معرفی فورد کوگا 2024

0

فورد از کوگا 2024 رونمایی کرد که با ظاهری تازه، خط مدل اصلاح شده و فناوری جدید به روز شده است. این مدل محبوب با چهار پیشرانه شامل دو هیبریدی و یک هیبریدی پلاگین ارائه می شود.

قیمت کوگا تیتانیوم از 32080 پوند شروع می شود که از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 150 اسب بخار بهره می برد. تجهیزات استاندارد شامل چراغ های جلو LED، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین معکوس و صفحه نمایش لمسی مرکزی 13 اینچی جدید است

مدل ۲۰۲۴ فورد کوگا، معادل نسخه آمریکایی فورد اسکیپ، به تازگی معرفی شده است. فورد این کراس اوور کامپکت خود را برای عرضه در بازارهای اروپا به روزرسانی کرده است.

افزوده شدن تریم اکتیو برای نخستین بار به فورد کوگا

برای نخستین بار، فورد کوگا در تریم اکتیو نیز عرضه می شود. در طراحی ظاهری این تریم روکش های اضافی بدنه همراه با بخش های نقره ای در کنار طراحی جدید جلو پنجره با رنگ سیاه براق جلب توجه می کنند.

این تریم با افزایش ارتفاع ۱۰ میلیمتری در محور جلو و ۵ میلیمتری در محور عقب گزینه ای توانمندتر نسبت به تریم پایه کوگا نیز محسوب می شود. فورد همچنین حالت رانندگی تریل را به کار گرفته است که واکنش دریچه گاز و کنترل کشش برای چسبندگی بیشتر روی گل و لای، شن و ماسه و سطوح نرم دیگر را تنظیم می کند.

در فضای داخلی خودرو، کوگا اکتیو دارای تزئینات چوبی تیره در داشبورد و پنل درها، همراه با تودوزی منحصر به فرد روی صندلی های قابل تنظیم در چندین جهت است.

عرضه فورد کوگا در چهار تریم در بازارهای اروپا

فورد کوگا ۲۰۲۴ در چهار تریم تیتانیوم، اس تی-لاین، اکتیو و اس تی-لاین اکس در اروپا عرضه می شود. تریم تیتانیوم برچسب قیمت ۳۲۰۸۰ پوند، اس تی-لاین ۳۷۳۸۰ پوند، اکتیو ۳۸۹۹۵ پوند و اس تی-لاین اکس ۳۹۶۷۰ پوند را یدک می کشند.

همه تریم های فورد کوگا ۲۰۲۴ به سامانه اطلاعات سرگرمی سینک ۴ با نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی مجهز هستند که با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی خوشه ابزار دیجیتال در پشت غربیلک فرمان همراهی می شود. با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، گرافیک نمایشگر پشت فرمان تغییر می کند. کنسول مرکزی با حذف بیشتر ابزارهای کنترل معمول پس از ادغام عملکردهای آنها در سامانه اطلاعات سرگرمی، ساده شده است

مدل پایه فورد کوگا ۲۰۲۴ به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. یک جعبه دنده دستی شش سرعته وظیفه انتقال نیرو به محور جلو را بر عهده دارد. همچنین سه گزینه هیبریدی که همگی از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی استفاده می کنند، در دسترس هستند.

خروجی نیروی دو مدل هیبرید (FHEV) چرخ محرک جلو برابر با ۱۷۷ اسب بخار و چهار چرخ محرک برابر با ۱۸۰ اسب بخار است.

مدل پلاگین هیبرید (PHEV) نیز به بسته باتری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده و قوی ترین نسخه محسوب می شود. نیروی خروجی در این مدل ۲۴۰ اسب بخار است. سامانه انتقال نیرو اتوماتیک تقسیم قدرت بروزرسانی شده در این مدل به کار گرفته شده است. ظرفیت بکسل نیز ۲.۱ تن عنوان شده است که از بهترین ها در کلاس خود محسوب می شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فورد کوگا پلاگین هیبرید برابر با ۷.۳ ثانیه است که نسبت به قبل حدود دو ثانیه سریع تر شده است. این مدل در حالت تمام الکتریکی می تواند ۶۹ کیلومتر را طی کند.

عصرایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.