تشخیص مشکلات سیستم استارت و شارژ باتری خودرو

0

راهنمای گام به گام برای مالکان خودرو در تشخیص مشکلات سیستم استارت و شارژ:

چه ماشین با فشردن یک دکمه استارت شود یا با چرخاندن یک سوئیچ شروع به کار کند، انتظار دارید که موتور بدون هیچ مشکلی غرش کند. اگر استارت موتور باعث ایجاد صدای غیرعادی، کم شدن نور چراغ‌ های خودرو، روشن شدن چراغ ‌های هشدار یا هر مشکل دیگری شد، ناامید نشوید.

مطالب مرتبط

بسیاری از مشکلات مکانیکی می ‌توانند این علائم را ایجاد کنند، اما ما اینجا هستیم تا به شما در شناسایی و حل مشکل کمک کنیم. به طور خاص، ما در اینجا به دنبال چه چیزی هستیم؟ اغلب هر گونه مشکلی که هنگام استارت موتور اتومبیل شما ایجاد می شود به دلیل مشکل در سیستم استارت یا شارژ است. علائمی که باید جستجو کرد عبارتند از:

  • کند شدن و یا مشکل میل لنگ موتور
  • صداهای کلیک و استارت نشدن موتور
  • چراغ های هشدار پس از استارت خودرو روشن می مانند
  • پرش های مکرر شروع می شود
  • با روشن شدن موتور، چراغ های داخلی و خارجی خودرو کم نور می شود

چگونه می توانم سیستم های استارت و شارژ را بررسی کنم؟

باتری را بررسی کنید: ابتدا مطمئن شوید که پایانه های آن خورده یا شل نشده باشند. سپس به آخرین زمان تعویض باتری خود فکر کنید. اگر سه سال یا بیشتر از آن گذشته است، تست یا تعویض آن را در نظر بگیرید.

اگر مولتی متر دارید، ولتاژ باتری خود را بررسی کنید. وقتی موتور خاموش است باید حدود 12.6 ولت و زمانی که روشن است بین 13.7 تا 14.7 ولت باشد.

  • دینام را بررسی کنید: اگر از کار بیفتد، باتری استارت ماشین شما دوباره شارژ نمی شود. برای تست آن، ماشین خود را روشن کنید، سپس ترمینال مثبت باتری را جدا کنید. اگر ماشین خاموش شود یا مشکل داشته باشد، دینام شما ممکن است دچار مشکل شده باشد. ممکن است به نظر برسد دینام معیوب در باتری مشکل ایجاد کرده است.
  • بررسی آن تضمین می کند که پول خود را برای تعویض غیر ضروری باتری هدر نمی دهید.
  • استارت را با گوش دادن به صداهای کلیک هنگام استارت زدن ماشین تست کنید: صدای کلیک می تواند نشان دهنده خرابی استارت باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که تسمه ‌های محرک هنوز سالم هستند: اگر ساییده یا شکسته باشند، به درستی کار نخواهند کرد.
  • هر چراغ هشدار روی داشبورد را شناسایی کنید: آنها ممکن است شما را در جهت درست راهنمایی کنند و مشکلات زیادی را کاهش دهند.

چه زمانی باید از کمک یک فرد حرفه ای استفاده کنم؟

پاسخ مختصر این است که هر زمان که احساس کردید به آن نیاز دارید. پاسخ طولانی این است: اگر در مورد مرحله بعدی انجام کار خود مطمئن نیستید، آزمایشات مشکلات احتمالی را نشان می دهد.

مشکل با وجود تعمیرات و سرویس های دوره ای خودرو  همچنان ادامه دارد، یا اگر با انجام هر یک از این کارها به تنهایی مشکل دارید، باید با یک مکانیک مشورت کنید. هیچ مشکلی در مراجعه به یک مکانیک وجود ندارد. اگر با اقدامات ایمنی الکتریکی آشنا نیستید بهتر است این کار را انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.