نکته ای جالب برای عیب یابی خودرو

0

معمولا وقتی خودرویی دچار ایراد برقی می شود ما شاهد عمل نکردن قسمت یا قسمتهایی از خودرو هستیم که یا عملگری از کار افتاده و نمیتواند عمل مورد وظیفش به خوبی انجام دهد و یا سنسوری خوب کارش را انجام نمی دهد که باعث میشود به طور طبیعی عملگرها به خوبی کارشون رو انجام ندهند.

آموزش برق خودرو آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تنظیم برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزشگاه برق خودرو هزینه تعمیر بی ام و تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی بی ام و آموزش عیب یابی با دیاگ بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران مجله مکانیک

طبیعتا دوحالت وجود داره اول اینکه سنسور یا عملگر ضعیف شده یا کلا از بین رفته و سوخته است…چنانچه کاملا سوخته باشند در اغلب موارد دیاگ قطعه معیوب رو نشان می دهد ولی اگر ضعیف شده باشه به ندرت دیاگ ایراد نشان میده و مجبوریم از روی پارامترا متوجه قسمت مورد نظر بشویم.

حال نکته ای که مهمه اینه که گاهی متوجه می شویم چند سنسور یا عملگر دچار مشکل شده!
طبیعتا خیلی به ندرت میتونه اتفاق بیفته که به یکباره چندتا سنسور یا عملگر باهم دچار مشکل شده باشند که همینم مثلا در حالتی مثل شارژ بیش از حد دینام رخ می دهد…پس در اینجور موارد باید ایراد رو در کجا یافت.

جواب خیلی ساده هست…اگه باچنین مشکلی روبرو شدیم باید بریم سراغ اتصال بدنه ها و رفع اتصالی سیمکشی…اگر اینها نبودند میشه یقین پیدا کرد ایسیو یا واحدهای کنترلی آسیب دیده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.