قیمت و مشخصات پژو ۳۰۸ خودروی سال اروپا در ایران + عکس

0

قیمت و مشخصات پژو ۳۰۸ ، قیمت پژو ۳۰۸ ،پژو ۳۰۸ ایران خودرو ،قیمت خودرو پژو ۳۰۸ در ایران ،ثبت نام پژو ۳۰۸ ،پژو ۳۰۸ کروک ،مشخصات پژو ۳۰۸ ،تجربه رانندگی با پژو ۳۰۸ ،امکانات پژو ۳۰۸ ،محصولات پژو

نسل جدید پژو ۳۰۸ همانند مدل‌های دیگر تولید شده توسط شیر فرانسوی در تیپ‌های مختلف به فروش میرسد که خودروی مورد بررسی در رده میانه به بالا قرار میگرفت تا تنها مدلهای GTi فراتر از آن باشند. از آن جایی که سلیقه مشتریان ایرانی بیشتر به سمت رنگ های روشن خصوصا سفید متمایل است، Line-308GT نیز به رنگ سفید صدفی وارد کشور شده تا حداقل در نگاه اول، مطابق با نظر خریدار به حساب آید! از آنجایی که قبال نسل اولیه ۳۰۸ را از نزدیک مشاهده کرده بودیم، طراحی نسل دوم این خودرو به شکل مشهودی زیباتر و اسپرت‌تر به چشم می آید تا در ظاهر دیگر خبری از یک خودروی خسته کننده فرانسوی نباشد و در عوض با یک هاچ بک جذاب رو به رو باشیم که تقریبا تمام نگاه‌ها را هنگام حرکت به سوی خود جلب میکند. یکی از موارد قابل توجه که در این خودرو در همان وهله اول به سرعت به چشم می آید، ارتفاع کمتر بدنه در مقایسه با مدل پیشین است تا با در نظر گرفتن طول و عرض تقریبا یکسان نسبت به قبل، با یک هاچ بک اسپرت‌تر مواجه باشیم به خصوص این که اضافه شدن رده تجهیزات Line-GT بر شدت این امر نیز افزوده است. به هر صورت، در دیدار اول با این خودرو به راحتی میتوان سیر تحول طراحی در پژو را مشاهده کرد تا در بازارهای مختلف از جمله ایران، ۳۰۸ یک رقیب جدی برای مطرح ترین خودروهای این کلاس باشد.
http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/4/27/298476_448.jpg

قیمت و مشخصات پژو ۳۰۸

پژو خودروساز فرانسوی پس از سال ها سعی داره مسیر اصلی خودش و با ساخت خودروهای لوکس بیشتری مثل پژو ۳۰۸ تغییر بده و پژو ۳۰۸ را در سال ۲۰۰۷  تولید کرد و در سال ۲۰۱۱ تغییراتی روی آن انجام داد.  نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۳ تولید شد. پژو ۳۰۸ یک ماشین خوشتیپ هست که  طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی برای آن قابل نصب است و هر دو موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ هستند. با اینکه دو نوع مختلف موتور به خریداران قدرت انتخاب خرید بیشتری می دهد ولی مدل بنزینی تنها با جعبه دنده ی دستی و موتور دیزلی به همراه جعبه دنده خودکار موجود هستند.

پژو ۳۰۸ در سه مدل هاچ بک و استیشن و کوپه کابریولت ساخته شده. نسخه اصلی این خودرو هاچ بک و نمونه های اسپرت تر پژو ۳۰۸ GT و پژو ۳۰۸ GT Line و نمونه استیشن پژو ۳۰۸ SW و نمونه کوپه کابریولت پژو ۳۰۸ cc  نام گذاری شده اند.  همچنین کمپانی پژو در سال ۲۰۱۱ نسخه سدان پژو ۳۰۸ را برای بازار چین تولید کرده است که با نمونه های اروپایی تفاوت هایی دارد که می توان چراغ های جلو و عقب متفاوت و به  جلو پنجره کرومی اشاره کرد. البته طراحی داخلی خودرو تفاوتی با نمونه های اروپایی ندارد. از رقبای پژو ۳۰۸ ، فولکس واگن گلف و فورد ST هستند.

http://www.talab.org/wp-content/uploads/2015/04/2101005876-talab-ir.jpg
تجربه رانندگی با پژو ۳۰۸ : پس از انجام تمام بررسی ها مورد نیاز نوبت به روشن کردن پیشرانه و تجربه اولین رانندگی با Line-GT 308 میرسد. برای این کار کافی است تا با در دست داشتن سوییچ الکتریکی خودرو در حالی که پا را بر پدال ترمز فشار میدهد و دنده در حالت P قرار گرفته، دکمه استارت پایین کنسول مرکزی را فشار دهید. با مکث اندکی پیشرانه روشن شده و در همان لحظه هر دو عقربه سرعت سنج و دور موتور یک بار تا انتها رفته و مجددا به وضع اولیه خود بر میگردند تا در کنار رنگ قرمز نشانگرها و کلیه ادوات داخلی، احساس نشستن در یک هاچ بک اسپرت تر شده به راننده دست دهد. ۳۰۸ مورد بررسی همچنین در هر دو صندلی جلو مجهز به گرم کن، حافظه و سیستم ماساژور بوده که پیش از شروع حرکت به همراه هر سه آیینه تنظیم شدند تا بیشترین راحتی و تسلط برای راننده ایجاد شود. دنده را در حالت درایو قرار داده و با خلاص کردن ترمز دستی الکترونیکی، خودرو شروع به حرکت میکند. نکته قابل توجه در همان ابتدا، عدم ورود صدای پیشرانه در دورهای پایین به داخل اتاق است تا تکنولوژی نوین پیشرانه پژو در کاهش مصرف سوخت به سرعت در ذهن تداعی شود. البته این موضوع تا زمانی صادق است که پدال گاز را به صورت آنی تا انتها فشار نداده باشید چرا که در آن زمان گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری خودرو به واسطه عملکرد سیستم توربو به سرعت وارد مدار شده و علاوه بر تولید صدای غرش وار پیشرانه، این هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرمی همانند یک گلوله به جلو شلیک میشود.

