مفهوم مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی چیست؟

0

لامبورگینی به‌خاطر عرضه وسایل نقلیه ایرودینامیکی کارآمد و چابکی بالاتر مجهز به موتورهای قدرتمند شناخته شده است. لامبورگینی برای اطمینان از رسیدن خودروهای خود به حداکثر سرعت، طراحی، موتور و مواد ساخت خودرو را آزمایش کرده است. گفتنی است، اخیرا لامبورگینی از LB744 با شاسی مونوکوک فیبر کربنی رونمایی کرده است. شاسی کربن یک گام فراتر در خودروهای پرسرعت است، زیرا باعث کاهش وزن خودرو و افزایش دینامیک رانندگی می شود.

مونوکوک فیبر کربن چیست؟

مونوکوک فیبر کربن نوعی شاسی است که در خودروهای با چابکی بالاتر استفاده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، شاسی از فیبر کربن ساخته شده است که آن را بادوام، سفت تر و سبک تر می کند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی و تأثیر آن بر عملکرد خودرو بیندازیم.

کانسپت مونوکو فیبر کربن

سال 2023 شصتمین سالگرد تولید لامبورگینی است. برای جشن گرفتن شش دهه موفقیت، لامبورگینی از عرضه سری مدل LB744 خبر داد. برای اولین بار در تاریخ لامبورگینی ، این برند خودروی هیبریدی پلاگین (PHEV) را با موتور V12 روانه بازار کرد.

لامبورگینی تضمین می کند که LB744 PHEV به تمام ویژگی های امضای این برند مجهز خواهد بود. بنابراین، در کنار یک موتور قدرتمند، این خودرو به یک “مونوفوزلاژ” مجهز شده است.

Monofuselage یک شاسی الهام گرفته از هوانوردی است که از فیبر کربن ساخته شده است. شاسی مونوکوک از فیبر کربن کوتاه با استفاده از فناوری فورج کامپوزیت تهیه شده است. با توجه به فناوری کامپوزیت، ساختار سبک، کارآمد و پایدار است.

مفهوم مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی چیست؟

اعتبار تصویر: Youtube.com/Lamborghini. لامبورگینی اخیراً مونوکوک فیبر کربنی را معرفی کرد که به طور قابل توجهی بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد

تاثیر مونوکوک فیبر کربن بر عملکرد خودرو

مونوکوک فیبر کربنی تک بدنه جدید لامبورگینی در LB744 مجهز به موتور V12 برای افزایش عملکرد کلی آن استفاده شده است. گفته می شود، شاسی فیبر کربن به طور قابل توجهی بر عملکرد کلی خودرو تأثیر می گذارد.

در اینجا ما تأثیر مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی را بر وسایل نقلیه فهرست کرده ایم.

کاهش وزن

مونوکوک فیبر کربن بر خلاف مونوکوک تهیه شده از فلزات و آلیاژها از نظر وزن سبک تر است. کاهش وزن قابل توجه وسایل نقلیه به دستیابی به حداکثر سرعت با مصرف انرژی کمتر کمک می کند. از آنجایی که جدیدترین LB744 یک PHEV ، وزن سبک تر کارایی آن را به سطح بالاتری می برد.

سفتی تقویت شده

شاسی سفت بخش مهمی از خودروهای پرسرعت است. هر چه شاسی سفت تر باشد، گشتاور بیشتری تولید می شود. علاوه بر این، هندلینگ خودرو و کیفیت سواری را با کاهش لرزش موتور افزایش می دهد.

بهبود ایمنی

مونوکوک فیبر کربن برای جذب و توزیع یکنواخت انرژی طراحی شده است. گفته می شود، در صورت برخورد، انرژی از هم جدا می شود و آسیب کمتری به خودرو وارد می کند. احتمال کمتر تغییر شکل، سرنشینان را از صدمات جدی در صورت تصادف محافظت می کند.

آیرودینامیک بهتر

مونوکوک فیبر کربن را می‌توان با برش‌ها و لبه‌های دقیق شکل داد و در نتیجه یک خودروی آیرودینامیکی کارآمد ایجاد کرد. افزایش آیرودینامیک خودرو باعث کاهش نیروی کشش می شود که منجر به افزایش راندمان موتور و عملکرد خودرو می شود.

مفهوم مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی چیست؟

مونوکوک فیبر کربن به کارآمدتر کردن خودروها از نظر آیرودینامیکی کمک می کند

پایدارتر

به طور کلی، قطعات فیبر کربنی خودرو به دلیل فرآیند ساخت و دفع، پایدار محسوب نمی‌شوند. با این حال، مونوکوک فیبر کربنی تک بدنه جدید لامبورگینی با استفاده از فناوری فورج کامپوزیت تولید می شود. فناوری کامپوزیت پایدار است، زیرا انرژی کمتری مصرف می کند و مواد زائد کمتری تولید می کند.

سوالات متداول

مونوکوک فیبر کربن چیست؟

مونوکوک فیبر کربن نوعی شاسی است که در خودروهای با چابکی بالاتر استفاده می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، شاسی از فیبر کربن ساخته شده است که آن را بادوام، سفت تر و سبک تر می کند.

در چه خودروهایی از کربن مونوکوک استفاده می شود؟

در ابتدا، مونوکوک فیبر کربن در فرمول 1 و اتومبیل های اسپرت استفاده می شد. با این حال، اکنون در خودروهای اسپرت قانونی خیابانی نیز استفاده می شود.

قاب لامبورگینی از چه موادی ساخته شده است؟

قاب لامبورگینی از فیبر کربن ساخته شده با استفاده از فناوری فورج کامپوزیت ساخته شده است.

همه اینها در مورد مونوکوک فیبر کربنی لامبورگینی بود که به عنوان یک گام انقلابی در وسایل نقلیه با سرعت بالاتر در نظر گرفته می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.