر دیدید که مجموعه توپی چرخ جانبی شکسته شده است، هر دو طرف را در همان محور تعویض کنید.

علاوه بر این، می‌تواند دلایل دیگری نیز برای صداهای جیرجیر از خودروی شما وجود داشته باشد. بنابراین، خودروی خود را بر اساس آن بررسی و تعمیر کنید.

 نحوه گرفتن فرمان هنگام دور زدن  آموزش رانندگی  گرفتن فرمان با یک دست  کنترل فرمان خودرو  دانستنی های فنی خودرو  آزمون عملی رانندگی

لرزش فرمان

یک بلبرینگ چرخ فرسوده در مجموعه توپی فرمان را به لرزش در می آورد

هنگامی که فرمان شروع به لرزش در سرعت های پایین می کند، توپی چرخ را بررسی کنید. توپی چرخ آسیب دیده همچنین می تواند باعث شل شدن فرمان در هنگام رانندگی در جاده، به خصوص هنگام پیچیدن شود. این معمولاً به دلیل فرسودگی بلبرینگ چرخ در مجموعه توپی است. ماشین شما فرمان .

چرخ ها با چرخش صدای کلیک-کلیک فزاینده ای منتشر می کنند

در نهایت، اگر صدای کلیکی را می شنوید که با شتاب گرفتن خودرو، سرعت آن افزایش می یابد، این نیز می تواند مشکلی در مجموعه توپی چرخ باشد. در این حالت، کالیپر ترمز به سمت بالا و پایین حرکت می کند و با حرکت خودرو در خیابان به بالای چرخ ها برخورد می کند. این به این دلیل است که بلبرینگ مجموعه توپی چرخ شکسته است.

پلیس راهور ناجا انواع جریمه های رانندگی جریمه صحبت با تلفن همراه استعلام جریمه های رانندگی جریمه دوبرگی چیست جریمه تسلیمی چیست جریمه الصاقی چیست اخبار راهنمایی و رانندگی

مشکل در اعمال ترمز

ممکن است در اعمال ترمز با مشکل مواجه شوید

روتور ترمز همچنین می تواند به دلیل خراب بودن توپی چرخ دچار لرزش شود. از این رو، هنگام اعمال ترمز، پیستون کالیپر به داخل سوراخ خود برمی گردد. به همین دلیل است که توقف یا کشیدن وسیله نقلیه به یک طرف سخت می شود. دارید یا خیر تعویض لنت و روتور ترمز هنگام مواجهه با صدای جیغ، ضربان و جیرجیر از روی پدال

ممکن است کنترل وسیله نقلیه خود را از دست بدهید

یکی از علائم اصلی خرابی توپی چرخ، از دست دادن کنترل خودرو در حین رانندگی است. این ممکن است به این دلیل رخ دهد که یاتاقان چرخ چرخ را روی یک محور در حال حرکت نگه می‌دارد و اگر یاتاقان آسیب ببیند، ممکن است نتواند محور را حفظ کند. این می تواند بسیار خطرناک باشد، به خصوص زمانی که با سرعت بالا رانندگی می کنید.

سایر علائم بد بودن بلبرینگ توپی چرخ

 علائم خرابی توپی چرخ  تعویض توپی چرخ پژو 206  توپی چرخ چیست  مفصل توپی چرخ چیست  توپی چرخ جلو پژو پارس  آموزش تعویض بلبرینگ چرخ سمند  توپی چرخ جلو 405  تعویض توپی چرخ سمند  آموزش جلوبندی خودرو  قطعات خودرو

علائم توپی چرخ بد نیز می تواند در طول تعمیر و نگهداری شناسایی شود. اغلب اوقات، هنگام چرخاندن چرخ ها در حین تعمیر و نگهداری ترمز، چرخش لاستیک یا حتی در تعویض روغن که خودرو معلق است، این علائم توسط یک متخصص متوجه می شود.

هنگامی که وسیله نقلیه روی آسانسور است و چرخ هنوز محکم به توپی چرخ متصل است، مجموعه چرخ هنگام کشیده شدن به طرفین یا بالا و پایین می چرخد. این نشانه شکستگی توپی چرخ است و باید فوراً تعویض شود. باز هم، مجموعه های توپی چرخ شکسته باید به صورت جفت در همان محور تعویض شوند.

سفت کردن نادرست پیچ‌هایی که چرخ را به توپی متصل می‌کنند نیز می‌تواند باعث خم شدن یا شل شدن چرخ شود و منجر به تصادف شود. از این رو، مهم است که در خرید توپی چرخ مناسب برای وسیله نقلیه در حال سرویس دقت کنید. قبل از بیرون آوردن آن در جاده، حتما بلبرینگ چرخ آن را بررسی کنید.

با این کار، راهنمای خود را در مورد علائم خرابی توپی چرخ به پایان می‌رسانیم. رانندگی با بلبرینگ چرخ بد بسیار خطرناک است، بنابراین، مطمئن شوید که این علائم را بررسی کرده و در صورت نیاز توپی چرخ را تعویض کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.