تانک سنگرساز Kodyak محصول مشترک آلمان و سوئیس +تصاویر

0

خودرو مهندسی رزمی به خودروهایی گفته می‌شود که برای فعالیت‌های عمرانی یا حمل‌ونقل مهندسین رزمی به میدان نبرد استفاده می‌شوند. برخی از این خودروها مدل‌های اصلاح‌شدهٔ خودروهای غیرنظامی هستند و گروهی دیگر خودروهایی هستند که از ابتدا به عنوان خودرو مهندسی رزمی ساخته شده‌اند.

تانک سنگرساز تانک کدیاک Kodyak تانک مهندسی کدیاک بهترین تانک های دنیا بزرگترین تانک جهان عجیب ترین تجهیزات نظامی قدرت نظامی آلمان قویترین قدرت نظامی دنیا

یگان‌های مهندسی رزمی از انواع مختلف خودروهای سنگین مثل بولدوزر، جرثقیل، گریدر، لودر، بیل مکانیکی، و انواع کامیون استفاده می‌کنند. خودروهای زره‌پوش جنگی که به‌طور خاص برای استفاده یگان‌های مهندسی رزمی ساخته می‌شوند هم شامل زره‌پوش مهندسی رزمی (خودروهای چندمنظوره‌ای که معمولاً بر روی شاسی تانک‌ها ساخته می‌شوند)، زره‌پوش‌های بازیابی و تعمیر، زره‌پوش‌های پل‌گذار، بولدوزرهای زره‌پوش و زره‌پوش‌های مین‌روب می‌شود.

تانک مهندسی کدیاک از سال ۲۰۰۲ توسط شرکت Rheinmetall از آلمان و شرکت RUAG از سوئیس به عنوان یک سرمایه گذاری خصوصی برای رفع نیازهای عملیاتی ارتش سوئیس توسعه داده شد.

نمونه اولیه تانک مهندسی ۳ Kodyak در سال ۲۰۰۳ به نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۰۷ ارتش سوئیس یک قرارداد را برای خرید ۱۲ تانک مهندسی کدیاک امضا کرد که در سال ۲۰۰۹ به ارتش سوئیس تحویل داده شد. در حال حاضر سایر دارندگان تانک مهندسی کدیاک هلند (۱۰ عدد) و سوئد (۶ عدد) هستند.

وظایف اصلی تانک مهندسی کدیاک ایجاد و برچیدن موانع در میدان جنگ و پاکسازی مسیرها ،و ایجاد خطوط امن برای تردد سایر وسایل نقلیه است. وجود این تانک اجازه می دهد واحدهای حمله به سرعت از طریق مسیر ساخته شده توسط کدیاک حرکت کنند، قبل از اینکه نیروهای دشمن عکس العمل نشان دهند.

 

تانک سنگرساز تانک کدیاک Kodyak تانک مهندسی کدیاک بهترین تانک های دنیا بزرگترین تانک جهان عجیب ترین تجهیزات نظامی قدرت نظامی آلمان قویترین قدرت نظامی دنیا

تانک مهندسی کدیاک بر پایه یک شاسی تانک Leopard 2 MB ساخته شده است. این وسیله نقلیه مهندسی نظامی دارای یک بازوی بیل مکانیکی، یک تیغه در جلو است. از تیغه جلو برای باز کردن خطوط یا پاکسازی میدان مین و ساخت خاکریز و سنگر و غیره استفاده می شود.

از تیغه جلو نیز برای تثبیت تانک مهندسی در حین عملیات با بازوی بیل استفاده می شود.

از بیل مکانیکی هیدرولیکی میتوان برای حفر کانال و جابجایی وسایل استفاده کرد حتی با نصب گیره مخصوص به عنوان جرثقیل یا ابزار برش بتن یا با نصب گیره مته جهت سوراخ کردن زمین نیز استفاده کرد.

این وسیله نقلیه مهندسی مجهز به دو قرقره بکسل که طول هر یک ۲۰۰ متر است. با کمک بلوک های قرقره حداکثر نیروی کشش تا ۶۲ تن است. از این قرقره ها برای بیرون کشیدن خود یا برای بازیابی وسایل نقلیه آسیب دیده، گیر کرده، غرق شده و خراب شده استفاده می شود و یا برای عملیات بوکسل استفاده می شود.

تانک مهندسی کدیاک دارای سطح حفاظت لازم برای کار در کنار واحدهای خط مقدم است و تیغه جلو مقاومت بالایی در برابر برخورد پرتابه ها و حرکات سنگین توپ و سلاح توپخانه ای دارد.

تانک مهندسی کدیاک همان سطح حفاظت در برابر مین های زمینی را به عنوان تانک نبرد اصلی لئوپارد ۲ دارد تانک مهندسی کدیاک با سیستم حفاظتی NBC و اتوماتیک آتش سوزی نصب تجهیز شده است. Kodiak مجهز به ایستگاه سلاح کنترل از راه دور است که مسلح به سلاح های سنگین ۱۲.۷ میلی متری برای دفاع از خود است.

به علاوه، ممکن است یک پرتابگر نارنجک اتوماتیک ۴۰ میلیمتری، بسته به نیاز مشتری، نصب شود. این وسیله نقلیه مهندسی دارای خدمه متشکل از سه نفر، از جمله فرمانده، راننده و اپراتور است. نصب دوربینی چند منظوره اجازه می دهد بدون خروج از وسیله نقلیه خدمه از زوایای مختلف بیرون را تحت نظر داشته باشند.

Kodiak توسط موتور دیزل توربوشارژ MTU قدرت گرفته که که  ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که همانند تانک نبرد اصلی پلنگ ۲ است.

تانک سنگرساز تانک کدیاک Kodyak تانک مهندسی کدیاک بهترین تانک های دنیا بزرگترین تانک جهان عجیب ترین تجهیزات نظامی قدرت نظامی آلمان قویترین قدرت نظامی دنیا

سال ۲۰۰۹ وارد خدمت شد.
خدمه ۳ نفر
ابعاد و وزن
وزن ~ ۵۵ تن
طول ۱۰.۲ متر
عرض ۳.۵۴ متر
ارتفاع ۲.۳ متر
تفنگ ۱ × ۱۲.۷ میلیمتری
موتور MTU MB-837 Ka501 دیزل
قدرت موتور  ۵۰۰ اسب بخار
حداکثر سرعت جاده ~ ۷۰ کیلومتر / ساعت
محدوده ~ ۵۵۰ کیلومتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.