وانت بار ساینا به بازار می آید + تصاویر

0

طبق اخبار رسیده، سایپا برنامه دارد در آینده ای نزدیک، نسخه پیکاپ ساینا و کوییک را با نام سایپا ۲۵۱ روانه بازار کند.

سایپا ۲۵۱ پروژه ای‌ست که در زمان مدیریت سلیمانی و تحت عنوان سایپا سپهر مطرح شد. پیکاپی بر مبنای پلت فرم ۲۰۰ سایپا و در واقع، بزرگ تر از سایپا ۱۵۱. سایپا ۲۵۱ در حقیقت نسخه وانت شده همان ساینا، کوییک و حتا اطلس است.

سال گذشته و در خلال نمایشگاه تحول صنعت بود که اولین رندرهای وانت جدید سایپا تحت عنوان سپهر رؤیت شد و حالا مدیر صادرات سایپا دم از ارسال این خودرو به روسیه می زند، که البته این حرف، خود جای سؤال و ابهام دارد. در شرایطی که صادرات خودرویی چون شاهین به روسیه عملاً منتفی شده است، این خودروساز چه امیدی به وانت ۲۵۱ دارد! دوم این که از این خودرو هنوز حتا یک نسخه پروتوتایپ نیز دیده نشده است، چه رسد به نمونه تولید انبوه. با این تفاسیر، باز چه‌طور سخن از صادرات این پروژه به میان می آید؟

در نمای جلو شاهد بازطراحی پوزه ساینا و کوییک هستیم و باید گفت نمای جلوی این خودرو، حداقل در رندرها، نسبت به دو خودروی نام‌برده که در بازار به وفور رؤیت می شوند، زیباتر و منطقی تر است.

پیکاپ ساینا سایپا ۲۵۱

دستگیره‌های خودرو از نوع ایزی اوپن هستند و روف رک و آینه‌ های کناری طرح خودروهای اطلس و سهند نیز از دیگر ویژگی های ۲۵۱ به حساب می آیند. نکته ای که در این خودرو مشاهده می شود این است که کابین جلو قدری کشیده شده است تا فضای دو صندلی در راستای طولی خودرو افزایش یابد و به این ترتیب، قطعاً این پیکاپ نسبت به ۱۵۱، سواری راحت تری خواهد داشت.

در خصوص فضای داخلی ۲۵۱ هنوز مشخص نیست که از داشبورد ساینا و کوییک برای آن استفاده خواهد شد یا داشبورد اطلس و سهند روی آن نصب می شود، اما با توجه به این که این خودرو در دسته خودروهای کار و تجاری سبک قرار گرفته است و باید تا حد ممکن ارزان سازی شود، احتمالاً شاهد نصب داشبورد ساینا روی این خودرو باشیم.

امکانات احتمالی

از امکانات ایمنی و رفاهی احتمالی این خودرو می توان به مواردی همچون دی لایت، روف رک، شیشه بالابر برقی، مانیتور (نسخه فول)، بلوتوث، سنسورهای پایش باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، دوربین دنده عقب (نسخه فول)، سنسور دنده عقب، سیستم ترمز ضد قفل، تنظیم برقی آینه های کناری، دو عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم راهنمای تعویض دنده ها و… اشاره کرد.

مشخصات فنی سایپا ۲۵۱

بر طبق شنیده ها، سایپا ۲۵۱ احتمالاً به پیشرانه M15 GSI در دو نوع بنزینی و گازسوز مجهز خواهد بود. موتور M15 GSI در نسخه بنزینی توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. در نسخه دوگانه سوز، قدرت موتور به ۷۷ اسب بخار، گصتاورش به ۱۱۶ نیوتن متر، تقلیل می یابد. گیریکس این خودرو هم از نوع ۵ سرعته دستی است. در پایان لازم به ذکر است که دیزاین رندرهای این مطلب توسط محمد مبینی صورت پذیرفته است.

منبع: اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.