آشنایی با برخی قطعات سیستم جلوبندی تندر ۹۰ + عکس
تندر ۹۰ جلوبندی و سیستم تعلیق با دوام و محکمی دارد اما چند نکته را حتما بایستی مورد بررسی قرار دهید. کشیدهشدن بسیار جزئی خودرو به سمت راست هنگام رها کردن فرمان در اکثر لوگانها طبیعی است اما کشیده شدن زیاد خودرو خبر از شاسی ضربه خورده و یا مجموعه رام جلوبندی آسیبدیده میدهد.
اکسل عقب تندر نسبت به ضربات خارجی نظیر ضربه ناشی از برخورد شدید چرخ با جدول یا تصادف از عقب حساس است و دچار تابیدگی میشود که به خوبی با نگاهی به شرایط اکسل قابل تشخیص است. اگر خودرو سابقه تصادف دارد، اطمینان حاصل کنید که اکسل تعویضی نیست یا با انواع مرغوب تعویض شده است. چرا که دیده شده شرکتهای متفرقه، اکسل این خودرو را با کیفیت نامطلوب تولید میکنند که به دلیل جوشکاریهای ضعیف، خطرساز است. نصب رینگهای بزرگ و پهن و کاهش ارتفاع روی خودرو لوگان نیز در میان بسیاری از افراد باب شده که موجب فشار به اجزای سیستم تعلیق و خطای سیستم ABS و کیلومترشمار میشود. توصیه میکنیم از خرید این خودروها پرهیز کنید.
رام موتور
که به عنوان شاسی خودرو محسوب می شود و در زیر موتور مونتاژ و نصب می شود. رام موتور به عنوان نگه دارنده موتور بوده که از طریق طبق به سگدست و مجموعه توپی چرخ جلو متصل می باشد . رام زیر موتور وسیله ای برای اتصال موتور به بدنه می باشد و به سینی زیر موتور نیز متصل می شود.
طبق مثلثی :
طبق یا بازویی نگهدارنده چرخ، وسیله ای جهت اتصال رام به مجموعه توپی چرخ جلو می باشد. “طبق” از قطعات بوشن طبق، سیبک و بازویی اصلی تشکیل شده است.
مجموعه توپی چرخ جلو :
مجموعه توپی چرخ جلو که شامل مجموعه ترمز، سگ دست ، دیسک ، توپی و . . . میباشد که در قسمت خارجی، مجموعه رینگ و لاستیک چرخهای جلو نصب می شوند و از داخل، محل اتصال سیبکهای طبق و جعبه فرمان و مجموعه کمک فنر می باشد. نیروی محرکه گیربکس از طریق توپی به مجموعه توپی چرخ جلو منتقل و موجب حرکت خودرو می گردد.
سیستم ترمز را مورد بررسی قرار دهید. دیسکهای ترمز لوگان، از نوع خنکشونده دولایه است و مقاومت بالایی در برابر تابیدگی دارد اما نسبتا سریع دچار گودافتادگی و ساییدگی میشود که با لمس انگشت قابل تشخیص است. تقریبا با هر ۲ الی ۳ بار تعویض لنت، دیسکهای ترمز شدیدا گود شده و نیاز به تعویض یا تراشکاری دارند. سوت کشیدن لنت هنگام ترمزگرفتن حکایت از دیسک گود شده دارد. ایجاد لرزش در ستونها در ترمز نیز نشان از تمام شدن لنتهای عقب و خراشیدگی کاسه ترمز دارد.
مجموعه اکسل عقب :
مجموعه اکسل عقب که به عنوان محور اصلی نگهدارنده چرخهای عقب می باشد که شامل کاسه چرخ و مجموعه ترمز چرخ عقب است، مجموعه رینگ و لاستیک بر روی کاسه چرخ نصب می شوند. این مجموعه به ترمز دستی و سیستم ترمز چرخ عقب ، کمک فنر متصل می باشد. در ضمن ساختار محور اصلی عقب عامل اصلی حفظ تعادل خودرو در پیچها می باشد.
بوستر ترمز :
در خط ACIPARS بر روی بوستر ترمز، دو برچسب هشدار و ردیابی نصب شده و همچنین دو درپوش توسط یک چسب مخصوص دو جزیی جهت حفاظت و جلوگیری از باز شدن پیچ ها بر روی آنها نصب میگردد و به مشتری ارسال میگردد.
کاسه چرخ عقب با بلبرینگ و مگنت خودرو تندر ۹۰(ال۹۰) اصلی با لیبل شرکت سایپا
کاسه چرخ عقب با بلبرینگ و مگنت مناسب برای تمامی مدل های خودرو تندر ۹۰ با لیبل شرکت سایپا ،اصلی
کاسه چرخ یکی از مهم ترین اجزای سیستم ترمز خودرو به حساب میآید.
در صورت استفاده از لنت های ترمز نامناسب یا تعویض دیرهنگام آنها، لنت ها میتواند به کاسه چرخ آسیب بزند یا به مرور زمان و استفاده زیاد از خودرو کاسه چرخ دچار آسیب شود.
پیشنهاد میشود در صورت امکان هنگام خرید کاسه چرخ جدید حتما از محصول اصلی استفاده نمایید . استفاده از دیسک ترمز و کاسه چرخ های غیراستاندارد میتواند روی حرکت خودرو شما تاثیر گذار باشد.