علت روشن شدن چراغ ایربگ پراید و تیبا ونحوه خاموش کردن

0

مکانیک وعیب یابی خودرو:

قیمت محصولات سایپا قیمت تیبا قیمت پراید قیمت پراید 111 قیمت رنو پارس تندر قیمت رنو ساندرو قیمت سراتو قیمت ساینا قیمت چانگان

ایربگ سنسور مدار پراید تیبا

خطای مقاومت کیسه هوا و یا همان ایربگ خطایی است که اکثرا روی خودروهای پراید و تیبا دیده میشود.

این خطا که مربوط به مقاوت ایربگ می باشد باعث میشود چراغ ایربگ روشن شود. این مشکل در اثر  ترمز شدید،  تصادف های سپر به سپر خیلی جزئی و نوسانات برق خودرو پیش میاید و حتی موقع تعمیر فرمان ،دسته راهنما و میزان فرمان روشن می شود.

تعمیرات تخصصی مرسدس بنز باز کردن ایربگ مرسدس بنز تعمیرگاه مرسدس بنز در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر بنز باز کردن ایربگ ماشین تعمیر خودرو اجزای ایربگ علت روشن شدن چراغ ایربگ

برای رفع مشکل اول خطا را پاک میکنیم.

معمولا با پاک کردن خطا مشکل حل میشود

اما در صورتی که مشکل حل نشد به روش زیر عمل کنید.
قاب فرمان را باز کنید.

یک سوکت زرد رنگ زیر فرمان قرار گرفته است. این سوکت را برای ۳۰ ثانیه جدا میکنیم
سوکت را وصل میکنیم.

خطا را پاک میکنیم.
اگر با این روش هم خطا برگشت به این معنی است که مقاومت ایربگ سوخته است.

آموزش نکات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو زمان تعویض روغن کیا اپتیما زمان تعویض روغن موتور پراید

بررسی کیفیت روغن موتور

یک روش ویژه برای بررسی کیفیت روغن موتور وجود دارد. برای این کار ابتدا موتور ماشین را حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه گرم کنید. سپس میله اندازه گیری روغن موتور را خارج کنید و چند قطره از روغن را بر روی یک کاغذ بریزید. حال ورق کاغذ را در یک جای گرم قرار دهید و حدود ۲ ساعت منتظر بمانید تا خشک شود. سپس نتیجه را بررسی کنید.

اگر لبه های لکه صاف بود نشان دهنده این است که در روغن آب یا مایع دیگری وجود ندارد و روغن خوب است.
اگر مرکز لکه تیره و خاکستری رنگ بود بدانید که روغن کثیف است و وقت آن رسیده که آن را تعویض کنید.
اگر قطعات فلزی بر روی کاغذ مشاهده کردید به این معناست که برخی از قطعات داخلی خودرو آسیب دیده است. از روغن با کیفیت پایینی استفاده می کنید.
همچنین اگر در لکه دایره های خاکستری رنگ و روشن مشاهده کردید به این معناست که در روغن ذراتی وجود دارد که از بین نمی روند و روغن باید تغییر کند.

علت خرابی وایر شمع

دلایل ضعیف بودن جرقه شمع چیست؟

جرقه ممکن است به چند دلیل زیر ضعیف با شد و یا وجود نداشته باشد:

اگر شمع یا وایرها پوسیده باشند، جرقه ضعیف خواهد بود.

اگر وایر قطع یا از بین رفته باشد یا اگر سیستم به درستی کار نکند و جرقه را به وایرها نفرستد، باز جرقه ای نخواهیم داشت.

اگر جرقه زودتر یا دیر تر از زمان استاندارد در سیکل اتفاق بیافتد (تایمینگ نبودن سیستم جرقه زنی) و سوخت در زمان صحیح مشتعل نشود، این می تواند دلیل بیشتر مشکلات باشد.

آوانس و ریتارد دلکو تعویض دلکوی پراید دلکو چیست معایب دلکو چیست تعمیر پراید کاربراتوری تک کار کردن موتور علت تقه زدن موتور ماشین علت روشن نشدن پراید کاربراتوری علت قدرت نداشتن موتور علت پس زدن موتور

مواردی که می توانند ایجاد مشکل کنند. برای مثال:

اگر باتری از کار افتاده باشد موتور روشن نمی شود.

اگر یاتاقان های که موجب می شوند که میل لنگ آزادانه بچرخد از کار بیافتد، میل لنگ نمی تواند بچرخد و موتور روشن نمی شود.

اگر سوپاپ ها در زمان درستی، یا اصلا باز و بسته نشوند و هوا و گازهای خروجی نتوانند وارد و خارج شوند، موتور روشن نمی شود.

اگر جسمی شبیه توپ به لوله اگزوز چسبیده باشد و گازهای خروجی نتوانند بیرون بروند موتور روشن نمی شود.

اگر روغن وجود نداشته باشد پیستون نمی تواند آزادانه در داخل سیلندر بالا و پائین برود، در نتیجه گیر می کند.

قیمت تسمه تایم بوش قیمت تسمه تایم 206 قیمت بلبرینگ تایم پژو قیمت تسمه تایم 206 تیپ 5 قیمت لوازم یدکی قیمت تسمه تایم قیمت تسمه تایم پژو 405 ایساکو قیمت تسمه تایم سمند ef7
تسمه تایم لاستیک

اکثر خودروهای امروزی از تسمه تایم لاستیکی برای به گردش در آوردن میل سوپاپ (ها) و واتر پمپ ‏استفاده می کنند.

در گذشته خودروها به جای تسمه از زنجیر استفاده می کردند که جز در مواقعی که آسیب ‏جدی به موتور وارد نشده بود نیازی به سرویس نداشتند ولی تسمه تایم در فواصل زمانی معینی نیاز به ‏تعویض دارد.

البته هنوز در بعضی خودروها مانند مزدا 3 و ماکسیما زنجیر تایم به جای تسمه استفاده می ‏شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.