12 بررسی ضروری برای نگهداری خودرو که حتما باید انجام دهید

0

تعدادی از تعمیر و نگهداری خودرو که می‌توانید هم در اطراف خودرو و هم زیر کاپوت آن انجام دهید تا به حفظ وضعیت خوب آن و جلوگیری از خرابی .

تحقیقات RAC^ نشان داد که فقط یک پنجم از رانندگان (19٪) می گویند که همیشه ماشین های خود را برای سفر “آماده به جاده” بررسی می کنند و این امر احتمال خرابی را افزایش می دهد. نیمی از رانندگان (51٪) گفتند که گاهی اوقات قبل از حرکت اتومبیل خود را چک می کنند، اما 30٪ نگران کننده گفتند که هرگز این کار را نمی کنند. بنابراین اهمیت صرف زمان برای بررسی روغن، مایع خنک کننده و لاستیک خودروهای خود را برای اطمینان از سفرهای بدون دردسر تا حد امکان به مردم یادآوری می کند.

صرف پنج دقیقه برای انجام این بررسی‌های ساده هر چند هفته یکبار – و مطمئناً قبل از یک سفر طولانی یا MOT – می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما شود، البته به حفظ امنیت شما در جاده‌ها کمک نمی‌کند.

هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پژو 405 کاهش استهلاک خودرو کاهش هزینه تعمیرات خودرو تعمیر و نگهداری خودرو مراقبت از خودرو افزایش طول عمر خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش سرویس و نگهداری خودرو

برای ساده نگه داشتن همه چیز، در اینجا 12 بررسی ساده خودرو وجود دارد که می توانید امروز انجام دهید تا خودروی خود را ایمن در جاده و در سمت راست قانون نگه دارید. برای شروع کار، در اینجا گشت RAC مت وودبریج است که چهار چک ساده زیر کاپوت را نشان می دهد:

وقتی صحبت از جلوگیری از خرابی می شود، مخفف FORCES را که مخفف F uel، O il، R ubber، C oolant، E lectrics، S creen wash است.

1. سوخت خودرو

بررسی کنید که برای سفرتان سوخت زیادی در باک خود دارید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چند نفر سوختشان تمام می شود، به خصوص در هوای سخت زمستان.

نگران تمام شدن هستید؟ در اینجا راهنمای ما برای صرفه جویی در سوخت است .

2. روغن موتور و گیربکس و ترمز و هیدرولیک

گشت‌های ما سطح روغن هر وسیله نقلیه‌ای را که حضور می‌یابند بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که یکی از هر سه خودرو به طور خطرناکی پایین است. این می تواند باعث خرابی شود و در صورت حل نشدن موتور منجر به آسیب فاجعه بار شود.

سطح روغن خود را بین حداقل و حداکثر علامت روی میله اندازه گیری خودرو خود بررسی کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

اگر نمی دانید چه نوع روغنی را باید استفاده کنید، به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا با فروشنده محلی خود صحبت کنید.

سرویس، تعمیر یا MOT؟

 ترکیدن لاستیک تیوبلس  ترکیدن لاستیک سمند  ترکیدن لاستیک کامیون  ترمز کردن هنگام ترکیدن لاستیک  خطرات ترکیدن لاستیک  علت ترکیدن لاستیک پژو  علت ترکیدن لاستیک ماشین  ترکیدن لاستیک رینگ اسپرت  افزایش طول عمر لاستیک  مجله مکانیک  دانستنی های فنی خودرو

3. بررسی لاستیک ها

وقتی صحبت از لاستیک می شود، لاستیک ها و تیغه های برف پاک کن به طور منظم بررسی کنید.

لاستیک‌های خود را از نظر ساییدگی و پارگی کلی، شکاف یا برآمدگی و عمق . حداقل سطح آج 1.6 میلی متر است، اگرچه در زمستان توصیه می شود که 3 میلی متر آج لاستیک داشته باشید تا به کشش و چسبندگی کمک کند.

فشار صحیح را در لاستیک‌های خود بررسی کنید و در صورتی که باد کردن صحیح را نمی‌دانید، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.

تیغه های برف پاک کن خود را بررسی کنید زیرا این تیغه ها برای همیشه دوام نمی آورند و به دلیل شکاف و ترک نیاز به تعویض دارند.

