مناسب ترین گریس برای زنجیر موتورسیکلت و دوچرخه چیست ؟

0

در این مقاله قصد داریم بهترین گریس برای زنجیر موتور را برای شما معرفی کنیم. همانطور که میدانید برای افزایش طول عمر و حرکت صحیح موتور سیکلت یا دوچرخه، بایستی از گریس معمولی یا گریس نسوز جهت کاهش اصطکاک و ساییدگی در حرارت های بالا و پایین استفاده نمود.

 سرویس زنجیر موتورسیکلت
 تعویض زنجیر چرخ موتورسیکلت
 گریس نسوز چیست
 گریس لیتیوم چیست
 انواع گریس نسوز
 پاره شدن زنجیر موتورسیکلت
 تعمیرات تخصصی موتورسیکلت

زنجیر موتور، قطعه ای فلزی است که وظیفه حفظ قدرت و انتقال نیروی محرکه را بر عهده دارد. در واقع زنجیر یا زنجیر تایم از اجزای مهم موتور است که روانکاری آن تاثیر بسزایی در کیفیت حرکت موتور دارد. بنابراین برای حفظ عملکرد زنجیر که مدام تحت تعمیر و تعویض قرار نگیرند، بایستی در زمان های مشخص روانکاری شود.

مناسب ترین گریس برای زنجیر موتور، روانکاری است که تحت شرایط سخت، دمای بالا، آلودگی و غیره دچار ریزش نشود. این گریس تمام استانداردهای لازم را دارا بوده و بهترین عملکرد را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه هم قصد داریم به دیگر کاربردهای این محصول اشاره کنیم که توسط برخی از صنعت گران استفاده شده و نتایج مطلوب دریافت شده است. همچنین می توانیم به روانکاری زنجیرهای غلطکی که در اکثر ماشین آلات صنعتی وجود دارد اشاره کنیم.

البته دما کاربردی گریس برای زنجیر موتور سیکلت از 20- الی 60 درجه است و باید دارای ویژگی هایی چون مقاومت در برابر آب، ضدزنگ و ضدخورندگی باشد که پیشنهاد می کنیم از گریس پایه کلسیم که یک گریس معمولی است، استفاده کنید.

مشخصات گریس معمولی

ویسکوزیته مناسب، خاصیت پایداری، قابلیت پراکندگی، خاصیت ضد سایش، ضد زنگ و ضد خورندگی برای گریس زنجیر موتور ضروری است. شما می توانید از سایت فیدار اویل، بر اساس برند، کیفیت، مدل و ویسکوزیته و سایر مشخصات گریس معمولی یا نسوز را دریافته و انتخاب کنید.

از آنجایی که گریس های معمولی نظیر گریس پارس شاسی 3، تنوع زیادی دارند، نمی توان خواص آن ها را با یکدیگر شبیه دانست، پس مشخصات آن ها یکسان نیست. این محصولات از مواد معدنی، غلیظ کننده و مواد افزودنی ساخته شده که برای پوشش دهی تجهیزاتی با دمای پایین تر عالی است.

برای تولید گریس زنجیر موتور از روغن نگه دارنده 85 تا 90 درصد با روغن پایه معدنی یا گیاهی، 3 تا 30 درصد ضخیم کننده ساده یا پیچیده صابونی و یا بدون ضخیم کننده صابونی و 0 تا 10 درصد افزودنی جهت افزایش خواص مطلوب به گریس برای زنجیر موتور استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که هر گریس دارای یک سری خصوصیات مثبت است که از بعضی جهات با گریس های دیگر یکسان است. اما مهمترین مزیت یک محصول خوب، ماندگاری در طولانی مدت، اثر بخشی موثر و ایجاد کارایی مناسب است که تمامی این موارد را می توانید در مشخصات گریس معمولی و نسوز سایت فیدار اویل به طور واضح مشاهده کنید.

بهترین برند گریس

انواع گریس نسوز گریس نسوز چیست گریس کاری بلبرینگ گریس کاری پراید گریس و روغن صنعتی روان کننده های صنعتی گیریس کاری بلبرینگ ژامبون گریس مخصوص بلبرینگ چرخ fire resistant grease

تا به اینجا اطلاعاتی از این روانکارهای صنعتی را در اختیار شما قرار دادیم و حال می خواهیم بهترین برند گریس برای کاهش سایش و اصطکاک قطعات مختلف را معرفی کنیم.

گریس ها علاوه بر مزیت هایی که برای هر محصول دارند، ممکن است عیوبی هم در آن ها وجود دیده شود؛ زیرا به احتمال زیاد، گریس دقیق را برای دستگاه خود انتخاب نکرده اید و یا اینکه میزان دقیق مصرف، زمان لازم برای پوشش کامل بر روی تمامی سطوح و یا شرایط روانکاری را با دقت کافی انجام نداده اید.

بهترین برند گریس برای زنجیر موتور از شرکت های مختلف زیر هستند:

  1. گریس فوکس
  2. گریس مولیکوت
  3. گریس شل
  4. گریس بهران
  5. گریس پارس
  6. گریس اس کا اف
  7. گریس توتال

بهتر است با اطلاعات کامل به انتخاب گریس بپردازید؛ چرا که اگر بهترین نوع گریس هم خریداری کنید و نتیجه مطلوب را دریافت نخواهید کرد. علت آن می تواند عدم دقت در رعایت اصول روانکاری باشد. پس بهتر است آن را به شخصی که تبحر کافی دارد بسپارید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

گریس کاری موتور سیکلت

 سرویس زنجیر موتورسیکلت
 تعویض زنجیر چرخ موتورسیکلت
 گریس نسوز چیست
 گریس لیتیوم چیست
 انواع گریس نسوز
 پاره شدن زنجیر موتورسیکلت
 تعمیرات تخصصی موتورسیکلت

موتور سیکلت هم مثل سایر تجهیزات دیگر به مراقبت و نگهداری نیاز دارد که یکی از این روش ها، گریس کاری موتور سیکلت می باشد. برای حفظ عملکرد صحیح موتورسیکلت ها بهتر است در بازه های زمانی معین از گریس برای زنجیر موتور استفاده کنید.

برای مثال بعد از 300 الی 500 مایل حرکت موتور، گریس کاری موتور سیکلت به طور دقیق انجام شود و سپس نیم ساعت را برای خشک کردن آن در نظر بگیرید. با گریس کاری زنجیر چرخ دارای حرکت روان و بدون گیر می شود. البته باید در نظر داشت که شل یا سفت بودن زنجیر چرخ هم، تاثیر زیادی موتور می گذارد.

برای حفاظت از قطعات و تجهیزات مختلف در برابر خوردگی شیمیایی که معمولاً عامل اصلی آن اسید میباشد، روانسازی با گریس ها کارایی خوبی را به وجود می آورد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد رسوب که علت آن قلیائیت است، مواد افزودنی ضد اکسایش به آن اضافه می گردد. این مواد افزودنی هم باعث کاهش صدمات به دستگاه شده و هم بزرگترین عامل فروش گریس در سطح جهانی را به همراه می آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.