میزان درآمد شغل موتورسازی (تعمیرکار موتورسیکلت) چقدر است؟

1

رشته تعمیر موتور سیکلت ،درآمد مکانیک موتور سیکلت ،درامد موتور سیکلت ،نرخ اجرت تعمیرات موتور سیکلت ،تعمیرکار موتور سیکلت ،شغل موتور فروشی ،تعمیرات تخصصی موتور سیکلت ،دوره اموزش تعمیر موتور سیکلت

در صورتی که شما به عنوان موتورساز در کارخانجات یا تعمیرگاه های بزرگ و کوچک تعمیرکار موتورسیکلت کار کنید، حداقل میزان حقوق شاغلین بر اساس مصوبات شورای عالی در چارچوب ماده ۴۱ قانون کار که هر ساله تعیین می گردد شروع می شود که در صورت رضایت کارفرما تا دو الی سه برابر پایه وزارت کار قابل افزایش خواهد بود. اما در صورتی که شما به صورت مستقل و برای خودتان کار می کنید خیابانی که تعمیرگاه (مغازه) شما در آن قرار دارد و مقدار رفت و آمد ماشین در آن، بزرگی و کوچکی مغازه (محل تعمیرگاه) و مجهز بودن آن به تجهیزات مدرن و به روز، دوری و نزدیکی سایر تعمیرگاه ها و اینکه تعمیرگاه شما در بورس تعمیرگاه های موتورسیکلت قرار دارید یا خیر.

آموزشگاه موتورسازی در تهران تعمیر موتورسیکلت درآمد شغل موتورسازی اجرت تعمیر موتورسیکلت اجرت تعویض کلاچ موتورسیکلت اجرت تعویض سیم کشی موتورسیکلت هزینه تعمیر موتور هوندا درآمد مکانیک موتورسیکلت مجله موتورسیکلت

براساس تحقیق محیطی انجام شده توسط نگارنده مبلغ در آمد تعمیرکاران موتورسیکلت بین ۳ الی ۵ برابر حداقل حقوق اداره کار و در برخی شرایط بیشتر از این مقدار نیز می باشد. مثلا تعرفه و اجرت تعمیر موتورسیکلت طبق نرخ نامه مورخ ۱۳۹۷ اتحادیه صنف تعمیر کاران موتورسیکلت در تهران برای موتورسیکلت پالس در سال ۱۳۹۷ به شرح زیر است.

  1. تعویض انجین ۱۵۰۰۰۰ تومان
  2. تعویض صفحه کلاج ۳۶۰۰۰ تومان
  3. تعویض سیم کشی کامل ۵۴۰۰۰ تومان
  4. تعمیر پمپ ترمز دسیکی ۲۷۰۰۰ تومان
  5. تعویض رینگ و پیستون ۸۱۰۰۰ تومان
  6. تعویض سوپاپ ۴۵۰۰۰ تومان
  7. تعویض کاسه نمد کمک جلو و عقب ۳۶۰۰۰ تومان
  8. فیلرگیری ۲۴۰۰۰ تومان
  9. و….

اگر شما در روز ۸ مشتری داشته باشید و به طور متوسط از هر نفر ۳۰۰۰۰ تومان حق الزحمه بگیرید درآمد ناخالص مغازه موتورسازی شما در روز ۲۴۰۰۰۰ تومان و در ماه ( ۲۶ روز کاری ) هفت میلیون هشتصد هزار تومان خواهد شد. که پس از کسر هزینه های استهلاک ، تجهیزات، اجاره به طور خالص ۵ میلیون تومان برای شما خواهد ماند ( بر اساس نرخ نامه سال که ۱۳۹۷ ). البته سه اصل مهم مهارت، انصاف و اخلاق شخص باطری ساز سه اصل مهم در در افزایش میزان در آمد باشد و اهمیت زیادی دارد.