در زمستان، می توانید با قرار دادن یک ورقه نازک پلاستیکی یا پارچه، بین تیغه های برف پاک کن و شیشه جلو، از یخ زدن تیغه های برف پاک کن خود روی شیشه جلو جلوگیری کنید. یا می توانید قبل از روشن کردن موتور از یخ زدا یا آب گرم استفاده کنید تا آنها را آزاد کنید.

4. سیستم خنک کننده خودرو

سطح مایع خنک کننده خودرو خود را بررسی کنید . آخرین چیزی که نیاز دارید موتور یخ زده یا داغ شدن بیش از حد ماشینتان است.

اگرچه این یک سیستم مهر و موم شده است و نیازی به شارژ کردن ندارد، همیشه باید دوباره چک کنید، به خصوص قبل از یک سفر طولانی.

وقتی موتور سرد است سطح مایع خنک‌کننده خود را بررسی کنید و در کتابچه راهنمای خود به دنبال مایع خنک‌کننده و ترکیب مناسب برای استفاده در صورت نیاز به شارژ باشید.

5. برق خودرو

برق زیادی در ماشین شما وجود دارد – از چراغ های جلو و مه شکن گرفته تا باتری شما – و همه آنها باید به طور مرتب بررسی شوند تا شما ایمن باشند.

از شخص دیگری بخواهید دور ماشین قدم بزند و مطمئن شوید که همه چراغ‌های شما کار می‌کنند، حتی چراغ‌های شماره‌گذاری، زیرا ممکن است به دلیل داشتن یک ثبت نام که دیده نمی‌شود جریمه شوید.

همچنین باید باتری خود را چک کنید و مطمئن شوید که پایانه ها تمیز و محکم هستند (هر گونه خوردگی را با آب داغ تمیز کنید و ژله نفتی بزنید) و موتور به درستی روشن شود.

اگر وقتی کلید را می‌چرخانید، موتورتان برای روشن شدن مشکل داشت، باتری را در گاراژ چک . اگر باتری شما بیش از چهار سال عمر دارد، ممکن است عمر آن به پایان برسد و شما را ناامید کند.

هنگامی که باتری خود را آزمایش می کنید ، از آنها بخواهید سیستم استارت و شارژ را بررسی کنند و اینکه آیا چیزی باتری شما را خالی می کند یا خیر – این کار تصویر بهتری از سلامت کلی الکتریکی خودرو شما ارائه می دهد.

دانستن اینکه چگونه لامپ های خود را چک کنید برای صاحبان خودرو بسیار مهم است – بنابراین در بالای آن باشید.

اگر تست باتری خود را انجام می دهید از آنها بخواهید سیستم شارژ و تخلیه باتری شما را بررسی کنند – این تصویر بهتری از سلامت الکتریکی کلی ماشین شما ارائه می دهد.

گشت‌های RAC ما هر زمستان با بیش از 400000 خطای مربوط به باتری برخورد می‌کنند، زیرا هوای سرد عوارض خود را بر باتری‌های قدیمی‌تر خسته می‌زند و شرایط مرطوب و یخ باعث تخریب برق می‌شود. باتری ها باید در شرایط سرد بسیار سخت تر کار کنند و تقاضای بیشتری از تجهیزات الکتریکی اضافی مانند چراغ ها و بخاری را تحمل می کنند.

6. شستشوی صفحه نمایش

سطح شستشوی صفحه نمایش خود را در مخزن زیر کاپوت بررسی کنید، در صورت لزوم با یک افزودنی شستشوی صفحه نمایش با کیفیت یا پیش مخلوط پر کنید، که می توانید آن را در اکثر پمپ بنزین ها انتخاب کنید.

شستشوی صفحه نمایش در تمام طول سال مهم است. در زمستان برف و شن باعث کثیف شدن شیشه‌های جلو می‌شوند، در حالی که در تابستان حشرات و گرده‌ها به راحتی می‌توانند دید شما را آلوده کنند – بنابراین هرگز بررسی سطوح خود را به تعویق نیندازید.

به غیر از بررسی های حیاتی FORCES ، همچنین ارزش دارد چند بررسی اضافی تعمیر و نگهداری خودرو را در سایر قسمت های وسیله نقلیه خود انجام دهید تا عمر آن را افزایش دهید و از خرابی جلوگیری کنید.