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده   فرانسه
کارخانه تولید کننده PEUGEOT
نام و مدل اتومبیل  Peugeot ۳۰۸ Hachback 2015 & Peugeot 308 SW 2015 & Peugeot 308 CC
شرکت گارانتی  –

مشخصات فنی

http://www.talab.org/wp-content/uploads/2015/04/402238123-talab-ir.jpg

 مشخصات / مدل  پژو ۳۰۸ هاچ بک پژو ۳۰۸ کوپه – کابریولت  پژو ۳۰۸ استیشن
موتور ۴ سیلندر خطی GTi – بنزینی  ۴ سیلندر خطی- بنزینی  ۴ سیلندر خطی –  دیزلی
حداکثر قدرت ۲۷۰hp/6000rpm  ۱۵۵hp/6000rpm  ۱۸۰hp/3750rpm
حجم موتور  ۱.۶ لیتر  ۱.۶ لیتر  ۲ لیتر
 تعداد سوپاپ  ۱۶  ۱۶
جعبه دنده  دستی  اتوماتیک  اتوماتیک
تعداد دنده ۶  ۶  ۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶ ثانیه  ۹.۸ ثانیه  ۸.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰km/h ۲۱۲km/h  ۲۱۸km/h
 وزن ۱۲۰۵ کیلوگرم  ۱۵۳۰ کیلوگرم  ۱۴۲۵ کیلوگرم
فاصله محورها ۲۶۱۷ میلی متر  ۲۶۰۵ میلی متر  ۲۷۳۰ میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب  ۲۳۵/۳۵R19 91Y ۲۲۵/۴۵R17 ۲۲۵/۴۰R18 W

مصرف سوخت

مشخصات / مدل پژو ۳۰۸ هاچ بک پژو ۳۰۸ کوپه – کابریولت پژو ۳۰۸ استیشن
داخل شهر ۸.۱  Lit/100km ۱۰.۷Lit/100km ۴.۸Lit/100km
 خارج شهر ۴.۱ Lit/100km ۵.۸Lit/100km ۳.۷Lit/100km
 ترکیبی ۶.۰ Lit/100km ۷.۷Lit/100km  ۴.۱Lit/100km
حدآلایندگی Euro ۶ Euro ۵ Euro ۶

انتقال قدرت

 مشخصات / مدل پژو ۳۰۸ هاچ بک پژو ۳۰۸ کوپه – کابریولت پژو ۳۰۸ استیشن
گیربکس (جعبه دنده ) دستی ۶ سرعته   اتوماتیک ۶ سرعته  اتوماتیک ۶ سرعته
دیفرانسیل دیفرانسیل جلو  دیفرانسیل جلو   دیفرانسیل جلو

ظرفیت ها

باک بنزین ۵۳ لیتر و در نمونه کوپه کابریولت ۶۰ لیتر
سرنشین  ۵ نفره فقط مدل کوپه کابریولت ۴ نفره است.

ابعاد خودرو

 مشخصات / مدل پژو ۳۰۸ هاچ بک پژو ۳۰۸ کوپه – کابریولت پژو ۳۰۸ استیشن
عرض (۱۸۰۴) mm (۱۸۷۲) mm (۱۸۶۳) mm
 طول (۴۲۵۳) mm (۴۴۴۰) mm (۴۵۸۵) mm
ارتفاع (۱۴۴۶) mm (۱۴۲۶) mm  (۱۴۷۲) mm

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو

http://www.talab.org/wp-content/uploads/2015/04/1315455279-talab-ir.jpg

 ۶ کیسه هوا
 سیستم تهویه مطبوع
 کنترل صوتی بر روی فرمان
 بلوتوث
 سیستم قفل مرکزی
 کروز کنترل
 پورت USB و AUX
 سنسور پارک
 سیستم ترمز الکترونیک
 سیستم هشدار ضد سرقت
 سیستم پایداری الکترونیکی
 صفحه نمایش لمسی
 مشخصات پژو 308 مجله خودرو قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 308 فروش پژو 308 شرکت ایکاپ بهترین خودرو اروپا Peugeot 308
قیمت پژو ۳۰۸
پژو ۳۰۸ با قیمت پایه ۱۷.۰۰۰ یورو و در ۴ مدل عرضه می شود. مدل پایه به موتور ۱.۲ لیتری VTi مجهز خواهد بود. این خودرو همچنین با موتور ۱.۶ لیتری HDi دیزلی عرضه خواهد شد. در بالاترین مدل و با موتور ۱.۶ لیتری قیمت این خودرو به ۲۸.۳۵۰ یورو می رسد. این مدل از پژو ۳۰۸ دارای چرخ های آلیاژی ۱۸ اینچی، سنسور پارک و سقف پانوراما است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.