سرمایه مورد نیاز برای احداث مغازه موتورسازی ( تعمیرکار موتورسیکلت ):

برای تاسیس و احداث مغازه موتورسازی نیاز به ۲ سرمایه گذاری ملکی و سرمایه گذاری تجهیزاتی می باشد. در سرمایه گذاری ملکی ما می توانیم با رهن مغازه که در شهرهای کوچک که از ۱۲ میلیون تومان شروع و در شهرهای بزرگ مثل تهران تا ۹۰ میلیون تومان ادامه دارد ( که هر فردی با توجه به توان مالی خود منطقه ای را جهت تاسیس مغازه موتورسازی انتخاب می کند. ( در صورتی که فرد پول زیادی جهت رهن مغازه ندارد می تواند مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کند )

مهمترین سرمایه گذاری جهت ایجاد و خرید تجهیزاتی عبارتند از:

  1. دستگاه عیب یاب (دستگاه دیاگ)
  2. خرک، پمپ باد، جعبه ابزار کامل با ابزار، انواع آچار تخت، آچار رینگی، آچار آلن،آچار ترکمتر، آچار فرانسه، انبرقفلی، جعبه بکس، انواع پیچ گوشتی، خار جمع کن، رینگ باز کن، سوپاپ جمع کن، فولی کش، انبردست، دم باریک،چکش پلاستیکی و آهنی، گیره رو میزی، میز کار کوچک، کولر، (بخاری، تلویزیون، یخچال به صورت اختیاری) که حدودا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون سرمایه جهت خرید تجهیزات مغازه موتورسازی سرمایه نیاز میباشد.

شخصیت های مناسب شغل موتورسازی (تعمیرکار موتورسیکلت):

اگر شما به شغلی علاقه مندید که فنی باشد، و از سر و کله زدن با موتور سیکلت و لوازم مکانیکی لذت می برید و می خواهید زودتر وارد بازار کار شوید، این شغل مناسب شماست. تیپ شخصیتی افرادی که به شغل موتورسازی مشغول هستند غالبا اشخاصی پر انرژی، باهوش، هوشیار، اهل صحبت کردن هستند. مهارت خاص در حل مسئله جدید و چالش بر انگیز دارند. این افراد مهارت تحلیل فراوانی دارند و می توانندمسائل مختلف را حل و فصل کنند. کارهای روتین و عادی آنها را خسته می کند. آنها همیشه دنبال فرصت ها و کارهای جالب و جدید هستند. ازاعتماد به نفس و توانائی تنها کار کردن برخوردار هستند و عاشق باز و بسته کردن وسایل مختلف می باشند.

مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

ضوابط احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای سوابق تجربی در طبقه بندی مشاغل: در اجرای تبصره ماده ۱۰ آئین نامه ایجاد مراکز کارآموزی و جوار کارگاه و بین کارگاهی موضوع تبصره ۲ ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب ( ۲۷/۱۰/۷۱ ) هیئت محترم وزیران و آئین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۴۹ قانون مذکور ( ۱۲/۲/۷۱ ) و بر اساس بخشنامه ۴۶۶۰/ ن تاریخ ۲۴/۲/۷۳ معاونت نظارت بر روابط کار وزارت کار وامور اجتماعی، ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی ( سوابق کار )، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار به شرح ذیل می باشد:

۱-۱ طی دوره آموزشی مهارت درجه ۱، معادل۶ سال تجربه
۲-۱ طی دوره آموزشی مهارت درجه ۲، معادل۴ سال تجربه
۳-۱ طی دوره آموزشی مراکز جوار و ضمن کار، آموزش ارتقاء مهارت کمتر از ۶ ماه، به تناسب مدت دوره، حداکثر۳ سال تجربی
۲- پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند جواز کسب دریافت کند.
۳- پس از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند وام خود اشتغالی دریافت کند.
۴- پس از گذراندن دوره و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند گواهینامه خود را ترجمه و بین المللی کند.
(( امید است مورد استفاده علاقمندان به شغل موتورسازی و تعمیرکاران موتورسیکلت و قرار گرفته باشد ))

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. عادل زارع حیدری می گوید

    من تعمیر کار موتور سیکلت توی تهران هستم خیلی بیشتر از این درامد دارم تو میدون قیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.