وضعیت سهام های خودرویی در بورس

0

شاخص صنعت خودرو بیشترین افت در میان صنایع بورسی در هفته ای که گذشت

صنعت انبوه سازی کمترین افت و صنعت خودرو بیشترین افت را در هفته گذشته داشتند.

بورس اوراق بهادار یک بازار متشکل سرمایه ‌ای است که در آن سهام شرکت‌های خصوصی و دولتی طبق قانون خاصی خرید و فروش می‌شود و از سویی محلی برای جمع‌آوری پس‌انداز و نقدینگی بخش خصوصی به‌منظور انجام پروژه‌های سرمایه‌ گذاری بلندمدت است و مرجعی است برای مردم که وجوه مازاد خود را برای سرمایه‌ گذاری در شرکت ‌ها به‌ کار انداخته و از سود آن برخوردار شوند. بورس از طریق جذب و به‌ کار انداختن سرمایه‌ های راکد، حجم سرمایه ‌گذاری در جامعه را بالا میبرد. بورس بین عرضه‌ کنندگان و تقاضا کنندگان سرمایه ارتباط برقرار میکند و معاملات بازار سرمایه را تنظیم مینماید. همچنین با قیمت‌ گذاری سهام و اوراق بهادار تا حدودی از نوسان شدید قیمت‌ ها جلوگیری می ‌کند. با مقایسه بازدهی صنایع مختلف بورسی میتوان پی برد که کدام صنایع از رشد بازار جا مانده اند و یا کدام یک از آنها را برای فروش و سیو سود باید در واچ لیست گذاشت.

جدول زیر بازدهی صنایع مختلف بورس در هفته گذشته را به همراه نسبت قیمت به درآمد گروه نشان میدهد. با مقایسه بازدهی هر صنعت، متوجه میشویم که صنعت انبوه سازی با ۰.۶ درصد منفی کمترین افت و شاخص صنعت خودرو با ۶.۹ درصد منفی بیشترین افت را در هفته گذشته نسبت به سایر صنایع داشته اند. به غیر از صندوق های طلا که در دو هفته اخیر بازدهی چشمگیری داشتند، شاخص سایر صندوق ها با ۰.۶ درصد منفی این هفته را پشت سر گذاشتند.

بازدهی هفتگی| درصد گروه P/E تعداد نماد نام صنعت
-۰.۶ ۱۳۳ ۱۵۷ صندوق ها
-۳.۳ ۱۰ ۶۴ شیمیایی
۷.۵ ۵۵ سرمایه گذاری
-۴.۶ ۷.۲ ۴۹ فلزات اساسی
-۵.۵ ۹ ۴۶ دارویی
-۱.۵ ۸.۲ ۴۱ سیمان
-۶.۹ ۵.۲- ۳۸ خودرو
-۲.۹ ۴.۳ ۳۴ بیمه
-۶.۶ ۹.۵ ۳۳ محصولات غذایی
-۰.۴ ۳۳.۵ ۳۱ انبوه سازی
۱۳.۳ ۲۷ کانی غیر فلزی
-۲.۵ ۱۴ ۱۹ بانک
-۴.۸ ۲۵ ۱۸ رایانه
-۶.۳ ۹.۶ ۱۸ زراعت
-۴.۲ ۸.۷ ۱۸ حمل و نقل
-۲.۴ ۱۴ ۱۷ قند و شکر
-۳.۱ ۷.۹ ۱۷ کانه فلزی
-۲.۶ ۸.۲ ۱۷ ماشین آلات
۹.۴ ۱۴ عرضه برق
-۶.۴ ۵.۴ ۱۳ پتروشیمی
-۱.۸ ۱۷ ۱۲ لاستیک
-۴.۸ ۵.۵ ۷ هتل و رستوران
-۱.۶ ۳.۲ ۵ اطلاعات و ارتباطات
-۶.۳ ۷.۸ ۴ محصولات کاغذی

پر بازده ترین صنایع بورسی در هفته گذشته
شاخص گروه انبوه سازی با ۰.۴ درصد، صندوق ها ۰.۶ درصد، سیمان ۱.۵ درصد و ارتباطات نیز ۱.۶ درصد منفی، کمترین افت را میان صنایع بورسی در هفته گذشته داشتند.

کم بازده ترین صنایع بورسی در هفته گذشته
شاخص گروه خودرو با ۶.۹ درصد، محصولات غذایی ۶.۶ درصد، پتروشیمی ۶.۴ درصد و محصولات کاغذی و زراعت نیز با ۶.۳ درصد منفی، بیشترین افت را میان صنایع بورسی هفته گذشته داشتند.

از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا به امروز، نرخ بازده شاخص صنعت انبوه سازی ۲۲۳ درصد، شاخص صنعت سیمان ۱۷۷ درصد و شاخص کل بورس ۷۸ درصد میباشد. به نظر می آید به علت افزایش فروش و اهمیت مسکن باعث شده است تا صنعت ساختمانی در وضعیت بنیادی خوبی قرار بگیرد و در بورس نیز بازدهی بیشتری داشته باشد. از شرکت های بزرگ ساختمانی میتوان به ثامید، ثمسکن و ثغرب اشاره کرد.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.