suzuki fronx،محصول تازه‌نفس شرکت خودروسازی سوزوکی +عکس و مشخصات

0

سوزوکی فرانکس یکی از جدیدترین محصولات شرکت خودروسازی سوزوکی است که با هدف ورود به بازار پررونق کراس اوورهای کوچک و شهری، در کارخانه این شرکت در هندوستان تولید و روانه بازار شده است. سوزوکی با طراحی و توسعه فرانکس، تلاش کرده تا با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و فناوری‌های نوین، محصولی ایمن، راحت و کارآمد را روانه بازار کند.

سوزوکی فرانکس

سوزوکی فرانکس بر مبنای پلتفرم مشترک با مدل بالنو طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل در ابعاد و فضای داخلی شباهت فراوانی به بالنو دارد. البته سوزوکی در جزئیات ظاهری و تزئینات داخلی تفاوت‌هایی را به منظور متمایز کردن این دو محصول اعمال کرده است.

با ورود به داخل کابین فرانکس با فضایی مشابه بالنو روبرو می‌شویم که البته روکش صندلی‌ها و تریم‌های داخلی متفاوتی دارد. علی‌رغم ابعاد نسبتا کوچک بدنه، فضای داخلی نسبتا بزرگ و راحتی را برای سرنشینان فراهم کرده است.

طراحی مدرن و جذاب داخل کابین سوزوکی فرانک

یکی از ویژگی‌های بارز کابین سوزوکی فرانکس، بهره‌گیری از طرح‌ها و الگوهای مدرن و به‌روز است. خطوط منحنی و طراحی سیال داشبورد، فضایی مهیج و جذاب را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. همچنین نصب صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته و فرمان اسپرت Dشکل، فضایی آکنده از فناوری و طراحی مدرن را رقم زده است.

استفاده از ترکیب رنگ‌های مارون و مشکی و تزئینات نقره‌ای رنگ، حس و حالی لوکس و ویژه به فضای داخلی بخشیده است. علی‌رغم حجم ۳۱۰ لیتری صندوق عقب، با خواباندن صندلی‌های عقب، می‌توان ظرفیت آن را به بیش از ۷۰۰ لیتر افزایش داد.

ظاهر بیرونی سوزوکی فرانکس، مدرن و گیرا

نمای بیرونی سوزوکی فرانکس نیز حاصل به‌کارگیری آخرین ترندهای طراحی خودرو است. چهره جلو با الهام از سوزوکی گرند ویتارا، با وجود ابعاد کوچک، نمایی خشن و عبوس به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های جلو دوتکه با فناوری LED از دیگر نکات برجسته چهره جلو هستند.

خطوط کشیده و اسپرت نمای جانبی و شیب تند ستون C موجب شده تا نمایی شبیه به خودروهای کوپه داشته باشد. رینگ‌های ۱۶ اینچ و فلپ‌های پلاستیکی مشکی رنگ نیز با بدنه هماهنگی کامل دارند. در قسمت عقب نیز طراحی مدرن و اسپرت ادامه دارد. چراغ‌های عقب LED یکپارچه و سپر عریض با دیفیوزر نقره‌ای، زیبایی خاصی به این قسمت بخشیده‌اند.

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس

به نظر می رسد شرکت سوزوکی برای مدل ۲۰۲۳ کراس اوور فرانکس خود، تنوع قابل توجهی از نظر انتخاب موتور و سیستم محرکه ارائه کرده است. این خودرو در سه نوع موتور توربو شارژر نیمه هیبرید، تنفس طبیعی نیمه هیبرید و بنزینی توربو عرضه می شود.

طبق اعلام شرکت راسا موتور به عنوان نمایندگی انحصاری سوزوکی در ایران، مدل وارداتی به کشورمان از نوع تنفس طبیعی هیبرید خواهد بود. موتور این مدل مجهز به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی ۲ کیلووات است که توان تولیدی ترکیبی ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را فراهم می کند. قدرت تولیدی از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

سیستم هیبریدی این خودرو به دو باتری لیتیوم یونی ۱۲ ولت و فناوری بازیابی انرژی ISG مجهز شده است. بر اساس اطلاعات کاتالوگ رسمی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سوزوکی فرانکس در ۱۱ ثانیه انجام می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این مقدار بسیار پایین، آن را در زمره خودروهای با بهره‌وری بالای سوخت قرار می‌دهد.

در بخش تعلیق، این خودرو از سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون مستقل و تعلیق عقب نیمه مستقل محور پیچشی بهره می‌برد. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و ترمزهای کاسه‌ای در عقب از دیگر ویژگی‌های فنی سوزوکی فرانکس محسوب می‌شوند.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.