علائم جلوی داشبورد پژو 405 چیست ؟

0

کدام چراغ ها جلوی کیلومترشمار و روی داشبورد پژو 405 می باشد .

آموزش مکانیک و برق خودرو دور موتور 206 در حالت درجا نوسان دور موتور پراید گاز خوردن ماشین در حالت خلاص آموزش عیب یابی ماشین

1- لامپ اخطار آب(نور قرمز):

چنانچه این لامپ روشن گردد لازمست تا اتومبيل متوقف گردد اما نبایستی موتور را خاموش کرد بلکه باید با ریختن آب روی رادیاتور به خنک شدن سریع موتور کمک کرد و درب رادیاتور را به هیچ وجه باز نکنید تا موتور حنک شود و بعد بوسیله ی یک تکه پارچه درب رادیاتور را به آرامی باز کنید و مواظب باشید آب جوش به سر و صورتتون نریزه و باعث سوختگی بشه.

2- لامپ اخطار فشار روغن(نور قرمز):

درصورت روشن شدن موتور را خاموش کنید و به رفع عیب آن اقدام نمائید.

3- لامپ اخطار نور پائین و چراغهای کوچک (نورسبز):

این لامپ با روشن شدن چراغهای نور پائین یا کوچک روشن می شود.

4- لامپ اخطار لنت(نور قرمز):

در هنگامی که ضخامت لنت ترمز چرخهای جلو از حد نرمال کمتر شود، این چراغ روشن می گردد بنابراین بایستی نسبت به تعویض لنت اقدام نمود.

5- لامپ اخطار نور بالا(نورآبی):

با روشن کردن چراغهای نور بالا روشن می شود.

6- لامپ اخطار شارژ دینام(نورقرمز):

بلافاصله با بکار افتادن استارت روشن و پس از رسیدن به دور کامل موتور خاموش می شود و اگر خاموش نشد نشانه ی عیب در مدار شارژ(دینام)یا پاره شدن تسمه دینام است،

7- لامپ اخطار کاهش بنزین باک(نور زرد):

در صورتیکه حجم بنزین موجود در باک خودرو از 8 لیتر کمتر باشد این چراغ روشن می گردد که با شارژ بنزین در باک خاموش میشود و اگر با شارژ بنزین خاموش نشد باید رفع عیب شود.

8- لامپ اخطار راهنما یا فلاشر(نور سبز):

هنگام استفاده از چراغهای راهنما روشن می شود.

9- درجه حرارت آب(شاخص دمای سیستم خنک کننده):

قرار گرفتن عقربه در سمت چپ حرارت سنج(سیاه)نشانه ی سردی آب و قرارگرفتن آن در سمت راست(قرمز)نشانه ی گرم بودن آن است.درحالت عادی موتور عقربه حدوداً در وسط قرارمی گیرد.

10- سرعت سنج و کیلومتر شمار:

صفحه ی سرعت سنج علاوه بر نشان دادن میزان سرعت اتومبيل کل مسافت پیموده شده و نیز مسافتی راکه درهر بار رانندگی پیموده می شود به طور جداگانه ثبت می نماید.

11- صفرکن کیلومتر:

برای ثبت و یادداشت مسافت دکمه را به داخل فشار داده و چند ثانیه نگهدارید تا عدد صفر شود. پس از آن مسافت پیموده شده روی صفحه کیلومتر شمار خوانده می شود.

12- دورسنج موتور:

دورسنج موتور را برحسب RPM(دوردردقیقه)نشان می دهد.
اخطار: هرگزعقربه به ناحیه خطر(بالای 5500 دور دردقیقه ) وارد نشود.

13- درجه ی میزان شارژ باطری:

در صورتیکه اندازه ی شارژ باطری زیاد باشد عقربه به طرف علامت مثبت(+)و چنانچه اندازه ی شارژ کم باشد به طرف علامت منفی(ـ)حرکت می کند.
توجه: کم شارژ شدن و یا شارژ بیش ازحد باتری موجب خرابی آن می شود.

14- درجه ی بنزین:

مقدار بنزین داخل باک را نشان می دهد و پس ازباز شدن سوئیچ موتور شروع به کارمی کند.

15- درجه ی فشار روغن:

مقدار روغن موجود در کارتر را تعیین نمی کند بلکه کیفیت کار پمپ روغن و کانالهای روغن را مشخص می کند و اگر درجه ی فشار کم نشان دهد یا اصلا کار نکند باید فورا موتور را خاموش و علت را بررسی و بر طرف نمود. ضمنا خودروهای پیکان مجهز به چراغ روغن می باشد که در صورت روشن شدن باید از حرکت خودداری و علت را جستجو کرد.

16-لامپ اخطار باز بودن درب ماشین:

این چراغ وقتی که درب های ماشین و کاپوت و صندوق عقب باز باشد روشن می ماند تا راننده قبل از حرکت از بسته بودن درب ها اطمینان حاصل نماید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.