7. فیلتر هوای موتور

فیلتر هوای معیوب یا گرفتگی می‌تواند بازده سوخت شما را کاهش دهد و منجر به کاهش قدرت موتور شود، به همین دلیل است که مکانیک‌ها توصیه می‌کنند هر 12 ماه یا 12000 مایل، هر کدام زودتر آن را تعویض کنید.

اگر فکر می‌کنید فیلتر شما نیاز به بررسی یا تعویض دارد، کافی است فیلتر را (معمولاً در یک جعبه سیاه زیر کاپوت) بیابید و آن را بردارید و قبل از قرار دادن فیلتر و بستن جعبه آن را یادداشت کنید.

دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را برای دستورالعمل ها بررسی کنید.

8. شمع (فقط موتورهای بنزینی)

بیشتر یک جایگزینی است تا چک کردن، اما شمع ها برای کارکرد موتور شما ضروری هستند – یک یا چند شمع معیوب باعث سوختن ناقص موتور می شود، بنابراین ارزش دانستن نحوه تعویض آنها را دارد.

به طور کلی، شمع ها باید هر 30000 مایل یا بیشتر تعویض شوند و اگر بخواهید خودتان آنها را تعویض کنید، به ابزار مناسب نیاز دارید. همچنین کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید یا با یک فروشنده مشورت کنید تا بررسی کنید که امکان تعویض DIY وجود دارد.

9. ترمز ماشین

گران قیمت یا خرابی های احتمالی تعمیر، حفظ آنها ضروری است تعمیرات .

با بررسی سطح روغن ترمز شروع کنید و اگر پایین است، آن را پر کنید – دفترچه راهنمای خودرو خود را برای مشخصات صحیح مایع بررسی کنید مراقب باشید زیرا روغن ترمز خورنده است و اگر مطمئن نیستید، از یک متخصص حرفه ای برای بررسی آن استفاده کنید .

روغن ترمز باید در فواصل مسافت پیموده شده مشخص تعویض شود – دوباره، دفترچه راهنمای خود را برای جزئیات خدمات بررسی کنید.

10. تهویه مطبوع

چه هوای بیرون 35 درجه باشد و چه به سختی انجماد را می شکند، ضروری است که واحد تهویه مطبوع شما به طور کامل کار کند. با این حال، به غیر از بررسی های بصری لوله کشی، چیزهای زیادی برای بررسی خودتان وجود ندارد.

سرویس سیستم تهویه مطبوع باید توسط یک فرد ذیصلاح با تجهیزات صحیح انجام شود. یک شکایت معمولی زمانی است که تهویه مطبوع در روزهای گرم تابستان به اندازه کافی احساس خنکی نمی کند، ممکن است نشان دهنده این باشد که سیستم نیاز به گازگیری مجدد دارد – تجهیزات تخصصی لازم است و بنابراین باید به یک مرکز خدمات مجاز

11. فضای داخلی

هیچ کس دوست ندارد خودروی خود به عنوان “پرش روی چرخ” شناخته شود، بنابراین با تمیز کردن داخلی معمولی ، تمیز کردن جای پای خود، پاک کردن داشبورد خود و نگه داشتن فقط وسایل ضروری در صندوق عقب، همه چیز را تمیز نگه دارید.

این فقط در مورد یک عجایب منظم نیست، یک فضای داخلی تمیز همچنین شما را در جاده ها ایمن نگه می دارد – شما نمی خواهید بطری های دور ریخته شده به طور خطرناکی زیر پدال های شما بچرخد.

12. نمای بیرونی

بیرون ماشین خود را با شستشوی منظم تمیز نگه دارید . اگر این کار را با دست انجام می‌دهید، روی چراغ‌های جلو، چراغ‌های ترمز و پلاک‌ها تمرکز کنید زیرا به شما کمک می‌کنند در جاده‌ها دیده شوید و دیده شوید.

تمام پنجره ها را همیشه تمیز و تمیز نگه دارید. علاوه بر ناامن بودن، شیشه جلوی نجس که دید شما را از جاده محدود می کند، می تواند شما را به دلیل رانندگی در شرایط خطرناک جریمه کند. نظافت خودرو بخش مهمی از داشتن وسیله نقلیه است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.