مقایسه چانگان UNI-T با چانگان UVI-N +عکس

0

چانگان یکی از شرکت‌های تولید خودرو برجسته در چین است که یکی از محصولات آن با نام تجاری چانگان CS55 در ایران شناخته می‌شوند. در حال حاضر، سایپا همکاری با چانگان را توسعه داده و قصد دارد دو محصول جدید از این برند، یعنی چانگان یونی تی Changan Uni T و چانگان یونی وی Changan Uni V را به بازار ایران معرفی کند، در این مطلب به معرفی و مقایسه هر دو می‌پردازیم.

چانگان UNI-T را به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند با طراحی زیبا و فناوری‌های مدرن می‌شناسیم که برای جذب مشتریان اروپایی طراحی شده است.

از آنجایی که در چند ماه اخیر تصاویری از این خودرو با پلاک گذر موقت در جاده‌های ایران دیده شده‌، این‌طور به به نظر می‌رسد که سایپا برای عرضه این خودروی شاسی بلند در کنار چانگان یو نی وی اقداماتی را انجام می‌دهد. به همین خاطر قصد داریم نگاهی به این دو خودرو جالب داشته باشیم.

معرفی چانگان یونی تی و چانگان یونی وی

زمان بررسی مشخصات فنی خودرو یونی وی متوجه شدیم که چانگان UNI-V با دو نسخه‌ هیبرید و بنزینی با پیشرانه‌ توربو 2 لیتری معرفی شده است.

این خودرو با تغییراتی در جلو پنجره، ورودی هوا، سپر و دیفیوزر به پیشرانه‌ توربوشارژ ۲ لیتری مجهز است که با ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور از طریق جعبه‌دنده‌ ۸ سرعته‌ اتوماتیک با پدال‌های پشت فرمان، نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

معرفی چانگان UNI-V به مشتریان جهانی

اما نسخه‌ هیبرید این خودرو با نام یونی – وی iDD هم با پیشرانه‌ توربو ۱.۵ لیتری و باتری لیتیوم – فسفات مجهز شده که باعث افزایش لحظه‌ای نیروی پیشرانه می‌شود. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت چانگان یونی – وی iDD به ترتیب 6 ثانیه و 220 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همچنین در بررسی مشخصات فنی چانگان یونی تی هم ذکر شده که از موتور ۲ لیتر توربوشارژ، قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر برای کراس اوری با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم استفاده می‌کند.

یونیT دو لیتری با وزنی مشابه لاماری، قدرت و گشتاور بالاتری را ارائه می‌کند؛ بنابراین در رقابت با دیگر کراس‌اورهای اسپرت چینی، نقش مهمی خواهد داشت.
در کراس اور چانگان، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. این گیربکس همچنین می‌تواند در بهبود شتاب‌گیری کمک کند و نقش مهمی در مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت دارد.

شرکت سازنده Changan

چانگان موتورز یک شرکت خودروسازی چینی است که دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن در شهر چونگ کینگ واقع شده است. همچنین، با نام تجاری چانا هم شناخته می‌شود. بر اساس آمار سال ۲۰۱۰، این شرکت چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی در چین بوده است.

جالب است بدانید که چانگان در بخش‌های طراحی بدنه و موتور به شرکت فورد آمریکایی وابسته است و به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مشترک با فورد شناخته می‌شود. به همین دلیل، محصولات چانگان در ایالات متحده آمریکا نیز با نام تجاری فورد به فروش می‌رسند.

شرکت فورد یکی از کم شعبه‌ترین شرکت‌های خودروسازی در چین است که زیرمجموعه شناخته شده‌ای در این کشور ندارد. ایده توسعه زیر برندها در چین، از سیاست‌گذاری دولت چین بوده تا امکان انتقال دانش فنی صنعت خودرو به چین را ممکن کند و توانایی مهندسی چین را بالا ببرد.

مزایا و معایب چانگان یونی تی و یونی وی و مقایسه آنها

وقتی صحبت از خودرو چانگان یونی تی به میان می‌آید، افراد دوست دارند معایب و مزیت‌های استفاده از این وسیله نقلیه را هم بدانند. در بررسی‌هایی که انجام دادیم، طراحی زیبا و مدرن این خودرو به عنوان یک مزیت رقابتی، بسیار مورد توجه بوده است.

