مقایسه فنی خودرو بایک X25 و بیسو T5 +جدول
مقایسه خودرو بایک X25 و بیسو T5
بایکX25
X25 نام عضو جدید خانواده دیار خودروست که برای دومینبار توانسته نام بایک را در ایران زنده کند. باید اعتراف کرد که اصفهانیها تجربه موفقی را با مدلهای سابرینا و سنوا نداشتند. البته پیشتر هم نشان داده بودند که نمیتوانند در برندسازی «هاوال» اقدام موثری کنند. پروژه جدید آنها که در سال ۱۳۹۷ کلید خورد، مونتاژ اولین کراس اور بایک در کشورمان بود؛ محصولی که به وضوح نشان میدهد که سیاستهای سازندهاش، به سمت نیاز جدید بازار یعنی کراس اورهای کامپکت متمایل شده است. X25 از سال ۲۰۱۶ به بازار چین رفته و برپایه پلتفرم سابرینای نسل دوم طراحی شده؛ همان خودرویی که در بازار چین با نام سابرینا D20 شناخته میشود. بنابراین جای تعجبی ندارد که شاهد حضور همان پیشرانه ۱.۵ لیتری سابرینا در دل X25 باشیم. شاید بزرگترین ابهام درباره بایک X25، جعبهدندهاش باشد چراکه در بازار بومی چین با نمونههای ۶ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه میشود که در هر دو مدل، چندان جذاب نیست.
معرفی خودرو
بیسو تی ۵ (BISU T5) احتمالا اولین کراس اور ۷ نفره ای است که در داخل ایران مونتاژ می گردد. این خودرو که توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه می شود، از پیشرانه ای ۱.۵ لیتری مجهز به توربو شارژ و با قدرت ۱۵۰ اسب بخار بهره می برد، رقبای T5 در ایران، خودروهایی چون چری تیگو ۷ و بی وای دی S7 خواهند بود.
خودرو | |
بایک X25 | بیسو T5 |
کشور سازنده | |
چین | چین |
سال (طراحی) | |
۲۰۱۵ | ۲۰۱۷ |
موتور | |
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | |
۱۴۹۹سی سی | ۱۴۹۸سی سی |
حداکثر قدرت | |
۱۱۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه | ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
۱۴۸ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه | ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
۴ سرعته خودکار | ۸ سرعته خودکار |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | |
۱۲.۷ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | |
– کیلومتر در ساعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
وزن | |
۱۱۵۳ کیلوگرم | ۱۶۶۵ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
۴۱۱۰ طول – ۱۷۵۰ عرض – ۱۵۸۳ ارتفاع | ۴۷۱۵ طول – ۱۸۳۰ عرض – ۱۷۸۰ ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
۲۵۱۹ میلیمتر | ۲۷۶۰ میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر | |
– لیتر در هر صد کیلومتر | – لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | |
– لیتر در هر صد کیلومتر | – لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر | ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
۴۵ لیتر | ۵۸ لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو ۵ | یورو ۵ |
استاندارد امنیت | |
– | |
میزان تولید CO2 | |
۱۵۱ گرم در هر کیلومتر | – گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری | |
چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – BA | ABS – EBD – ESP – BOS – BA – HSA |
کیسه هوا | |
راننده و سرنشین جانبی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – جانبی و پرده ای |
سیستم صوتی | |
سیستم صوتی مجهز به نمایشگر و شش بلندگو | مجهز به ۷ بلندگو – صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی و ورودی صدای AUX و پورت USB |
دیگر تجهیزات | |
کروزکنترل – فرمان کمکی برقی – سیستم استارت استاپ اتوماتیک – سیستم تهویه الکتریکی – مانیتور – کامپیوتر سفر – سانروف و چراغ روشنایی در روز | سانروف پانوراما – سیستم ورود و استارت بدون کلید – صندلی های چرمی – گرمکن صندلی های جلو – تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و شاگرد در چهار جهت – فرمان چرمی – سیستم صوتی به همراه هفت بلندگو – چراغ ورودی درب ها – چراغ محفظه عقب و چراغ رکاب – هشدار باز ماندن درب ها و درب موتور – عایق صوتی – کاور روی موتور و محافظ زیر موتور – برف پاک کن و گرمکن شیشه عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم توقف در سربالایی Auto Hold |
قیمت بازار | |
۱۷۰-۱۵۰ میلیون تومان | ۲۶۰-۲۵۰ میلیون تومان |
نمایندگی فروش | |
دیار خودرو | سیف خودرو |