فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد + عکس

0

فورد موستانگ Mach-E جدید با خروجی و شعاع حرکتی بیشتر و شارژ سریع‌تر از راه رسید. مک ای مدل ۲۰۲۴ می‌تواند زنگ خطری برای تسلا مدل Y باشد.

فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد + عکس

موستانگ Mach-E محصولی متفاوت از فورد است که بین پرفروش‌ترین خودروهای برقی در آمریکا جا دارد. مدل جدید فورد این کراس اوور که نام موستانگ را با خود به یدک می‌کشد می‌تواند حتی در رقابت داغ کنونی برقی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که فورد پس از نسل جدید فورد موستانگ، به‌تازگی موستانگ Mach-E مدل ۲۰۲۴ را با خروجی، شعاع حرکتی و سرعت شارژ بیشتر معرفی کرد تا احتمالاً تسلا مدل Y را به چالش بکشد.

پیشرانه و شعاع حرکتی فورد موستانگ Mach-E جدید

فورد اوایل سال ۲۰۲۴ بدون ارائه جزئیات بیشتر، صرفاً اعلام کرده بود که فورد موستانگ Mach-E GT مدل ۲۰۲۴ سریع‌ترین خودرو برقی آن تاکنون خواهد بود. حالا این خودروساز آمریکایی بالاخره از مدل جدید کراس اوور تمام الکتریکی خود رونمایی کرده که با موتور ساخته شده داخل فورد از لحاظ عملکرد ارتقا پیدا کرده است.

به گفته «دونا دیکسون» به‌عنوان مهندس ارشد فورد، موتور مذکور در محور عقب این کراس اوور در عین حال که سبک‌تر از نمونه قبلی است، گشتاور بیشتری تولید می‌کند. این موتور از این پس در همه مدل‌ها به کار گرفته خواهد شد.

فورد موستانگ مک ای علاوه بر موتور جدید به‌لطف مدل‌سازی حرارتی و الگوریتم‌های کنترل جدید ارتقای عملکرد را به دنبال خواهد داشت. این شاسی بلند حالا می‌تواند ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند و برای شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به فقط ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

در ضمن، مسافت حدود ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۸ ثانیه با سرعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. به ادعای فورد، شتاب صفرتاصد مک ای جدید سریع‌تر از نسخه پرفورمنس تسلا مدل Y و نسخه پایه پورشه ماکان برقی است.

فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد + عکس

فورد موستانگ Mach-E جدید تیپ GT

با بهینه‌سازی باتری‌های موستانگ Mach-E جدید توسط مهندسان فورد، شعاع حرکتی و سرعت شارژ آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. مدل جدید این اس یو وی الکتریکی با تکنولوژی دی‌سی ۲۰ درصد سریع‌تر از قبل شارژ می‌شود.

نسخه‌های معمولی طی ۳۲ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند که به معنای کاهش ۵.۷ دقیقه‌ای زمان شارژ نسبت به مدل قبلی است. نسخه‌های دارای شعاع حرکتی بیشتر (Extended Range) هم برای شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد نیازمند فقط ۳۶ دقیقه زمان هستند؛ این یعنی ۸.۸ دقیقه سریع‌تر از قبل.

فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد + عکس

فورد موستانگ Mach-E جدید تیپ Rally

مک ای پریمیوم مدل ۲۰۲۴، مجهز به باتری بزرگ‌تر و سیستم دیفرانسیل عقب، با یک بار شارژ کامل توانایی طی کردن مسافت ۵۱۵ کیلومتر را دارد که ۳۲ کیلومتر بیشتر از مدل سال گذشته به حساب می‌آید. به‌صورت کلی شعاع حرکتی این شاسی بلند برقی در نسخه‌های مختلف دست کم حدود ۱۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. همچنین باید اشاره کرد که نسخه پایه این خودرو با یک بار شارژ کامل تا ۴۰۲ کیلومتر را طی می‌کند و حداکثر شعاع حرکتی این خودرو هم با نسخه جی‌تی به ۴۵۱ کیلومتر می‌رسد.

Preproduction model shown with optional equipment. Available Spring 2024.

تاریخ عرضه و قیمت موستانگ مک ای مدل ۲۰۲۴

مدل جدید کراس اوور برقی فورد با قیمت پایه حدود ۴۲ هزار دلار عرضه می‌شود. جی‌تی به‌عنوان تیپ اسپرت آن هم حدود ۵۶ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. این تیپ در حالت استاندارد از امکاناتی مثل ترمزهای ساخته برمبو، سیستم تعلیق MagneRide و صندلی‌های اسپرت برخوردار است. در نهایت Rally که بالارده‌ترین تیپ این خودرو به حساب می‌آید قیمت پایه تقریباً ۶۲ هزار دلاری دارد.

منبع:گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.