تولید کننده خودروی چانگان با مدل UNI-T، توانایی خلاقیت و تمایز در ساخت خودرو را به اثبات رسانده است. طراحی منحصر به فرد و ویژه این مدل، آن را از دیگر خودروهای کراس اور موجود، بسیار متمایز می‌کند.

این خودروی کراس اور ، در بخش جلو، دارای پنجره بزرگ بدون قاب و چراغ‌های نواری باریک و تیز است. با عریض بودن و در عین حال کوپه‌دار بودن با شیبی از سقف تا عقب خودرو، ظاهر اسپرت این مدل به چشم می‌آید.

چراغ‌های اصلی نیز به شکل مخفی در سپر طراحی شده‌اند که این روزها بسیار محبوب شده است.

در نمای عقب این شاسی بلند یک چراغ خطر در قسمت وسط دیفیوزر، مه شکن‌های همانند خودروهای مسابقه‌ای و چراغ‌های باریک چند ضلعی چهار خروجی دوبل اگزوز ذوزنقه‌ای همراه با اسپویلر و بال عقب دو قسمتی وجود دارد که در کنار هم هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد کرده‌اند.

این ترکیب، خودروی جوان پسند و اسپرتی را به نمایش گذاشته است. ابعاد این خودرو، به ترتیب طول ۴۵۱۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۶۵ میلی‌متر هستند و همچنین وزن آن نیز حدود ۱۵۷۰ کیلوگرم است.

داشبورد چانگان یونی تی

داشبورد چانگان یونی وی

در نظر داشته باشید که ماشین یونی وی هم با طراحی فضای کابین همانند مدل‌های قدیمی ارائه خواهد شد و مواردی مانند، فرمان D کات، سه نمایشگر و خروجی سرتاسری تهویه مطبوع را هم ارائه می‌کند. در این میان تنها عیب چانگان یونی تی و یونی وی را قیمت گران آنها می‌دانند.

قیمت چانگان یونی تی در چین Changan Uni T

بر اساس گزارش‌ها قیمت چانگان یونی وی رقمی مابین ۱۹.۳۶۴ تا ۲۰.۸۵۵ دلار در نظر گرفته شده است. همچنین قیمت اولیه خودرو یونی تی در بازار چین، با مدل ۱.۵ لیتری حدود ۱۷ هزار دلار است، در حالی که برای نسخه‌ ۲ لیتری، این قیمت به ۲۱ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

با وجود این، برآورد قیمت کارخانه‌ای خودروهای مذکور بین ۱.۵ و ۱.۸ میلیارد تومان در ایران است. اکنون قیمت لامبورگینی ایما در بازار آزاد، ۲ تا ۲/۱ میلیارد تومان است و نشان می‌دهد که در ادامه‌ شرایط فعلی، قیمت خرید خودروی یونی تی با مدل ۲ لیتر به بیش از ۲ میلیارد تومان هم می‌رسد.

کلام آخر در مقایسه چانگان

با توجه به نکاتی که تاکنون گفتیم، خریداران زیادی منتظر ورود این خودرو جذاب هستند، اما با توجه به اعلام نشدن زمان دقیق واردات یونی تی، هنوز تاریخ مشخصی برای فروش رسمی این خودرو نیز اعلام نشده است. به همین دلیل مشتاقان خرید این نوع ماشین‌ها باید کمی صبور باشند.

 مشخصات چانگان UNI-V  قیمت چانگان UNI-V  قدرت موتور چانگان UNI-V  تازه های خودرو در ایران  جدیدترین خودرو چین در ایران  محصولات جدید پارس خودرو

سوالات متداول برای مقایسه چانگان یونی تی و یونی وی

سیستم انتقال قدرت ماشین چانگان UNI-T چه نوعی است؟این ماشین دو جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک دارد که وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهند داشت. همچنین انتقال قدرت تنها به دیفرانسیل جلو امکان پذیر است.

چانگان یونی تی با چه پیشرانه‌ای به ایران وارد می‌شود؟این ماشین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و ۲ لیتری توربوشارژر تولید شده و هنوز مشخص نیست که شرکت سایپا کدام یک از این پیشرانه‌ها را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است. البته احتمال ورود ۱.۵ لیتری توربوشارژر بیشتر است.

خودرو یونی تی چانگان چه امکاناتی دارد؟کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز و پایداری  ABS – EBD – ESP – BA – HSA – HDC، رینگ 19 اینچی، سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت و سقف پانوراما از جمله امکانات این ماشین هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.