اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ انواع خودرو

0

در این مقاله اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه برخی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار در سال ۱۴۰۲ را تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.

مجموعه کلاچ خودروهای مجهز به گیربکس دستی نقش مهمی در انتقال قدرت از پیشرانه به گیربکس بازی می‌کند. همچنین کلاچ خودرو تعویض نرم و دقیق دنده‌ها را میسر می‌سازد و بنابراین اهمیت زیادی در کارکرد وسایل نقلیه بر عهده دارد. در این نوشتار می‌خواهیم نکاتی در رابطه با زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ و همچنین اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه خودروهای پرفروش بازار در سال ۱۴۰۲ را ارائه نماییم پس همراه ما باشید.


هزینه تعویض دیسک و صفحه

در جدول زیر اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه انواع خودرو در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخ‌های رسمی اعلامی توسط اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران درج شده است.

نام خودرو اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه
پراید ۴,۵۰۰,۰۰۰
پراید دوگانه ۴,۵۰۰,۰۰۰
پراید یورو ۴ ۴,۹۵۰,۰۰۰
تیبا بنزینی ۴,۹۵۰,۰۰۰
تیبا دوگانه‌سوز ۴,۹۵۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای ۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۵,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ ۹,۳۰۰,۰۰۰
ساندرو دنده‌ای ۷,۷۰۰,۰۰۰
مگان دنده‌ای ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ ۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۵,۴۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۵,۴۰۰,۰۰۰
پژو پارس ساده ۵,۹۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه‌سوز ۵,۹۰۰,۰۰۰
پژو پارس ELX ۶,۳۰۰,۰۰۰
سمند ۵,۹۰۰,۰۰۰
سمند دوگانه ۵,۹۰۰,۰۰۰
سمند EF7 ۷,۱۰۰,۰۰۰
رانا ۵,۷۰۰,۰۰۰
دنا ۷,۵۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۷,۵۰۰,۰۰۰
تندر وانت ۹,۳۰۰,۰۰۰
وانت آریسان ۴,۵۰۰,۰۰۰
پیکان وانت ۳,۷۰۰,۰۰۰

قیمت دیسک و صفحه خودرو

دیسک و صفحه والئو 206 قیمت دیسک و صفحه والئو فرانسه قیمت دیسک و صفحه والئو ال 90 قیمت گیت کلاج 405 والئو قیمت صفحه کلاچ والئو پراید قیمت لوازم یدکی بورس لوازم یدکی قیمت صفحه کلاچ بهترین دیسک و صفحه خودرو

در ادامه به قیمت مجموعه کلاچ برخی خودروهای پرفروش در سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کنیم. شایان ذکر است قیمت‌های ذکر شده به‌صورت حدودی و بر اساس جست‌وجو بین فروشگاه‌های گوناگون اعلام شده‌اند.

نام خودرو قیمت دیسک و صفحه
پراید ۹۰۰ هزار تا ۲.۳ میلیون تومان
تیبا ۲.۴ تا ۲.۹ میلیون تومان
ساینا ۳.۱ تا ۳.۵ میلیون تومان
کوییک ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان
تندر ۹۰ ۲.۵ تا ۶ میلیون تومان
ساندرو ۳ تا ۶ میلیون تومان
مگان دنده‌ای ۴ تا ۶ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ ۲ تا ۴ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳.۲ تا ۳.۷ میلیون تومان
پژو پارس ۲ تا ۴ میلیون تومان
سمند ۲ تا ۴ میلیون تومان
رانا ۳.۲ تا ۳.۷ میلیون تومان
دنا ۳.۲ تا ۴.۳ میلیون تومان
آریسان ۱.۷ تا ۲.۵ میلیون تومان

زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ

تعویض تسمه تایم L90 مالتی مدیا اندروید L90 علت خاموش شدن L90 تعمیرات تخصصی ال 90 آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ آموزش تعویض صفحه کلاچ ال نود

دیسک و صفحه کلاچ خودرو جزو لوازم مصرفی آن محسوب می‌شود و بنابراین پس از مدتی می‌بایست آن را تعویض کرد. درصورتی‌که نشانه‌های زیر را مشاهده کنید زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ وسیله نقلیه فرا رسیده است:

  • سفتی پدال کلاچ

از جمله نشانه‌های واضح تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ خودرو می‌توان به سفت شدن پدال کلاچ اشاره کرد.

  • حرکت فنری و خشک پدال کلاچ

درصورتی‌که دیسک و صفحه به پایان عمر خود نزدیک شده باشد پدال حالتی فنری و پرتابی پیدا خواهد کرد و نرم نخواهد بود.

  • کاهش توان و قدرت پیشرانه

یکی دیگر از نشانه‌های تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ خودرو کاهش قدرت و توان پیشرانه است. در این زمان حس تحت‌فشار بودن پیشرانه وجود خواهد داشت و خودرو به اندازه‌ای که انتظار می‌رود شتاب نمی‌گیرد.

  • لرزش قابل‌توجه در شروع حرکت

با تمام شدن دیسک و صفحه شاهد لرزش قابل‌توجه خودرو در شروع به حرکت خواهید بود و هرچقدر در تعویض این قطعه تعلل کنید لرزش‌ها نیز شدیدتر خواهد شد.

  • خاموش نشدن خودرو در دنده دو

از جمله نشانه‌های تمام شدن دیسک این است که اگر خودرو را در دنده دو قرار داده و پدال کلاچ را رها کنید خودرو خاموش نخواهد شد.

  • جا نرفتن مناسب دنده‌ها

از جمله علل جا نرفتن دنده‌های ماشین را می‌توان تمام شدن صفحه کلاچ دانست. در این حالت دنده‌ها نرمی اولیه خود را از دست داده‌اند و به‌زحمت می‌توان دنده را تعویض کرد.
عوامل استهلاک و خرابی صفحه کلاچ خودرو

از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث خرابی صفحه کلاچ خودرو می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • رانندگی پرفشار و ناهنجار

وارد کردن فشار غیرعادی به خودرو باعث کاهش عمر تمامی قطعات از جمله مجموعه دیسک و صفحه خواهد شد. بهتر است در مسیرهای سربالایی با شیب زیاد از دنده مناسب استفاده کرده و دور موتور را خیلی بالا نبرید.

  • قرار داشتن دائمی پا روی پدال کلاچ

برخی رانندگان به اشتباه پای خود را حتی به‌صورت جزئی روی پدال کلاچ قرار می‌دهند که این امر باعث درگیر بودن دائمی مجموعه کلاچ خواهد شد و از عمر آن خواهد کاست.

  • حمل بار و سرنشین زیاد

با افزایش بار و سرنشین در خودرو، قوای محرکه تحت‌فشار مضاعف قرار می‌گیرند و این امر استهلاک بیشتر قطعات از جمله دیسک و صفحه را در پی خواهد داشت.

  • تعویض نامناسب دنده‌ها

گاها مشاهده می‌شود برخی رانندگان بدون استفاده از کلاچ یا بدون درگیر کردن کامل آن نسبت به تعویض دنده اقدام می‌کنند که این امر تأثیر منفی روی گیربکس و مجموعه کلاچ خواهد داشت.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.